Програма розвитку кафедри 2021-2025 рр.
Мета діяльності кафедри – сприяти реалізації комунікативного, компетентнісного та системного підходів у процесі іншомовної підготовки
студентів педагогічних спеціальностей.
Основоположні стратегічні напрями розвитку кафедри іноземних мов передбачають реалізацію такої діяльності:
- інтернаціоналізацію освітнього процесу: забезпечення викладання іноземних мов на рівні міжнародних стандартів із запровадженням практики врахування результатів міжнародних іспитів в оцінюванні мовленнєвих компетенцій студентів;
- розширення онлайнової складової у викладанні інозених мов;
- створення на базі інформаційних технологій сучасної навчально-методичної літератури, а саме: електронних посібників, розроблених курсів на платформах дистанційного навчання та відео-лекцій;
- розробка на основі онлайнового контенту завдань для самостійної роботи студентів з урахуванням задач і цілей нових програм дисциплін;
- удосконалення організації внутрішнього контролю якості викладання, в тому числі шляхом взаємовідвідувань.
Основні завдання:
- реалізація комунікативного, компетентнісного та системного підходів до підготовки майбутнього педагога через підсилення іншомовної складової процесу їх професіоналізації в умовах дотримання рекомендацій Ради Європи в галузі мовної політики викладання іноземних мов;
- створення якісного іншомовного академічного середовища, умов для безперервної мовної підготовки майбутнього педагога;
- застосування в освітньому процесі інноваційних технологій навчання (blended learning, flipped classroom, CLIL, distance learning, cooperative learning, mobile learning);
- розширення електронного середовища освітнього процесу: модернізувати існуючі та розробити нові електронні навчальні курси до навчальних дисциплін; міждисциплінарна інтеграція іноземної мови з дисциплінами психолого-педагогічного блоку та професійного спрямування на основі методу предметно-мовного інтегрованого навчання CLIL (Content and Language Integrated Learning);
- розробка системи моніторингу рівня сформованості іншомовної комунікативної компетентності студентів (вхідного та вихідного тестування);
- співпраця з різними міжнародними освітніми інституціями з метою вивчення та впровадження світового досвіду організації процесу іншомовної підготовки майбутнього педагога в провідних країнах світу;
- системна робота над поліпшенням якісних показників професорсько-викладацького складу кафедри.
- підвищення рівня публікаційної активності викладачів кафедри в межах реалізації наукової теми «Формування англомовної комунікативної компетентності студентів у контексті інтеграції вітчизняної освіти і науки в міжнародний простір та співпраці з Європейським Союзом» (не менше 30 статей щороку в виданнях різних рівнів: затверджених МОН України та наукометричних, окрім Scopus, Web of Science);
- здійснення апробації наукових ідей та результатів досліджень з наукової теми кафедри на міжнародних та всеукраїнських конференціях, семінарах, форумах (не менше 30 виступів щороку);
- щорічна публікація статей у наукових виданнях Scopus, Web of Science)
(кожному кандидату наук – 1 стаття);
- систематичне проведення науково-практичних скайп-семінарів, круглих столів тощо з проблем іншомовної освіти за участі вчителів-практиків Донецької області провідних вітчизняних та міжнародних спеціалістів.
- щорічне проведення студентської науково-практичної конференції «Сучасна іншомовна освіта очима студентів»
- системна робота студентських наукових гуртків;
- проведення адресної профорієнтаційної роботи, зокрема започаткування профорієнтаційного заходу «Вступив сам – запроси друга», який передбачає просвітницьку діяльність у школах, які закінчили наші студенти.