Завідувач кафедри
Бондаренко Володимир Іванович
доктор педагогічних наук, професор
У 1996 році закінчив Слов’янський державний педагогічний інститут зі спеціальності «Трудове навчання» та отримав кваліфікацію вчителя трудового та професійного навчання за профілем металообробка. З 2000 року працює у ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
У 2003 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Лінійна асинхронна магнітогідродинамічна машина з модульною обмоткою» і отримав науковий ступінь кандидата технічних наук, а у 2005 році – звання доцента кафедри промислових технологій (атестат 02ДЦ № 012962).
У 2009 році виконував обов’язки завідувача кафедри промислових технологій технологічного факультету.
У 2014 році закінчив магістратуру Донецького національного університету зі спеціальності «Педагогіка вищої школи» та здобув кваліфікацію викладача університетів та вищих навчальних закладів.
З 2010 по 2017 рр. декан технологічного факультету.
У 2016 р. захистив докторську дисертацію зі спеціальністю 13.00.07 - теорія і методика виховання на тему: «Теоретичні і методичні засади формування іміджу майбутнього вчителя технологій у системі виховної роботи педагогічного університету».
З 2017 р. завідувач кафедри «Загальнотехнічних дисциплін, безпеки життєдіяльності та автосправи».
У 2020 році присвоєно звання професора кафедри «Загальнотехнічних дисциплін, безпеки життєдіяльності та автосправи»
З 2021 р. завідувач кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти.
Досліджує наукову тему «Компетентнісний підхід до змісту підготовки вчителів трудового навчання та технологій».
Дисципліни, що викладаються: «Імідж сучасного вчителя технологій», «Технологічний та електротехнічний практикум», «Охорона праці в галузі освіти та життєзабезпечення у надзвичайних станах», «Основи безпеки життєдіяльності та охорони праці», «Технологія виробництва та обробки конструкційних матеріалів», «Техніки декорування виробів з деревини», «Художня обробка деревини», «Технології обробки матеріалів з практикумом», «Сучасні інформаційні машини та кібернетичні системи у виробництві», «Робочі та енергетичні машини», «Технології енергопостачання та практикум з електротехнічних робіт», «Патентознавство».
Коло наукових інтересів: Формування професійного іміджу вчителя трудового навчання та технологій, комп’ютерних технологій з 3D моделювання та обробки на верстатах с числовим програмним управлінням.
Бондаренко В.І. працює у спеціалізованій вченій раді по захисту кандидатських та докторських дисертацій Д29.051.06 Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, постійно здійснює опанування, рецензування дисертаційних досліджень, авторефератів, монографій.
Під його керівництвом у 2020 році захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора філософії з галузі знань 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) Погорєлов Михайло Григорович.
Керує виробничою (предметно-фаховою) практичною підготовкою, технологічною практикою студентів, науковою роботою студентів та кваліфікаційними роботами здобувачів магістерського рівня вищої освіти, а також здобувачами наукового ступеня за напрямом підготовки 015 професійна освіта (за спеціалізаціями).
Гарант ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня ВО), керівник групи забезпечення спеціальності.
Стешенко Володимир Васильович
доктор педагогічних наук, професор
У 1977 році закінчив Слов’янський державний педагогічний інститут зі спеціальності «Загальнотехнічні дисципліни і праця (і фізика)» та отримав кваліфікацію вчителя загальнотехнічних дисциплін, трудового навчання та фізики.
У 1987 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Взаємозв’язок спеціальних дисциплін і їх реалізація в навчальному процесі педінституту» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки і отримав науковий ступінь кандидата педагогічних наук. Вчене звання доцента отримав у 1991 р.
У 2010 році захистив докторську дисертацію на тему: «Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання в умовах ступеневої освіти» за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти.
У 2012 році присвоєне вчене звання професора кафедри педагогіки і методики технологічної та професійної освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Досліджує індивідуальну наукову тему «Формування фахових компетентностей у студентів спеціальності «014 Середня освіта (трудове навчання та технології)» та «015 Професійна освіта».
Дисципліни, що викладаються: «Педагогічне проектування в технологічній освіті», «Методологічні основи технологічної освітньої галузі», «Теорія і методика професійної освіти», «Теорія і практика формування змісту професійної освіти», «Основи наукових досліджень», «Методологія наукового (педагогічного) дослідження».
Коло наукових інтересів: "Методологія, теорія та методика технологічної освіти"
Керує педагогічною практикою студентів, науковою роботою студентів магістерськими роботами, а також здобувачами наукового ступеня кандидата педагогічних наук.
