Татьянчикова Ірина Володимирівна
– завідувачка кафедри,
доктор педагогічних наук, професор
І. В. Татьянчикова має вищу освіту. У 1974 році вступила до Слов’янського державного педагогічного інституту, який закінчила з відзнакою в 1978 році за спеціальністю «Олігофренопедагогіка і логопедія» та отримала кваліфікацію «Вчитель допоміжної школи і логопед».
Після закінчення інституту більше 6 років працювала у школі. З 1984 року працює на дефектологічному факультеті (зараз – факультеті спеціальної освіти). Пройшла професійний шлях від асистента – до професора.
У листопаді 1999 року у спеціалізованій Вченій раді Інституту дефектології АПН України (м.Київ) захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.03 – спеціальна педагогіка. Тема дисертації: «Особливості формування життєвих орієнтацій в учнів допоміжної школи» (науковий керівник – доктор психологічних наук, професор О.П.Хохліна, Інститут дефектології АПН України).
У лютому 2003 року отримала вчене звання доцента кафедри методик корекційного навчання Слов’янського державного педагогічного інституту.
З 2010 по 2014 рік навчалася в докторантурі Інституту спеціальної педагогіки НАПН України (м.Київ) без відриву від виробництва.
У грудні 2015 року у спеціалізованій Вченій раді Інституту спеціальної педагогіки НАПН України захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук. Тема дисертації: «Психолого-педагогічні основи соціалізації дітей з вадами інтелектуального розвитку» (спеціальність 13.00.03 – корекційна педагогіка). Науковий керівник – доктор психологічних наук, професор О.П.Хохліна, Національна академія внутрішніх справ (м.Київ).
У 2016 році призначена на посаду професора кафедри корекційної педагогіки і виконуючим обов’язки завідувачки цієї ж кафедри, яка з 30.08.2017р. перейменована у кафедру спеціальної педагогіки та інклюзії. У лютому 2021 року отримала вчене звання професора кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії Донбаського державного педагогічного університету.
На високому навчально-методичному рівні викладає державною мовою дисципліни: «Спеціальна педагогіка з методикою викладання», «Психолого-педагогічні основи соціалізації осіб з інтелектуальними порушеннями», «Історія, теорія і методологія спеціальної педагогіки» – рівень вищої освіти «магістр»; «Історія корекційної психопедагогіки», «Спеціальна психопедагогіка (шкільна)» – рівень вищої освіти «бакалавр»; «Історія, теорія і методологія корекційної роботи», «Психолого-педагогічне забезпечення соціалізації» − аспірантура.
Бере активну участь у роботі Міжнародних, Всеукраїнських та регіональних конференціях, науково-методичних семінарах викладачів кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії й практичних працівників спеціальних закладів освіти. За її авторською програмою забезпечення соціалізації дітей з особливими освітніми потребами працюють спеціальні заклади освіти Донецького регіону, Харківської та Дніпропетровської областей. Монографію І.В. Татьянчикової «Соціалізація дітей з порушеннями інтелектуального розвитку» було представлено у Польщі як вагомій внесок у розроблення проблеми соціалізації осіб з вадами розвитку («Irina Tatjanczykowa, socjalizacja dzieci z zaburzeniami rozwoju intelektualnego». Panstwo I Spoleczenstwo / Pod redakcja Joanny Aksman i Krystyny Grzesiak .− nr 2 (ROK XVI). – Krakow, 2016.− p. 253-256.) Основні положення монографії використовуються в процесі підготовки студентів Краківської Академії ім. Анджея Фрича Моджевського.
Має 258 публікацій, з них − 154 публікації після захисту докторської дисертації, у тому числі: 4 − одноосібні монографії, 3 − колективні монографії, 18 − навчально-методичних посібників, 2 − програми з грифом МОН для спеціальних загальноосвітніх шкіл («Фізика і хімія у побуті», 7-9 класи), 3 − публікацій в іноземних виданнях, 2 − публікації у періодичних виданнях, включених до наукометричних баз Web of Science, Scopus.
У 2018 році закінчила курси іноземних мов при факультеті іноземної філології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова та отримала сертифікат відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, який підтверджує достатньо високий рівень володіння іноземною мовою на рівні В2 (англійська мова). Брала участь у роботі науково-практичних конференцій, проведених у країнах, що входять до Європейського Союзу.
