Малій Наталія Юріївна – в.о. завідувача кафедри логопедії та спеціальної психології, кандидат психологічних наук, доцент.
У 1997 році закінчила дефектологічний факультет СДПІ за спеціальністю “дефектологія” та отримала кваліфікацію “Вчитель допоміжної школи, логопед”.
1997-2007 рр. – вихователь допоміжної школи-інтернат № 2 м. Слов’янська.
У 2003 році отримала у СДПУ другу вищу освіту за спеціальністю “Психологія”, присвоєна кваліфікація “Психолог”.
Із 2005 р. – асистент кафедри корекційної педагогіки та спеціальної психології дефектологічного факультету СДПУ.
Із метою захисту дисертаційного дослідження була прикріплена здобувачем на кафедру загальної психології СДПУ. У 2010 році захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему: „Психолого-педагогічні особливості розвитку креативної складової професійного мислення у майбутніх педагогів» за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (науковий керівник – доктор психол. наук, професор О.В. Мамічева).
У 2011 року обрана за конкурсом на посаду старшого викладача кафедри корекційної педагогіки та спеціальної психології дефектологічного факультету СДПУ.
У 2012 році – доцент кафедри корекційної педагогіки та спеціальної психології дефектологічного факультету ДДПУ.
Із 2013 року – доцент кафедри логопедії та спеціальної психології дефектологічного факультету ДДПУ.
У 2016 році отримала звання доцента кафедри логопедії та спеціальної психології факультету спеціальної освіти ДДПУ.
З 1 вересня 2020 року виконуюча обовʼязки завідувачки кафедри логопедії та спеціальної психології.
Освітні компоненти, які викладає: «Новітні психолого-педагогічні технології роботи з дітьми з мовленнєвими та інтелектуальними порушеннями», «Психологія мовлення», «Спеціальна психологія» «Спеціальна психодіагностика», «Психологія педагогічної діяльності фахівця в галузі спеціальної освіти».
Публікації: Опубліковано понад 50 наукових статей у фахових виданнях, робочих та навчальних програм, навчально-методичних посібників.
Член Вченої Ради факультету, профорг факультету спеціальної освіти, керівник студентського наукового гуртка кафедри логопедії та спеціальної психології. Член волонтерського та науково-консультативного центру з питань організації освітнього простору, логопедичної та діагностичної допомоги особам з мовленнєвими і психофізичними порушеннями в умовах інтегрованого навчання, створеного на базі кафедри ЛіСП.
Мамічева Олена Володимирівна – доктор психологічних наук, професор, декан факультету спеціальної освіти, гарант ОП Спеціальна освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти
У 1996 році закінчила з відзнакою Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю „олігофренопедагогіка і логопедія”.
Із 1996 року за призначенням працювала асистентом кафедри корекційної педагогіки та спеціальної психології Слов’янського державного педагогічного інституту.
Із 1997 року по 2000 рр. – навчання у цільовій аспірантурі Інституту дефектології АПН України (науковий керівник – Бондар Віталій Іванович, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член АПН України (м. Київ)).
У 2000 році достроково захистила дисертаційну роботу на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за темою: „Психологічні особливості формування навичок самообслуговування в учнів молодших класів допоміжної школи” за спеціальністю 19.00.08 – „спеціальна психологія”.
У 2008 р. з метою захисту докторської дисертації прикріплена здобувачем кафедри диференціальної та спеціальної психології Одеського національного університету імені І.І. Мечникова (науковий консультант – Вісковатова Тетяна Павлівна, доктор психологічних наук, професор, академік УАН України, завідувач кафедри диференціальної і спеціальної психології Одеського національного університету імені І.І. Мечникова).
У червні 2010 року Мамічева О.В. захистила дисертаційну роботу на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за темою: „Психологічні основи розвитку педагогічних здібностей викладачів гуманітарних дисциплін вищих навчальних закладів” зі спеціальності 19.00.01 – загальна психологія, історія психології.
Із грудня 2010 року дотепер працює на посаді декана факультету спеціальної освіти Донбаського державного педагогічного університету.
Мамічева О.В. є членом спеціалізованої вченої ради К 41.051.07 в Одеському національному університеті імені І.І. Мечникова та членом спеціалізованої вченої ради Д 26.450.02 в Інституті спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України.
Олена Володимирівна є членом Національної агенції забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО).
2012-2015 роки – завідувач кафедри логопедії та спеціальної психології Державного вищого навчального закладу „Донбаський державний педагогічний університет”.
