23-ого квітня всі українські психологи відзначають своє професійне свято. Ми, як фахівці зі спеціальної психології, також долучилися до наших колег і протягом двох днів проводили онлайн-марафон «Психологія дитини з особливими освітніми потребами».
Уже більше місяця увесь світ перебуває у незвичному для себе русі – тотальному карантині, але це не привід зупинятися, адже час безцінний і життя має бути повноцінним і цікавим. Чи не найважче зараз залишатися вдома дітям із особливими освітніми потребами та їхнім батькам, адже звичайний ритм змінився, внутрішні переживання збільшилися, невідомість і тривога вийшли на перший план. Саме тому викладачами кафедри логопедії та спеціальної психології ДДПУ було проведено цікавий консультаційно-навчальний семінар із залученням спеціалістів-практиків КУОЗ «Краматорський будинок дитини «Антошка», КЗ ДНЗ № 2 «Альонушка» (м. Словʼянськ) та батьків дітей із особливими освітніми потребами.
Протягом першого дня було обговорено нагальні проблеми дистанційного навчання дітей із ООП, особливостей роботи фахівців, проведення батьками занять з дітьми, психологічного стану родини, етапи подальшого гармонійного розвитку особистості.
Проф. Мамічева О.В. детально зупинилися на кризових моментах під час розвитку дитини з розладами аутистичного спектру та порушеннями мовлення, особливо під час постійного перебування вдома, механізмах компенсації та дієвих факторах підвищення психічного здоровʼя осіб зазначених нозологій.
Доц. Кордонець В.В. підкреслила важливість постійної сумісної роботи спеціалістів та батьків, надала діючу модель саморегуляції психологічного стану дорослих, зокрема, особистого заспокоєння, зниження знервованості та роздратованості під час ізоляції, що є базовими кроками для формування психічного здоровʼя людини.