Із 2012 року керує аспірантурою зі спеціальності 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти.
Член спеціалізованих вчених рад із захисту кандидатських і докторських дисертацій, член редколегії Всеукраїнського науково-методичного журналу «Трудова підготовка в сучасній школі».
Гарант ОНП Професійна освіта (теорія і методика професійної освіти), керівник групи забезпечення спеціальності 015 Професійна освіта.
Цибулько Григорій Якович
кандидат педагогічних наук, доцент
У 1978 році закінчив Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Загальнотехнічні дисципліни і праця (і фізика)» та здобув кваліфікацію вчитель загальнотехнічних дисциплін, трудового навчання і фізики.
У жовтні 1999 року захистив дисертацію «Формування у майбутніх учителів готовності до розвитку учнівського самоврядування» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (Спеціальність 13.00.01 - теорія та історія педагогіки) у спеціалізованій вченій раді Луганського державного педагогічного університету імені Тараса Шевченка.
21 грудня 2001 року присвоєне вчене звання доцента кафедри педагогіки та методики технологічної підготовки (Диплом ДЦ № 003624 від 21.12.2001 р.).
Досліджує індивідуальну наукову тему «Досвід формування окремих загальних компетентностей у майбутнього вчителя трудового навчання».
Коло наукових інтересів: удосконалення професійної підготовки майбутнього учителя трудового навчання та технологій.
Керує виробничою технологічною практикою студентів, науковою роботою студентів магістерськими роботами.
Дисципліни, що викладаються: «Методика викладання у вищій школі (загально технічних дисциплін і методики навчання технологій)», «Основи організації технічної творчості», «Основи теорії технологічної освіти», «Технологічний та електротехнічний практикум».
Бутиріна Марина Володимирівна
кандидат педагогічних наук, доцент
У 2003 році закінчила з відзнакою Слов’янський державний педагогічний університет за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя трудового навчання (обслуговуюча праця, спеціалізація: основи економіки), креслення, основ інформатики і безпеки життєдіяльності.
У 2004 році закінчила з відзнакою магістратуру Слов’янського державного педагогічного університету за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію викладача фахових дисциплін у ВНЗ (методика трудового навчання та технічні дисципліни).
У 2005 році вступила на навчання до аспірантури Слов’янського державного педагогічного університету.
11 грудня 2010 року успішно захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за темою: «Розвиток технологічної культури учнів основної школи у процесі трудового навчання (друга половина ХХ століття)» зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (диплом ДК № 065572).
25 лютого 2016р. присвоєно наукове звання доцента по кафедрі «Загальнотехнічних дисциплін, промислових технологій та безпеки життєдіяльності» (Диплом 12ДЦ № 045765).
Досліджує індивідуальну наукову тему: «Компетентнісний підхід до змісту підготовки вчителів трудового навчання та технологій».
Дисципліни, що викладаються: «Основи безпеки життєдіяльності та охорони праці», «Охорона праці в галузі освіти та життєзабезпечення у надзвичайних станах», «Безпека організації освітнього процесу».
Коло наукових інтересів: Впровадження демократичних принципів у навчальний процес ВНЗ на природничих дисциплінах.
Керує виробничою педагогічною практикою студентів, науковою роботою студентів магістерськими роботами.
Лихолат Олена Віталіївна
кандидат педагогічних наук, доцент
У 1991 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Загальнотехнічні дисципліни та праця» та отримала кваліфікацію вчителя трудового навчання та загальнотехнічних дисциплін.
У 1992 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Менеджер-організатор народної освіти» та отримала кваліфікацію менеджер. Організатор освіти, викладач економічних дисциплін.
У квітні 1997 року захистила дисертацію «Соціалізація трудового навчання дівчат 5-7 класів загальноосвітньої школи» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (Спеціальність 13.00.02 - теорія і методика трудового навчання) у спеціалізованій вченій раді Українського державного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова.
21 грудня 2001 року присвоєне вчене звання доцента кафедри швейних та харчових технологій (Диплом ДЦ № 003623 від 21.12.2001 р.)
У 2006 році закінчила Інститут післядипломної освіти Київського національного університету технологій та дизайну за спеціальністю «Технологія та конструювання швейних виробів» та отримала кваліфікацію конструктор-технолог.
Досліджує комплексну наукову тему: «Компетентнісний підхід до змісту підготовки вчителів трудового навчання та технологій».