Освітні компоненти, які викладає: „Спеціальна психологія”, „Логопсихологія”, „Основи наукових досліджень”, «Сучасні технології дослідження», «Сучасний напрям психокорекції», «Методологічні основи наукових досліджень в спеціальній освіті», «Психологія педагогічної діяльності фахівця в галузі спеціальної освіти» та ін..
Олена Володимирівна приймає активну участь у створенні навчальних програм, методичних рекомендацій та науково-методичних посібників для студентів тощо. Є керівником науково-дослідних проектів „Технологічне забезпечення підготовки спеціального психолога до роботи в спеціальних та інклюзивних закладах освіти”, науковим консультантом з питань організації логопедичної та діагностичної допомоги особам з мовленнєвими і психофізичними порушеннями в умовах інтегрованого та інклюзивного навчання” (на базі науково-консультативного центру з психолого-педагогічних питань формування комунікативної функції мовлення факультету спеціальної освіти ДДПУ). Член редакційної колегії науково-методичного збірнику “Теоретичне та методичне забезпечення навчання й виховання дітей з особливими освітніми потребами” (м. Слов’янськ, ДДПУ); збірнику наукових праць «Гуманізація навчально-виховного процесу» (м. Слов’янськ, ДДПУ); міжнародного періодичного журналу «Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools» (ISSN 2313-7525) (Канада. Наукометричне видання) з напряму «Соціальні та поведінкові науки»; збірнику наукових праць за результатами Міжнародної науково-практичної конференції «Психологічний супровід особистості в умовах сучасних викликів постмодерного суспільства: теоретичні засади та прикладні аспекти».
Керівник волонтерського та науково-консультативного центру з питань організації освітнього простору, логопедичної та діагностичної допомоги особам з мовленнєвими і психофізичними порушеннями в умовах інтегрованого навчання, створеного на базі кафедри ЛіСП.
Із 2012 року була обрана членом правління Асоціації психологів Донбасу.
Бере активну участь у координації системи розвитку психологічної допомоги населенню, популяризації необхідності й значення психологічних послуг спрямованих, на залучення уваги до психофізичного здоров’я дітей з різними нозологіями (із затримкою психічного розвитку, з мовленнєвими порушеннями, розумовою відсталістю, комплексними порушеннями), як однієї з важливих складових здоров’я підростаючого покоління і майбутньої нації.
Всього Оленою Володимирівною опубліковано понад 160 робіт, серед яких є навчально-методичні, наукові посібники, посібники з грифом МОН України, монографії, наукові публікації, які включені до наукометричних баз Scopus та Web of Science. Керівник студентського наукового гуртка з теми дослідження «Логопсихологічна майстерня». Під її керівництвом студенти приймають активну участь у Міжнародних та Всеукраїнських студентських олімпіадах та посідають призові місця. Успішно керує кваліфікаційними роботами та науково-дослідною роботою здобувачів. Науковий керівник дисертаційних досліджень аспірантів і здобувачів.
За сумлінну працю, плідну науково-педагогічну діяльність у 2014 році Олена Володимирівна була нагороджена грамотою Національної академії педагогічних наук України. У 2016 році за багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у підготовку кваліфікованих спеціалістів та плідну педагогічну діяльність нагороджена Подякою Міністерства освіти і науки України (наказ № 571-К від 02.11.2016 р.). У 2017 році за заслуги перед Українським народом була нагороджена Грамотою Верховної Ради України (наказ № 182-к від 30.03.2017 р.).
Сильченко Вікторія Володимирівна – кандидат педагогічних наук, доцент.
У 2006 році закінчила Слов’янський державний педагогічний університет. Отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дефектологія» та здобула кваліфікацію вчителя старших класів загальноосвітньої спеціальної (корекційної) школи, логопеда. Диплом з відзнакою.
У 2006 році прийнята асистентом кафедри корекційної педагогіки та спеціальної психології.
У 2006 році була зарахована до аспірантури (з відривом від виробництва) кафедри теоретичних, методичних основ фізичного виховання і реабілітації та успішно склала кандидатський мінімум. Науковий керівник – директор Інституту корекційної педагогіки і психології Національного університету ім. М. Драгоманова, доктор пед. наук, професор, дійсний член АПН України Синьов В.М. (м. Київ).
Із 30.09.2009 продовжила працювати асистентом кафедри корекційної педагогіки та спеціальної психології Слов’янського державного педагогічного університету та з 30.10.2010 прийнята на посаду асистента кафедри логопедії.
У 2010 році була обрана за конкурсом на посаду старшого викладача кафедри логопедії.
Тема наукового дослідження: «Формування комунікативної готовності розумово відсталих дітей до навчання у школі».
20.01.2011 р. успішно захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка. За цей час опубліковано понад 30 наукових статей у фахових виданнях, робочих та навчальних програм, навчально-методичних посібників.
