Не секрет, що вибір професії для кожної молодої людини – це вибір подальшого життєвого шляху. Пошук свого місця в житті завжди починається з усвідомлення себе і вибору місця навчання, місця набуття професійних навичок. Профорієнтаційна робота на кафедрі педагогіки і методики технологічної та професійної освіти факультету початкової, технологічної та професійної освіти є одним із видів робіт, яка допомагає молодій людині в усвідомленні своїх цілей, потреб, цінностей, допомагає самовизначитись. Головним завданням цієї роботи є надання випускникам практичних порад і рекомендацій з особистісного розвитку й успішного вибору професійного шляху від фахівців.
Коли говоримо про практичні інструменти профорієнтаційної роботи викладачів кафедри, маємо дати відповідь на питання: «Для чого вони потрібні?». Відповідь на це питання є очевидною: практичні інструменти мають допомагати абітурієнтам зорієнтуватися у контексті легко і результативно, а профорієнтатору – заощадити час і полегшити підготовку до профорієнтаційної роботи.
Отже, коли здійснювати профорієнтаційну роботу легко? Тоді, коли це цікаво, або принаймні не нудно. Це стосується як майбутніх абітурієнтів, так і викладачів вишу. А чим цікавляться сучасна молодь, сучасні школярі? Про них кажуть, що вони з’явилися на світ зі смартфоном у руці. Учні сучасної школи, справді, змалку оточені комп’ютерами, ноутбуками, планшетами, телефонами. Така кількість джерел нової інформації вимагає від них мультизадачності, уміння швидко перемикатися з одного завдання на інше. Проте це також залишає значно менше часу на обробку і засвоєння повідомлення. Саме тому, сьогодні різні види контенту все частіше набувають візуальної форми. Діти і підлітки надають перевагу картинкам і фото набагато частіше, ніж текстовому відтворенню інформації. Як же заволодіти їхньою увагою та скласти конкуренцію тим же мемам у соцмережах?
Викладачі кафедри педагогіки і методики технологічної та професійної освіти обрати комікс, як форму подачі профорієнтаційної інформації. Цей вид графічного мистецтва дозволяє легко зробити профорієнтаційний пост у соцмережах цікавим і захопливим. Ви всі, напевно, бачили ті яскраві картинки з текстом у мовній бульці? Або взагалі без нього? Зазначимо лише, що комікс (від англ. Comic) – комедійний, смішний – це послідовність малюнків, яка розкриває певну історію, розповідь. Як же доцент кафедри Лихолат О.В. скористалася цією популярністю коміксів у профорієнтаційній роботі? Розгляньмо декілька прикладів популяризації спеціальності 015.Професійна освіта (технологія виробів легкої промисловості).
Маємо надію, що меседж, закладений у коміксах, знайде відгук. І до дружної родини викладачів і студентів факультету початкової, технологічної та професійної освіти приєднаються небайдужа, усміхнена і креативна молодь.