Карантинні заходи, запроваджені в Україні, викликали кардинальні зміни в житті сучасного суспільства і позначилися на всій системі освіти, висунувши принципово нові завдання для її розвитку і функціонування. Успіх гуманістичних демократичних перетворень у вищій школі сьогодні залежить, переважно, від ключової фігури освітнього процесу – викладача, який повинен мати найвищий рівень особистісно-орієнтованої, педагогічної та науково-педагогічної культури, здатність до творчої, інноваційної цілісності.
Слід зазначити, що під час карантину, робота кожного спеціаліста, яка спрямована на виконання навчальної, наукової, методичної, організаційної роботи, стала більш напруженою і зросла за обсягом. Специфіка online-навчання внесла свої корективи в організацію навчального процесу, створивши певні труднощі, як у сприйнятті студентами нового матеріалу, так при виконанні завдань практичного характеру. Разом із тим, якщо дистанційна форма навчання для багатьох студентів і викладачів донедавна не була пріоритетною, то сьогодні заняття, консультації, конференції проводяться, переважно on-line, на таких платформах, як Scype, ZOOM, viber та ін.
Карантин не завадив студентам і викладачам отримувати знання та новий педагогічний та методичний досвід, і навіть дав можливість створити міні наукові колективи. Як приклад, можна навести злагоджену сумісну роботу викладачів кафедри технологій спеціальної та інклюзивної освіти кандидата педагогічних наук, доцента Співак Л.А. та кандидата педагогічних наук, доцента Гіренко Н.А. Обмін думками, досвідом, пропозиціями, дав змогу організувати плідне дистанційне навчання студентів з курсу «Спец.методика історії та «Я у світі». А сумісне вивчення та обговорення актуальних проблем спеціальної школи, шляхів підвищення якості знань учнів з особливими освітніми потребами та їхньої подальшої соціальної адаптації сприяло підготовці та виданню наукових статей у фахових збірниках: «Гуманізація навчально-виховного процесу» (наукова стаття «Реалізація державної політики та соціальний захист молоді: реалії та перспективи» - автор доц. Співак Л.А.) та «Актуальні питання корекційної освіти» (наукова стаття «Вивчення стану працездатності учнів з особливими потребами на уроках соціально-побутового орієнтування» – автор доц. Гіренко Н.А.), а також викладачі підключилися до збору матеріалів для статей наукового збірника, що видає кафедра ТСІО «Теоретичне та методичне забезпечення навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами».
Методична робота є в зоні особливої уваги цих викладачів. До видання готується навчальний посібник «Спеціальна методика викладання труда» – автор доц. Гіренко Н.А. та методичні вказівки «Самостійна робота студентів при вивченні курсу «Спец.методика природознавства та побутової фізики і хімії» - автор доц. Співак Л.А. для студентів бакалаврського рівня вищої освіти за спеціальністю 016 (Спеціальна освіта).
Бажаємо всім нам здоров′я та плідної праці.