Завідувач кафедри
Гаврілова Людмила Гаврилівна
Доктор педагогічних наук, професор
Має вищу освіту зі спеціальностей 025 Музичне мистецтво, 013 Початкова освіта.
У 1993 році захистила дисертацію «Символістські тенденції у російському камерному музичному театрі початку ХХ століття» на здобуття наукового ступеня кандидата наук із мистецтвознавства (спеціальність 17.00.02 – Музичне мистецтво) у спеціалізованій вченій раді Київської державної консерваторії ім. П.І. Чайковського.
У 2015 році захистила докторську дисертацію «Система формування професійної компетентності майбутніх учителів музики засобами мультимедійних технологій» у спеціалізованій вченій раді НПУ імені М.П. Драгоманова (Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти).
У 2018 році Л. Гавріловій присвоєно вчене звання професора кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Л. Гаврілова є членом спеціалізованої вченої ради К12.112.01 ДВНЗ «ДДПУ», керівником науково-дослідницької лабораторії «Інформаційне забезпечення фахової підготовки вчителів початкової школи»; головним редактором фахового електронного наукового видання «Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти» ДВНЗ «ДДПУ» (http://profped.ddpu.edu.ua/); членом редакційної колегії фахових журналів: «Засоби навчальної та науково-дослідної роботи» (ХНПУ ім. Г. Сковороди); «Мистецтво і освіта» (МОН України, Академія педагогічних наук, Київ).
Має сертифікат з англійської мови рівень С1.
Керує аспірантами та докторантами за спеціальностями 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.10 – інформаційно-комунікаційні технології в освіті, 015 – Професійна освіта; 013 – Початкова освіта. Під керівництвом Л. Гаврілової захищено 3 докторські та 5 кандидатських дисертацій.
Керівник проєкту Jean Monnet Erasmus+ «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті» (620354-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE). Має досвід участі в міжнародному проєкті «Розвиток культури демократії в Україні, Норвегії, Палестині» (CPEA-LT-2017/10037).
Коло наукових інтересів: проблеми цифровізації освіти; підготовки вчителів початкової школи; упровадження цифрових технологій у навчання музичного мистецтва; міжкультурна комунікація.
Дисципліни, що викладаються: «Методологія наукового (педагогічного) дослідження» «Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічних дослідженнях», «Педагогічне тестування» та ін.
Посилання на профіль Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=ZKd-YFUAAAAJ&hl=uk&authuser=2
Scopus ID 57211134339
Web of Science Researcher ID is AAN-3364-2020
ORCID ID 0000-0003-1814-5323
Хижняк Інна Анатоліївна
Доктор педагогічних наук, професор,
декан факультету ПТПО
У 1999 році захистила дисертацію «Формування в молодших школярів початкових умінь складати твори-міркування» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді Інституту педагогіки АПН України. У 2004 році присвоєно вчене звання доцента кафедри української мови та літератури.
У 2017 році захистила докторську дисертацію «Теорія і практика підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності» у спеціалізованій вченій раді ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти). У 2019 році присвоєно вчене звання професора кафедри теорії і практики початкової освіти.
Голова експертної комісії з педагогіки і методики початкового навчання МОН України (наказ МОНУ № 700 від 5.08.2022 р.).
Заступниця голови науково-методичної підкомісії 013 Початкова освіта Науково-методичної ради з вищої освіти МОН України (наказ МОНУ № 582 від 25.04.2019 р.)
Членкиня ГО «Асоціація Викладачів і Дослідників Європейської Інтеграції» (APREI)
Коло наукових інтересів: теорія і практика професійної освіти; професійна підготовка вчителя початкових класів; лінгвометодична освіта; методика навчання галузі «Мова та література» початкової школи; електронні освітні ресурси.
Дисципліни, що викладаються: «Електронна лінгвометодика», «Історія початкової освіти України», «Культура наукового мовлення», «Методичне об’єднання вчителів початкової школи».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=wnbKRQcAAAAJ&hl=en&oi=sr
Посилання на профіль Scopus:
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57211134339
Вікторенко Ірина Леонідівна
Доктор педагогічних наук, професор
У травні 2002 року захистила дисертацію «Формування пізнавальної активності молодших школярів у процесі організації їхнього спілкування з батьками» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук у спеціалізованій ученій раді Харківського державного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. 17 лютого 2005 року присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогіки і методики початкового навчання.
У вересні 2021 року захистила дисертацію «Теоретичні і методичні засади формування інтеграційної компетентності вчителя початкових класів Нової української школи» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук у спеціалізованій ученій раді Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет».
Коло наукових інтересів: теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів до навчання освітніх галузей початкової школи.