У 2015 році була обрана за конкурсом на посаду доцента кафедри логопедії та спеціальної психології.
У 2016 році отримала звання доцента кафедри логопедії та спеціальної психології факультету спеціальної освіти ДДПУ.
Освітні компоненти, які викладає: «Логопедія», «Основи дефектології та логопедії», «Сучасний стан розвитку проблеми логопедичної корекції», «Логопедичні технології», «Логопсихологія».
Публікації: Опубліковано понад 30 наукових статей у фахових виданнях, робочих та навчальних програм, 2 навчально-методичних посібника, 1 наукова публікація, яка включена до наукометричної бази Web of Science.
Член Вченої ради факультету. Член волонтерського та науково-консультативного центру з питань організації освітнього простору, логопедичної та діагностичної допомоги особам з мовленнєвими і психофізичними порушеннями в умовах інтегрованого навчання, створеного на базі кафедри ЛіСП. Керівник студентського наукового гуртка.
Кордонець (Іванченко) Вікторія Володимирівна – кандидат психологічних наук, доцент.
У 2003 році закінчила Слов’янський державний педагогічний університет. Отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова та література» та здобула кваліфікацію вчителя української мови та літератури, зарубіжної літератури. Диплом з відзнакою.
У 2005 році отримала другу вищу освіту на спец. факультеті логопедії СДПУ і здобула кваліфікацію «Логопед шкільних та дошкільних закладів».
Із 2003 року прийнята старшим лаборантом на кафедру логопедії, за сумісництвом виконує обов’язки методиста спец. факультету дефектології.
Із 2009 за сумісництвом працювала асистентом кафедри логопедії та спеціальної психології. Із 2012 року – аспірант заочного відділення аспірантури ДДПУ (науковий керівник – проф. Мамічева О.В.).
2016 року успішно захистила дисертацію на звання кандидата психологічних наук в Одеському національному університеті імені І.І. Мечникова за темою «Психологічні особливості комунікативної функції мовлення» (наук. керівник – доктор психол. наук, професор кафедри логопедії та спеціальної психології ДВНЗ «ДДПУ» Мамічева О. В.).
Із 01.01.2017 року – дотепер – доцент кафедри логопедії та спеціальної психології.
Освітні компоненти, які викладає: «Логопедія з практикумом», «Логоритміка», «Діагностика та логокорекційна робота з дітьми з СПМ», «Організація логопедичної допомоги дітям в сучасній світовій системі» та ін.
Публікації: опубліковано 44 наукових статей у фахових виданнях, 4 навчальних посібника, 2, включених до Index Copernicus, 1 публікація у періодичному виданні, яке включено до наукометричної бази Scopus, навчально-методичні комплекси.
Член Вченої ради факультету. Керівник студентського наукового гуртка. З 2020 року член Національна агенція забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО).
Дяченко Лариса Олександрівна – старший викладач
У 1974 році закінчила Донецький медичний інститут, педіатричний факультет та отримала кваліфікацію “Лікар-педіатр”.
Після закінчення працювала лікарем-педіатром міській лікарні № 3 м. Слов’янська.
У 1991 році була прийнята на посаду доцента кафедри психопатології та логопедії.
У 1996 р. – старший викладач кафедри валеології та корекційної медицини.
Із 2013 року – старший викладач кафедри логопедії та спеціальної психології
Освітні компоненти, які викладає: «Психопатологія», «Невропатологія», «Клініка інтелектуальних порушень», «Мовленнєві та сенсорні системи та їх порушення», «Неврологічні основи логопедії, гігієна дітей та підлітків», «Основи генетики в дефектології».
Публікації: Опубліковано понад 30 наукових статей у фахових виданнях, методичні рекомендації, робочі та навчальні програми.
Член Вченої Ради факультету. Керівник студентського наукового гуртка.
Боброва Ганна Юріївна – старший лаборант
У 2015 році закінчила Донбаський державний педагогічний університет. Отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Корекційна освіта (за нозологіями)» та здобула кваліфікацію «Логопед. Спеціальний психолог дошкільних і шкільних закладів».
У 2014 році була прийнята на посаду секретаря-друкарки дефектологічного факультету.
У 2016 році з відзнакою закінчила магістратуру факультету спеціальної освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» та здобула кваліфікацію «Логопед. Викладач спеціальної психології».
Із 2015 року працює старшим лаборантом кафедри логопедії та спеціальної психології.
З 1 жовтня 2019 року зарахована аспірантом очної форми навчання ДДПУ (науковий керівник – проф. О. В. Мамічева).
Публікації: Опубліковано 6 наукових статей у фахових виданнях та 1 наукова публікація, яка включена до наукометричної бази Web of Science.
