Прикладний аналіз поведінки (АВА – Applied Behavior Analysis) – це наука, метою якої є зміна і поліпшення соціально-значущої поведінки людини. За даними American Psychiatric Association ефективність АВА підтверджена науковими доказами порівняно з терапевтичними і освітніми методиками для дітей з аутизмом. Методи АВА можуть також застосовуватися у роботі з дітьми і дорослими з іншими розладами – гіперактивністю і дефіцитом уваги, з інтелектуальними порушеннями, синдромом Дауна, порушеннями поведінки. Спеціалістом з поведінкової терапії (поведінковий аналітик, терапіст АВА) можна стати, пройшовши спеціальну Програму навчання, яка затверджена міжнародною комісією ВАСВ і відповідає міжнародним стандартам професійної підготовки.
Із квітня старшим викладачем кафедри технологій спеціальної та інклюзивної освіти, к. псих. н. Іваненко Аліною Сергіївною продовжено навчання за другим модулем програми «Використання навчальних процедур і принципів ABA для оволодіння новими навичками» (спікер – Юлія Михайлівна Ерц, сертифікований поведінковий аналітик і супервізор ВСВА, Ізраіль), яке триватиме 2,5 місяці і буде завершено підсумковим іспитом. Перший модуль програми навчання «Фундаментальні концепції, принципи і методи поведінкового аналізу» Аліна Сергіївна успішно здала у 2019 р. На сьогоднішній день викладачем уже вивчено такі теми курсу: «Аутизм і коморбідні розлади» (спікер - Доленко О.В., дитячий психіатр вищої категорії, співзасновник Української Асоціації Поведінкових Аналітиків) та «Первічні вербальні операнти» (спікер – Ерц Ю.М.), успішно складено відповідні проміжні тестування.
Тож побажаємо нашому викладачу Іваненко А.С. успіхів у такому складному, але ж цікавому і корисному навчанні. Сподіваємося, що отримані Вами знання будуть спрямовані на успішне впровадження в освіті наших студентів!