В умовах карантину наше педагогічне товариство вимушено перейти з офлайн в онлайн. Але ж як не вистачає відчуття живого спілкування! Студентської аудиторії! Улюблених колег! Тепер ще вагоміше стають командний дух, підтримка, взаємна відповідальність за спільну справу.
Викладачі кафедри української мови та літератури, не зважаючи на виклики сьогодення, беруть активну участь у дистанційному навчанні та онлайн-вебінарах на платформі Zoom.
14 квітня відбувся вебінар «Роль учителя в умовах дистанційного навчання: проблеми, їхнє вирішення та досвід» за ініціативи відділу змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України та Гімназії-інтернату №13 м. Києва.
Прикладний аналіз поведінки (АВА – Applied Behavior Analysis) – це наука, метою якої є зміна і поліпшення соціально-значущої поведінки людини. За даними American Psychiatric Association ефективність АВА підтверджена науковими доказами порівняно з терапевтичними і освітніми методиками для дітей з аутизмом. Методи АВА можуть також застосовуватися у роботі з дітьми і дорослими з іншими розладами – гіперактивністю і дефіцитом уваги, з інтелектуальними порушеннями, синдромом Дауна, порушеннями поведінки. Спеціалістом з поведінкової терапії (поведінковий аналітик, терапіст АВА) можна стати, пройшовши спеціальну Програму навчання, яка затверджена міжнародною комісією ВАСВ і відповідає міжнародним стандартам професійної підготовки.
23-ого квітня всі українські психологи відзначають своє професійне свято. Ми, як фахівці зі спеціальної психології, також долучилися до наших колег і протягом двох днів проводили онлайн-марафон «Психологія дитини з особливими освітніми потребами».
Уже більше місяця увесь світ перебуває у незвичному для себе русі – тотальному карантині, але це не привід зупинятися, адже час безцінний і життя має бути повноцінним і цікавим. Чи не найважче зараз залишатися вдома дітям із особливими освітніми потребами та їхнім батькам, адже звичайний ритм змінився, внутрішні переживання збільшилися, невідомість і тривога вийшли на перший план. Саме тому викладачами кафедри логопедії та спеціальної психології ДДПУ було проведено цікавий консультаційно-навчальний семінар із залученням спеціалістів-практиків КУОЗ «Краматорський будинок дитини «Антошка», КЗ ДНЗ № 2 «Альонушка» (м. Словʼянськ) та батьків дітей із особливими освітніми потребами.
Протягом першого дня було обговорено нагальні проблеми дистанційного навчання дітей із ООП, особливостей роботи фахівців, проведення батьками занять з дітьми, психологічного стану родини, етапи подальшого гармонійного розвитку особистості.
Проф. Мамічева О.В. детально зупинилися на кризових моментах під час розвитку дитини з розладами аутистичного спектру та порушеннями мовлення, особливо під час постійного перебування вдома, механізмах компенсації та дієвих факторах підвищення психічного здоровʼя осіб зазначених нозологій.
Доц. Кордонець В.В. підкреслила важливість постійної сумісної роботи спеціалістів та батьків, надала діючу модель саморегуляції психологічного стану дорослих, зокрема, особистого заспокоєння, зниження знервованості та роздратованості під час ізоляції, що є базовими кроками для формування психічного здоровʼя людини.
Карантинні заходи, запроваджені в Україні, викликали кардинальні зміни в житті сучасного суспільства і позначилися на всій системі освіти, висунувши принципово нові завдання для її розвитку і функціонування. Успіх гуманістичних демократичних перетворень у вищій школі сьогодні залежить, переважно, від ключової фігури освітнього процесу – викладача, який повинен мати найвищий рівень особистісно-орієнтованої, педагогічної та науково-педагогічної культури, здатність до творчої, інноваційної цілісності.