Дисципліни, що викладаються: «Методика навчання освітніх галузей “Природознавство”, “Суспільствознавство”», «Методика навчання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”», «Вступ до спеціальності», «Інноваційні технології навчання освітніх галузей початкової школи».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=7F9scaMAAAAJ&hl=uk&oi=ao
Бескорса Олена Сергіївна
Доктор педагогічних наук, професор
У червні 2013 року захистила дисертацію «Формування стилю навчальної діяльності старшокласників загальноосвітньої школи» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді Харківського державного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.
18 грудня 2018 року присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії і практики початкової освіти.
У вересні 2021 року захистила дисертацію «Теорія і практика формування цифрової культури майбутніх учителів англійської мови початкової школи» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Словʼянськ).
О. С. Бескорса є відповідальним редактором фахового електронного наукового видання «Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти» (http://pptma.dn.ua/index.php/uk), членом редакційної колегії збірника наукових праць «Гуманізація навчально-виховного процесу» (http://gnvp.ddpu.edu.ua/).
О. С. Бескорса є академічним координатором проєкту напряму Жан Моне Модуль програми Erasmus+ «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті» (620354-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE), учасником проєкту напряму Жан Моне Модуль програми Erasmus+ «EU Practices in Media Education» (101085162- ERASMUS-JMO-2022-MODULE), має досвід участі в міжнародному проєкті «Розвиток культури демократії в Україні, Норвегії, Палестині» (CPEA-LT-2017/10037).
О. С. Бескорса є стипендіатом програми Сфера досконалості «Виміри європеїзації» (Field of Excellence «Dimensions of Europeanization (DoE)») в Ґрацькому університеті ім. Карла-Франца, інституті педагогічних досліджень та підготовки вчителів (м. Ґрац, Австрія).
Коло наукових інтересів: формування цифрової культури майбутніх учителів англійської мови початкової школи; запровадження цифрових технологій у підготовку вчителя початкової школи; формування міжкультурної компетентності майбутніх учителів.
Дисципліни, що викладаються: «Методика навчання іноземної мови (англ.)», «Країнознавство».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=ezWW5SQAAAAJ
Web of Science Researcher ID: C-7192-2017 (https://www.webofscience.com/wos/author/record/C-7192-2017)
Scopus ID: 57217158137 (https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57217158137 )
Ішутіна Олена Євгенівна
Кандидат педагогічних наук, доцент
У червні 2017 року захистила дисертацію «Формування лінгвометодичної компетентності майбутніх учителів української мови в процесі фахової підготовки» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». 28 березня 2019 року присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії і практики початкової освіти.
Коло наукових інтересів: професійна підготовка майбутнього вчителя початкових класів; лінгвометодична освіта вчителя; цифрові освітні технології; міжкультурна комунікація в освіті; медіакомпетентність учителя початкових класів.
Дисципліни, що викладаються: «Методика навчання української мови», «Практичний курс англійської мови», «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)».
Проєктна діяльність: координатор проєкту «Європейські практики медіаосвіти» / «EU Practices in Media Education» (ERASMUS-JMO-2022-MODULE 101085162 – EUPinMEd).
Учасник проєкту «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті» (620354-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE).
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com/citations?user=SwtI5SEAAAAJ&hl=ru&oi=ao
Ляшова Надія Миколаївна
Кандидат педагогічних наук, доцент
У квітні 1993 року захистила дисертацію «Розвиток творчості молодших школярів на основі логічної підготовки (на математичному матеріалі)» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді Харківського державного педагогічного інституту імені Г.С. Сковороди. 22 червня 2000 року присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогіки та методики початкового навчання.
Коло наукових інтересів: логіко-дидактична структура початкового курсу математики та проблематика підручників із математики початкової школи зарубіжних країн; експертиза підручників із математики для початкової школи.
Дисципліни, що викладаються: «Методика навчання освітньої галузі “Математика”».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=qDx6UkUAAAAJ&hl=ru
Пашко Любов Василівна
Кандидат філологічних наук, доцент
У червні 1994 року захистила дисертацію «Структурно-семантична характеристика авторських неологізмів у творах О. Т. Гончара» на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук у спеціалізованій вченій раді Харківського державного педагогічного інституту імені Г.С. Сковороди. 28 грудня 1995 року присвоєно вчене звання доцента кафедри української мови та літератури.
Коло наукових інтересів: авторські неологізми; мультимедійне забезпечення фахової підготовки майбутніх учителів початкової школи.