Пройшла стажування та отримала сертифікат Люблінського науково-технологічного парку та Університету Марії Кюрі-Склодовської – м. Люблін, Польща (Lublin Science and Technology Park S.A. and Maria Curie-Sklodowska University – Lublin, Republic of Poland.
З ініціативи Ірини Володимирівни на кафедрі започатковано випуск наукових видань: вона є головним редактором науково-методичного альманаху «Від науки – до практики» (вип. 1-6 ), а також головним редактором кафедральної монографії «Сучасні проблеми спеціальної освіти: теорія, досвід, інновації» (вип. 1 - 3).
Є Головою наукової комісії факультету спеціальної освіти, керівником науково-дослідної роботи аспірантів, магістрантів, студентів; керівником студентського наукового гуртка; педагогічної практики здобувачів вищої освіти. У 2015 році посіла почесне 1-е місце у науковому рейтингу серед доцентів університету. Кафедра, яку очолює І.В. Татьянчикова, у науковому рейтингу серед кафедр університету посіла у 2016 році – 2 місце, у 2017 році – 1 місце, у 2018 році – 3 місце, у 2019 році – 1 місце. Неодноразово виступала офіційним опонентом на захисті кандидатських і докторських дисертацій.
Ірина Володимирівна є членом Української асоціації корекційних педагогів.
Кузнецова Тетяна Григорівна
– кандидат педагогічних наук, доцент
Тетяна Григорівна працює на кафедрі з 1989 року.
У 1984 році закінчила дефектологічний факультет Слов’янського державного педагогічного інституту і отримала диплом з відзнакою за спеціальністю «Олігофренопедагогіка і логопедія» з присвоєнням кваліфікації «Вчитель і логопед допоміжної школи і олігофренопедагог дошкільних закладів».
Із 1984 по 1989 рік працювала логопедом закладу дошкільної освіти.
У 1995 році закінчила аспірантуру при Московському НДІ АПН РАО та захистила кандидатську дисертацію за темою «Формування фразового мовлення у розумово відсталих дошкільників (на спеціальних заняттях)» зі спеціальності 13.00.03 – корекційна педагогіка (науковий керівник – кандидат педагогічних наук Воронкова В. В.), у 2000 році рішенням президії Вищої атестаційної комісії України було підтверджено науковий ступень кандидата наук.
У 2002 році присвоєно вчене звання доцента кафедри корекційної педагогіки та спеціальної психології.
Із 2014 року – заступник декана факультету спеціальної освіти.
Дисципліни, які викладає: «Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» та педагогічна деонтологія і волонтерська діяльність»; «Корекційна психопедагогіка (шкільна)»; «Корекційна робота у спеціальних закладах освіти»; «Проблеми корекційної освіти у сучасній світовій практиці».
Публікації: автор понад 170 публікацій, серед яких: наукові статті у фахових збірниках, тези міжнародних та всеукраїнських конференцій, навчальні посібники, навчальні програми, методичні посібники для практичних працівників спеціальних закладів освіти та ін.
Сучасний напрямок науково-дослідної роботи: «Психолого-педагогічне забезпечення системи корекційно-розвивальної діяльності педагогів у навчально-виховному процесі спеціальних та інклюзивних дитячих закладів».
Голова експертної комісії факультету. Член Вченої Ради факультету. Керівник студентського наукового гуртка. Керівник педагогічної практики здобувачів вищої освіти. Куратор академічної групи.
За сумлінну, багаторічну працю, високі показники в науково-дослідницькій роботі нагороджена почесними відзнаками: подяки, грамоти, (зокрема Почесною грамотою Верховної Ради України).
Член Громадської організації «Українська асоціація корекційних педагогів».
Омельченко Марина Сергіївна
– кандидат педагогічних наук, доцент
Марина Сергіївна працює на кафедрі з 2012 року.