Кафедра змінюється й розвивається разом із модернізацією освітянської сфери, шляхом надання якісних освітніх послуг задля подальшої практичної реалізації.
Візією кафедри є: створення середовища досвідчених фахівців у галузі спеціальної освіти; індивідуальний підхід до кожного здобувача та створення умов для формування, розкриття і реалізації як загальних, так і фахових компетентностей, необхідних для самореалізації здобувачів вищої освіти, їх здатності до навчання з високим рівнем самостійності, критичного мислення, творчості й ініціативності, працевлаштування за фахом, становленню активної громадянської позиції. Здатність розв’язувати практичні проблеми формується шляхом набуття відповідних умінь і навичок на практичних заняттях, під час проходження практичної підготовки.
Діяльність членів науково-педагогічного складу кафедри ведеться за такими чинниками:
- соціальні – організація навчально-виховної роботи університету в контексті соціальних пріоритетів розвитку української держави;
- технологічні - впровадження в навчально-виховний процес сучасних технологій щодо реформування системи освіти в Україні;
- економічні - орієнтування на грантові програми у сфері надання освітніх послуг з відповідним економічним ефектом;
- політичні - визначення політичної стратегії університету у ракурсі основних політичних напрямів розвитку суспільства.
Навчальна робота
Кафедра є випусковою з галузі знань 01Освіта/Педагогіка, спеціальності 016 Спеціальна освіта (РВО другий (магістерський)), спеціалізація 016.01 Логопедія.
Викладання та навчання: партнерська співпраця викладачів та студентів, особистісно-орієнтовано підхід до освіти, аналітико-синтетична професійно-спрямована діяльність студента.
Форми освітнього процесу та оцінювання: традиційні лекції, практичні індивідуальні заняття, самостіна робота, консультації; написання наукових публікацій; усне та письмове опитування, тестові завдання, есе, презентації, звіт з проходження практичної підготовки, захист кваліфікаційної роботи.
Методична робота
Відповідність обраних форм та методів навчання і викладання програмним результатам навчання в контексті кожного окремого освітнього компоненту ОНП відображена в сила бусах, робочих програмах та НМК, розміщених у системі модульного об'єктно-орієнтованого динамічного навчального середовища (MOODLE) ЗВО, навчально-методичних і навчальних посібниках, методичних рекомендаціях, альбомах обстеження та ін.
Наукова робота
Кафедра виконує науково-дослідну роботу з теми «Інноваційні технології в логопедичній і психологічній практиці».
Основні положення й результати досліджень постійно висвітлюються на Всеукраїнських та міжнародних науково-практичних конференціях, семінарах, круглих столах.
Кафедра постійно враховує інтереси роботодавців, оскільки здійснює підготовку інтелектуального, творчого та духовного потенціалу особистості, конкурентоспроможного фахівця, здатного до інноваційної діяльності у професійній сфері та участі у формуванні науки, практики та культури європейського рівня; набуття компетентостей, необхідних для відпрацювання вмінь розв’язувати складні задачі та практичні проблеми у галузі спеціальної освіти з метою корекції і реабілітації порушень психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами; здатність керуватись у своїй професійній практиці провідними надбаннями фундаментальних і прикладних наукових досліджень; відпрацювання вмінь самостійно проводити інноваційну пошукову діяльність з дотриманням норм наукової етики й академічної доброчесності.
Постійно ведеться робота з удосконалення та підтримки дистанційного навчання на платформі MOODLE та ін. до навчальних дисциплін кафедри.
Це дає змогу координувати діяльність, оперативно вирішувати актуальні проблеми перепідготовки педагогічних кадрів, запроваджувати досягнення науки і передового досвіду у практичну діяльність.
Викладачі кафедри постійно навчаються самі, опановують нові освітні технології, щоб бути компетентними і передавати нові знання освітянам регіону, області тощо.
Викладачі кафедри активно займаються освітньо просвітницькою, профорієнтаційною та рекламно-інформаційною діяльністю під час конференцій, постійних зустрічей з фахівцями та науковцями зі спеціальної освіти.
Придатність до працевлаштування
Сфера працевлаштування: заклади освіти, науково-дослідні установи; заклади, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги особам із особливими освітніми потребами, у тому числі з обмеженнями життєдіяльності, інвалідністю тощо.
Кращі випускники можуть продовжити навчання за програмою третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Набути додаткової кваліфікації в системі післядипломної освіти.
Інформаційні канали зв’язку:
Адреса: 84121, м. Слов’янськ, Донецька область, вул. Г. Батюка, 19, ауд. 811-А.
Телефон (06262)32198, 099 41 79 446.