Коло наукових інтересів: удосконалення фахової підготовки студентів технологічної та професійної освіти; історичні, теоретичні і практичні аспекти трудового навчання, технологічної та професійної освіти; розвиток творчої особистості студентів в межах професійної освіти засобами дизайну та народної художньої практики.
Керує виробничою педагогічною практикою студентів, науковою роботою студентів магістерськими роботами.
Дисципліни, що викладаються: «Основи конструювання виробів», «Технологія споживання товарів та послуг», «Основи композиції і формоутворення», «Матеріалознавство для дизайну одягу та аксесуарів», «Проектування одягу та аксесуарів», «Моделювання та художнє оформлення одягу та аксесуарів», «Основи САПР», «Основи історії та теорії дизайну», «Проектно-художній практикум», «Основи кольорознавства», «Основи малюнку та композиції», «Рисунок и живопис», «Комп’ютерні технології в дизайні», «Основи дизайну», «Технології моделювання та дизайну виробів з практикумом», «Декоративно-ужиткове мистецтво», «Основи проектування та моделювання», «Графічний дизайн», «Основи дизайну (для рівня профільної середньої освіти) з методикою навчання», «Технологічний та електротехнічний практикум».
Перейма Володимир Васильович
кандидат педагогічних наук, доцент
У 2004 році закінчив з відзнакою Слов’янський державний педагогічний університет за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобув кваліфікацію вчителя трудового навчання (технічна праця, спеціалізація: основи економіки), креслення, основ інформатики і безпеки життєдіяльності.
У 2005 році закінчив з відзнакою магістратуру Слов’янського державного педагогічного університету за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобув кваліфікацію викладача фахових дисциплін у ВНЗ (методика трудового навчання та технічні дисципліни).
12 грудня 2012 року успішно захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за темою: «Діяльність центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з розвитку соціальної активності дезадаптованих підлітків» зі спеціальності 13.00.05 – соціальна педагогіка (диплом ДК № 013236).
09.02.2021 р. присвоєне вчене звання доцента кафедри загальнотехнічних дисциплін, безпеки життєдіяльності та автосправи
(Диплом АД № 006424 від 09.02.2021 р.)
Досліджує індивідуальну наукову тему «Формування та розвиток комп’ютерної компетентності майбутніх вчителів трудового навчання та професійної освіти».
Коло наукових інтересів: комп’ютерна та технічна графіка.
Керує науковою роботою студентів та кваліфікаційними роботами здобувачів магістерського рівня вищої освіти
Дисципліни, що викладаються: «Комп’ютерна графіка», «Креслення та комп’ютерна графіка», «Матеріалознавство», «Комп’ютерна графіка та моделювання у тривимірних середовищах», «Нарисна геометрія», «Технологія виробництва та обробка конструкційних матеріалів», «Технології 3D моделювання в трудовому навчанні з практикумом», «Технологія пірографії», «Проектно-художній практикум», «Патентознавство», «Безпека організації освітнього процесу».
Вовк Надія Валентинівна
кандидат педагогічних наук, доцент
У 1984 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Загальнотехнічні дисципліни і праця» та здобула кваліфікацію вчитель загальнотехнічних дисциплін і праці.
У 1996 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Психологія. Практична психологія» та здобула кваліфікацію практичний психолог.
У травні 2016 року захистила дисертацію «Підготовка майбутнього вчителя технологій до формування культури споживання в учнів загальноосвітньої школи» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти) у спеціалізованій вченій раді ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Досліджує індивідуальну наукову тему: «Формування фахових компетентностей у здобувачів вищої освіти спеціальності «014 Середня освіта (Трудове навчання та технології)» в умовах освітніх інновацій»
Коло наукових інтересів: дидактичне проектування процесу трудового навчання учнів загальноосвітньої школи; демократичні підходи в технологічній освіті; організація інклюзивного освітнього середовища на уроках технологій.
Керівник практичної підготовки (виробнича педагогічна практика) здобувачів першого (бакалаврського) рівня.
Керує науковою роботою студентів та кваліфікаційними роботами здобувачів магістерського рівня вищої освіти
Дисципліни що викладаються:
«Методика трудового навчання, технологій та креслення», «Освітні технології в трудовому навчанні», «Методика навчання технологій (рівень профільної та/або базової середньої освіти)», «Основи теорії технологічної освіти», «Кроки до демократії».
Гарант ОПП 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня.
