Кадровий склад кафедри на сьогодні представляють:
- Дмитрієва Ірина Володимирівна - доктор педагогічних наук, професор;
- Одинченко Лариса Костянтинівна – кандидат педагогічних наук, доцент;
- Гіренко Ніна Андріївна – кандидат педагогічних наук, доцент;
- Співак Людмила Анатоліївна - кандидат педагогічних наук, доцент;
- Іваненко Аліна Сергіївна - кандидат психологічних наук, доцент;
- Манько Олена Григорівна - старший викладач.
Навчально-методична робота на кафедрі організована відповідно до вимог і нормативних документів Міністерства освіти і науки України.
Викладачі кафедри технологій спеціальної та інклюзивної освіти працюють над комплексною темою кафедри: «Науково – методичне забезпечення змісту освіти дітей з особливими освітніми потребами», науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор І.В. Дмитрієва.
У межах кафедральної теми кожен викладач виконує своє дослідження, тематика проведення яких відповідає напряму спеціальності і підготовки корекційних педагогів:
- «Сучасні технології організації освітнього простору для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку» - докт. пед. наук, проф. Дмитрієва І.В.
- «Теоретико-методичні засади навчання географії учнів з вадами розумового розвитку» - канд. пед. наук, доцент Одинченко Л.К.
- «Корекційна спрямованість навчальних дисциплін природничого циклу в спеціальній школі» - канд.пед.наук, доцент Співак Л.А.
- «Особливості розвитку дітей з особливими потребами в процесі трудового навчання» - канд. пед. наук, доцент Гіренко Н.А.
- «Особливості формування уявлень про майбутню сім'ю у підлітків із інтелектуальними порушеннями» - канд. психол. доцент Іваненко А. С.
- «Формування художньо-естетичної компетенції майбутніх психолого-корекційних педагогів - ст .викладач Манько О. Г.
З 2016 року створено Донбаський осередок Української Асоціації корекційних педагогів, метою якого є аналіз та розробка актуальних проблем спеціальної та інклюзивної освіти осіб з особливими потребами (кількість членів осередку – 30 осіб).
У 2020 році завідувачкою кафедри технологій спеціальної та інклюзивної освіти док. пед н., професором Дмитрієвою І. В. та канд. психол. н., доцент Іваненко А. С. на базі кафедри створено Міжнародний благодійний фонд «Дивоцвіт (студія розвитку дитини)».
Викладачі активно популяризують волонтерський рух серед студентської молоді, виховують повагу до праці волонтерів, організовують різні форми волонтерської роботи з метою посильного внеску у допомогу дітям з особливими освітніми потребами.
На базі центру проводиться наукова, діагностична, корекційна робота, здійснюється соціально-педагогічний та психологічний супровід дітей з особливими потребами.
Корекційно-педагогічна робота зосереджується на наступних напрямах:
- АВА терапія;
- Корекційна педагогіка (Л. Виготський);
- Логопедична корекція / Мовленнєва терапія;
- Денверська модель раннього втручання ESDM (С. Роджерс, Дж. Доусон);
- Сенсорна інтеграція;
- Мозочкова стимуляція;
- Програма «Синергія» (Т. Скрипник);
- Нейрокорекція;
- Альтернативна комунікація PECS;
- Візуальна підтримка (М. Коен, П. Герхард);
- Соціальні історії (К. Грей);
- «Floor-time» (С. Грінспен);
- Ігротерапія (О. Кулікова);
- Арт-терапія (О. Тараніна).
Головною метою зусиль студентів-волонтерів Міжнародного благодійного фонду «Дивоцвіт є створення сприятливих умов із зоною психологічного комфорту для дітей з особливими освітніми потребами.
Використання волонтерства як ресурсу соціально-педагогічної та психологічної допомоги дає можливість з допомогою студентів, майбутніх спеціальних педагогів, розвивати ідею впровадження інклюзії у Донецькому регіоні в цілому, і місті Слов’янськ, зокрема.
Протягом 2022 року були досягнуті такі результати:
- продовжується аналіз літературних джерел з проблеми дослідження з питань професійної функції асистента вчителя, управління спеціальною школою тощо;
- проаналізовано та узагальнено теоретичні засади особистісно-зорієнтованого навчання у інклюзивній освіті;
- проведено роботу з ознайомлення з діяльністю інклюзивно-ресурсних центрів Донецького регіону;
- досліджено шляхи підвищення ефективності засвоєння матеріалу на уроках образотворчого мистецтва в процесі роботи над тематичним малюнком;
- розроблено приклади впровадження засобів артпедагогіки та арттерапії в освітній процес спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів;
- активізовано інноваційний потенціал та скоординовано роботу педагогічних працівників у спеціальних закладах освіти для дітей з особливими освітніми потребами та працівників закладів загальної середньої освіти, які працюють в контексті інклюзії;
- впроваджено нові педагогічні технології та інновації в навчально-виховний процес у спеціальних закладах освіти для дітей з особливими освітніми потребами;
- надання постійних наукових консультацій практичним працівникам спеціальних закладів освіти.