18 листопада 2024 року закінчилося викладання дисципліни «Психолого-педагогічний супровід учнів з проблемною поведінкою у школі», яка була впроваджена в освітній процес здобувачів другого курсу першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальностей 053 «Психологія» та 012 «Дошкільна освіта». Дисципліна реалізовувалася у рамках закордонного проєкту «Посилення можливостей українських академічних працівників в інноваційній педагогічно-психологічній освіті та дослідженнях» (університет імені Масарика, м. Брно, Чеська Республіка).
Під час вивчення теоретичного матеріалу було проведено ознайомлення здобувачів вищої освіти з основними концепціями щодо проблемної поведінки дітей та молоді, основними факторами, які впливають на виникнення та розвиток цієї поведінки, а також методами діагностики особистості дитини.
У ході практичних занять студенти мали змогу застосовувати отримані знання на реальних кейсах, що дозволило їм розвинути навички аналізу ситуацій та пошуку ефективних стратегій втручання у випадках проблемної поведінки. Окрему увагу було приділено інтервенціям на рівні класу та школи, розглянуті механізми взаємодії з батьками, педагогами та іншими фахівцями для створення інклюзивного середовища, що мусить сприяти соціалізації та розвитку дітей з проблемною поведінкою. Було організовано семінари та тренінги, на яких студенти практикували навички конструктивного спілкування. У рамках цих заходів застосовувалися різноманітні методики активного навчання, такі як рольові ігри, кейс-методи та групові дискусії.
Підсумковою частиною курсу стало виконання самостійної роботи, під час якої студенти, опираючись на теоретичні знання та практичні навички, розробили власні проєкти програм психолого-педагогічної підтримки учнів з проблемною поведінкою, котрі можуть бути впроваджені в навчальний процес сучасних українських шкіл.
Виконана навчальна робота допомогла не тільки розвинули в студентів професійні навички, але й сприяла їх глибшому розумінню важливості міжособистісних взаємин в освітньому процесі, допомогла відчути себе впевненіше в ролі фахівця, здатного надавати кваліфіковану допомогу в складних психологічних ситуаціях.
Взагалом, курс «Психолого-педагогічний супровід учнів з проблемною поведінкою у школі» не лише сприяв розвитку професійних компетентностей майбутніх психологів і педагогів, а й створив платформу для подальшої співпраці у галузі інноваційної педагогічної та психологічної освіти, що має велике значення для розвитку вітчизняної системи освіти в умовах глобалізації.