Пшеничний Максим Володимирович
кандидат педагогічних наук, старший викладач
У 2002 році закінчив Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та отримав кваліфікацію вчитель трудового навчання, креслення, безпеки життєдіяльності.
У січні 2012 року захистив дисертацію «Проблеми трудового навчання старшокласників у вітчизняній педагогіці другої половини XX століття» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (Спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки) у спеціалізованій вченій раді ДЗ «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка».
Досліджує індивідуальну наукову тему «Формування творчої компетентності в учнів у процесі позашкільної освіти в умовах Нової української школи».
Коло наукових інтересів: формування творчої компетентності учнів закладу загальної середньої освіти у процесі технологічної освіти.
Дисципліни, що викладаються: «Основи техніки, технологій і організації виробництва», «Технічне конструювання та моделювання», «Методи активізації предметно-пошукової діяльності», «Технологія пірографії», «Основи малюнку та композиції», «Основи кольорознавства», «Основи управління автомобілем та безпека дорожнього руху», «Основи художнього проектування».
Погорєлов Михайло Григорович
доктор філософії, доцент
У 1995 році закінчив з відзнакою Слов’янський радгосп технікум за спеціальністю «Механізація сільського господарства» та здобув кваліфікацію технік - механік.
У 2000 році закінчив Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Трудове навчання, металообробка» та здобув кваліфікацію вчителя трудового навчання, креслення, безпеки життєдіяльності.
У 2001 році закінчив з відзнакою магістратуру Слов’янського державного педагогічного інституту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобув кваліфікацію магістра педагогіки.
У 2017 році закінчив Харківський національний автомобільно-дорожній університет за спеціальністю «Автомобільний транспорт» та здобув професійну кваліфікацію спеціаліст автомобільного транспорту.
У 2020 році захистив дисертацію на тему: «Формування готовності майбутніх викладачів професійного навчання в галузі транспорту до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності» на здобуття наукового ступеня доктора філософії з галузі знань 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 015 Професійна освіта (Транспорт).
Досліджує індивідуальну наукову тему «Формування готовності майбутніх бакалаврів професійної освіти в галузі транспорту до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності».
Коло наукових інтересів: Формування готовності майбутніх викладачів професійного навчання в галузі транспорту до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності
Керує науковою роботою студентів магістерськими роботами.
Дисципліни, що викладаються: «Правила дорожнього руху», «Технологічний та електротехнічний практикум», «Технічне обслуговування автомобіля», «Діагностика автомобіля», «Основи управління автомобілем та безпека дорожнього руху», «Основи безпеки життєдіяльності та охорони праці», «Автосправа (для рівня профільної середньої освіти) з методикою навчання», «Електронне та електричне обладнання автомобілю», «Паливно-мастильні матеріали», «Автопрактикум», «Стандартизація, управління якістю і сертифікація», «Технічна та прикладна механіка», «Технічна механіка», «Хімія (за професійним спрямуванням)».
Організацію матеріального забезпечення і обслуговування навчального процесу здійснюють:
Бондаренко Наталія Юріївна
завідувач навчальних майстерень
У 2016 році закінчила Державний вищий заклад «Донбаський державний педагогічний університет», здобула ступінь магістра за спеціальністю «Технологічна освіта». Здобула кваліфікацію викладача загальнотехнічних дисциплін і методика навчання технологій.
Дятел Світлана Олександрівна
завідувач навчальними майстернями
У 1993 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю вчитель праці та професійне навчання (обслуговуюча праця).
У 2006 році закінчила інститут післядипломної освіти Київського національного університету технологій та дизайну за спеціальністю «Технологія та конструювання швейних виробів». Присвоєно кваліфікацію конструктор-технолог.
Скида Валентина Олексіївна
завідувач навчальної лабораторії
У 1997 році закінчила Українську інженерно-педагогічну академію за спеціальністю «Обладнання хімічних виробництв і підприємств будівельних матеріалів». Присвоєно кваліфікацію спеціаліста інженера-механіка.
Бистрицька Наталія Олександрівна
завідувач навчальної лабораторії
У 2005 році закінчила Слов’янський державний педагогічний університет і отримала базову освіту за напрямом підготовки «Педагогічна освіта», здобула кваліфікацію бакалавра педагогічної освіти вчителя трудового навчання (обслуговуюча праця) креслення та безпека життєдіяльності. Отримала диплом з відзнакою.
У 2006 році Слов’янський державний педагогічний університет і отримала вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя трудового навчання (обслуговуюча праця), креслення та безпека життєдіяльності, та основ інформатики, спеціалізація: технічна та прикладна творчість.