Дисципліни, що викладаються: «Сучасна українська мова з культурою мовлення».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com/citations?view_op=list_works&hl=ru&user=2X5fw24AAAAJ
Лобачова Ірина Миколаївна
Кандидат філологічних наук, доцент
У червні 2011 року захистила дисертацію «Лінгвостилістичні особливості українських перекладів Біблії у ХХ ст.» на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук у спеціалізованій вченій раді Донецького національного університету. 18 жовтня 2017 року присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії і практики початкової освіти.
Коло наукових інтересів: наукова комунікація; лінгвістика тексту; культура мовлення; інноваційні технології у викладанні іноземної мови в початковій школі.
Дисципліни, що викладаються: «Наукова комунікація», «Методика навчання української мови», «Практичний курс англійської мови», «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=lVxP1L8AAAAJ&hl=ru&oi=ao
Помирча Світлана Вікторівна
Кандидат філологічних наук, доцент
У грудні 2009 року захистила дисертацію «Вербальне вираження етнопсихічних архетипів в романі О. Ільченка “Козацькому роду нема переводу”» на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук у спеціалізованій вченій раді Харківського державного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. 25 лютого 2016 року присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії і практики початкової освіти.
Коло наукових інтересів: проблеми формування комунікативної компетентності студентів факультету початкової, технологічної та професійної освіти; удосконалення в майбутніх учителів стилістичних умінь і навичок роботи над текстом, риторичної вправності мовлення; засоби професійно-педагогічної комунікації.
Дисципліни, що викладаються: «Сучасна українська мова з культурою мовлення», «Теорія і практика розвитку мовлення».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=5WiLdrcAAAAJ&hl=uk&oi=ao
Хващевська Ольга Олександрівна
Кандидат педагогічних наук, доцент
У квітні 2016 року захистила дисертацію «Соціалізація учнів в умовах загальноосвітніх навчальних закладів сільської місцевості України (друга половина ХХ століття)» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». 26 листопада 2020 року присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії і практики початкової освіти.
Коло наукових інтересів: професійна підготовка майбутнього вчителя початкових класів; інноваційні та педагогічні технології в початковій школі, демократизація початкової освіти.
Дисципліни, що викладаються: «Педагогічні технологій в початковій школі», «Основи літературознавства», «Інноваційні технології вивчення англійської мови».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=DIMFwvEAAAAJ&hl=uk&oi=ao
Федь Ірина Євгенівна
Кандидат педагогічних наук, доцент
У червні 2011 року захистила дисертацію «Проблема формування працелюбства в учнів початкових класів у вітчизняній педагогічній думці (друга половина XIX – початок XX ст.)» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. 22 грудня 2014 року присвоєно вчене звання доцента кафедри природничо-математичних дисциплін.
Коло наукових інтересів: інновації в професійній діяльності вчителя початкової школи.
Дисципліни, що викладаються: «Інноваційні технології навчання освітніх галузей початкової школи», «Методика навчання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”», «Методика навчання освітніх галузей “Природознавство”, “Суспільствознавство”», «Трудове навчання (практикум із методикою)».
Посилання на профіль Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?hl=uk&view_op=list_works&authuser=4&gmla=AJsN-F7exgCleSizbHtL_g2VnmGKqXBvxsg0K5CyMf2d6c5TTkyXCRkGDmeemAjxqD9F5IXr5Mgh6a
Ябурова Олена Володимирівна
Кандидат педагогічних наук, доцент
У квітні 2015 року захистила дисертацію «Соціально-педагогічне забезпечення міжкультурної комунікації українських та іноземних студентів» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук у спеціалізованій вченій раді ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». 30 листопада 2017 року присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії і практики початкової освіти.
Коло наукових інтересів: новітні технології в системі формування комунікативної компетенції майбутніх учителів англійської мови в початковій школі; проблеми соціалізації студентської молоді засобами іншомовної комунікації.
Дисципліни, що викладаються: «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)», «Методика навчання англійської мови», «Професійна іншомовна підготовка», «Основи інтерактивної комунікації».
Посилання на профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=DI9LCm0AAAAJ&hl=uk
Меркулова Юлія Юріївна
завідувач навчально-методичною лабораторією
У 2009 році закінчила Макіївський металургійний технікум за спеціальністю «Економіка підприємства» і здобула кваліфікацію техніка-економіста.
У 2011 році закінчила Сумський національний аграрний університет і отримала базову вищу освіту за напрямом підготовки «Економіка і підприємництво» та здобула кваліфікацію бакалавра з обліку та аудиту.
У 2016 році закінчила Державний вищий навчальний заклад «Донбаський педагогічний університет» і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Облік і аудит» та здобула кваліфікацію спеціаліста з обліку та аудиту