У 2009 році закінчила дефектологічний факультет Слов’янського державного педагогічного університету та отримала диплом магістра з відзнакою за спеціальністю «Дефектологія» з присвоєнням кваліфікації «олігофренопедагог. Викладач корекційної педагогіки», а також диплом спеціаліста з відзнакою за спеціальністю «Дефектологія» з присвоєнням кваліфікації «Вчитель старших класів загальноосвітньої спеціальної (корекційної) школи, логопед». 2009–2012 рр. навчалася в аспірантурі при Київському національному університеті ім. М. П. Драгоманова.
У 2012 році закінчила аспірантуру та успішно захистила кандидатську дисертацію за темою «Корекція уяви розумово відсталих учнів на уроках географії» зі спеціальності 13.00.03 – корекційна педагогіка (науковий керівник – директор Інституту корекційної педагогіки і психології НПУ ім. М. П. Драгоманова, дійсний член АПН України, доктор пед. наук, професор В. М. Синьов, м. Київ).
Із 2012 року – асистент кафедри корекційної педагогіки.
У 2015 році обрана за конкурсом на посаду старшого викладача кафедри корекційної педагогіки дефектологічного факультету ДДПУ. Із 2016 року – доцент кафедри корекційної педагогіки.
Із 202о року координує роботу Волонтерського ресурсного центру інклюзії та психолого-педагогічної підтримки дітей з психофізичними особливостями на базі факультету спеціальної освіти.
Дисципліни, які викладає: «Спеціальна дошкільна педагогіка з методикою викладання»; «Основи корекційної педагогіки»; «Формування діяльності дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку»; «Корекційна психопедагогіка (дошкільна)»; «Інклюзивна освіта».
Публікації: автор більше 50 публікацій, серед яких: наукові зарубіжні статті, статті у фахових збірниках, тези міжнародних та всеукраїнських конференцій, навчально-методичні посібники, навчальні програми для здобувачів факультету спеціальної освіти, методичні посібники для практичних працівників спеціальних дошкільних закладів та ін.
Сучасний напрямок науково-дослідної роботи: «Шляхи корекційно-розвивальної роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку в умовах спеціальних та інклюзивних навчальних закладів».
Член Вченої Ради факультету. Керівник студентського наукового гуртка. Керівник педагогічної практики здобувачів вищої освіти.
Член Слов’янського осередку Української асоціації корекційних педагогів.
Кооррдинатор Волонтерського ресурсного центру інклюзії та психолого-педагогічної підтримки дітей з психофізичними особливостями на базі факультету спеціальної освіти.
Ширіна Анастасія Вікторівна
– асистент
016. Магістр
Олігофренопедагог; логопед; спеціальний психолог; викладач корекційної педагогіки та спеціальної психології; учитель дітей з вадами психофізичного розвитку.
073 Спеціаліст
Спеціаліст із менеджменту організацій і адміністрування, менеджер (управитель) організації.
Дисципліни, які викладає: «Основи корекційної педагогіки», «Вступ до спеціальності (спеціальна освіта)», «Педагогічна деонтологія та волонтерська діяльність».
Худько Анастасія Василівна
– асистент
Полікарпова Оксана В’ячеславівна
– старший лаборант
У 2010 році закінчила психологічний факультет Слов’янського державного педагогічного університету. Отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Психологія» та здобула кваліфікацію «Психолога, професіонала у галузі психології».
У вересні 2008 року була прийнята на посаду секретаря заочного відділення дефектологічного факультету.
Із 2015 року працює лаборантом кафедри логопедії та спеціальної психології.
Гончаренко Ганна Миколаївна
– старший лаборант
Ганна Миколаївна працює на кафедрі з 2000 року.
У 2000 році закінчила фізико-математичний факультет Слов’янського державного педагогічного інституту та отримала диплом за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти, математика та основи інформатики» з присвоєнням кваліфікації «Вчитель математики та основ інформатики».
У 2013 році закінчила спец. факультет «Корекційна освіта» за напрямом підготовки / спеціальністю 0101 Педагогічна освіта 7.01010501 «Корекційна освіта (за нозологіями)» з присвоєнням кваліфікації «Вчитель дітей з вадами розумового розвитку. Корекційний психопедагог спеціальних дошкільних закладів».
Із 2013 року – аспірант очного відділення аспірантури ДВНЗ «ДППУ» (науковий керівник – доктор пед. наук, професор І. В. Дмитрієва).