У 2008 році закінчила Слов’янський державний педагогічний університет за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання». Здобула кваліфікацію викладача фахових дисциплін у ВНЗ І-ІV рівнів акредитації, вчителя трудового та початкового професійного навчання у старшій школі, спеціалізація: дизайн.
Абкін Ігор Вікторович
майстер виробничого навчання
У 1993 році закінчив Харківський інженерно-педагогічний інститут за спеціальністю машини та апарати хімічних виробництв. Присвоєно кваліфікацію спеціаліста: інженера-механіка.
Коваленко Карина Олександрівна
Майстер виробничого навчання
У 2002 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут і отримала повну вищу освіту за спеціальністю: «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя трудового навчання креслення та безпека життєдіяльності.
У 2003 році закінчила Слов’янський державний педагогічний університет і отримала повну вищу освіту за спеціальністю: «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію викладача фахових дисциплін у ВНЗ (методика трудового навчання та технічні дисципліни). Диплом з відзнакою.
Гріднєва Ольга Станіславівна
старший лаборант
У 1986 році закінчила повний курс середнього професійного училища на базі середньої освіти за професією «кондитер» п’ятого розряду і отримала диплом з відзнакою.
У 1995 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю: праця та професійне навчання. Присвоєно кваліфікацію вчителя трудового та професійного навчання за профілем (обслуговуюча праця).
У 2006 році закінчила «Інститут науково-педагогічної та виробничої інфраструктури» отримала базову вищу освіту за напрямом підготовки «Економіка і підприємство» та здобула кваліфікацію бакалавра з обліку і аудиту.
Матяшова Дана Валеріївна
старший лаборант
У 2003 році закінчила Слов’янський хіміко-механічний технікум за спеціальністю «Прикладна екологія» здобула кваліфікацію технік-еколог. Диплом з відзнакою.
У 2007 році закінчила Слов’янський державний педагогічний університет і отримала базову вищу освіту за напрямом підготовки «Педагогічна освіта» та здобула кваліфікацію бакалавра педагогічної світи, вчителя трудового навчання (обслуговуюча праця, креслення та безпека життєдіяльності основної школи, спеціалізація: кулінарна справа, швацька справа. Диплом з відзнакою.
У 2008 закінчила Слов’янський державний педагогічний університет. Отримала повну вищу освіту за спеціальністю: «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію викладача фахових дисциплін у ВНЗ І-ІV рівнів акредитації, вчителя трудового та початкового професійного навчання у старшій школі, спеціалізація організація харчування. Диплом з відзнакою.
У 2017 році закінчила Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. Здобула кваліфікацію: освітньо-кваліфікаційний рівень - «спеціаліст». Спеціалізація: Хімічні технології неорганічних речовин, професійна кваліфікація: спеціаліст в галузі хімічної та біоінженерії.
Пилипишко Тетяна Миколаївна
кандидат педагогічних наук, старший лаборант
У 1999 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Праця і професійне навчання» та здобула кваліфікацію вчителя праці і професійного навчання за профілем обслуговуюча праця.
у 1999 році закінчила Слов’янський державний педагогічний університет спец. факультет «Психологія». 03 червня 2005 р. було присвоєно кваліфікацію «Психолог».
04 липня 2013 року присуджено науковий ступінь кандидата педагогічних наук із спеціальності «Теорія і методика професійної освіти» Харківським національним педагогічним університетом імені Г.С. Сковороди на підставі прилюдного захисту дисертації. (Диплом кандидата наук ДК № 015520).
Холодкова Ольга Володимирівна
cтарший лаборант
У 2004 році закінчила Слов’янський державний педагогічний університет і отримала базову вищу освіту за напрямом підготовки «Педагогічна освіта» та здобула кваліфікацію бакалавра педагогічної світи, вчителя трудового навчання (обслуговуюча праця, креслення та безпека життєдіяльності.
У 2005 році Слов’янський державний педагогічний університет і отримала повну вищу освіту за спеціальністю: «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя трудового навчання (обслуговуюча праця), фізики, астрономії, креслення та безпека життєдіяльності. Спеціалізація: основи економіки.
Сидоркін Олександр Михайлович
робітник навчальних майстерень
У 1985 році закінчив Слов’янський державний педагогічний інститут по спеціальності «Загальнотехнічні дисципліни та праця». Присвоєно кваліфікацію: вчитель загальнотехнічних дисциплін».