Викладачі кафедри української мови та літератури, не зважаючи на виклики сьогодення, беруть активну участь у дистанційному навчанні та онлайн-вебінарах на платформі Zoom.
14 квітня відбувся вебінар «Роль учителя в умовах дистанційного навчання: проблеми, їхнє вирішення та досвід» за ініціативи відділу змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України та Гімназії-інтернату №13 м. Києва.
У заході взяли участь більше 40 учасників – науковці інститутів НАПН України, викладачі і магістранти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, викладачі Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка та викладачі Донбаського державного педагогічного університету, вчителі закладів загальної середньої освіти. Було представлено технології професійного розвитку педагогів в умовах формальної і неформальної освіти: опанування сучасними формами і методами навчання, розвитку мовнокомунікативної компетентності.
У підсумку було визначено перспективи взаємодії освітян у системі «наукова установа – університет – заклад середньої освіти», що передбачає організацію неформальних заходів, участь у конструктивній діалогічній взаємодії у межах подальших вебінарів, онлайн конференцій, тренінгів тощо, що значно активізує просвітницьку діяльність, сприяє апробації наукових результатів в освітній практиці, забезпечує професійний діалог між педагогами різних ланок освіти.
17 квітня в межах курсів «Академічна культура дослідника» та «Наукова українська мова» під назвою «Академічна культура учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання» викладачі кафедри взяли участь у круглому столі-онлайн, який порушив цілу низку гострих питань. Як написати наукову статтю, раціонально використавши час? Як правильно сформулювати думку про здобутки авторів із теми дослідження так, щоб це не було плагіатом? Як уникнути самоплагіату?
А 22 квітня викладачі кафедри трудилися на онлайн-вебінарі «Політика університетів із запобігання студентському плагіату». Вебінар проводив Євген Ніколаєв, консультант проєкту SAIUP, співавтор та співупорядник ряду методичних матеріалів, зокрема “Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності” .
Отже викладачі кафедри української мови та літератури в умовах карантину продовжують проводити активну професійну діяльність, беручи участь у різноманітних онлайн заходах.