Саврасов Микола Володимирович
Доктор психологічних наук, професор, в.о. завідувача кафедри
У 2007 році закінчив з відзнакою магістратуру фізико-математичного факультету Донбаського державного педагогічного університету та здобув кваліфікацію викладача математики та інформатики у ВНЗ, вчителя математики та інформатики у ЗОШ.
З 2007 року працював на посаді асистента кафедри загальної психології Донбаського державного педагогічного університету. У 2008 році вступив до денної аспірантури Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, яку закінчив у 2011 році, а 19 червня 2012 року у вищевказаному навчальному закладі успішно захистив дисертацію «Емоційно-мотиваційні складові креативності особистості» на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології .
З 2012 року працював на посаді старшого викладача, з 2013 року на посаді доцента кафедри загальної психології Донбаського державного педагогічного університету. У 2015 році отримав вчене звання доцента кафедри загальної психології. У 2018 році вступив до денної докторантури Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, яку закінчив у 2020 році. 29 вересня 2021 року у спеціалізовані вченій раді Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського захистив дисертацію «Регулятивні чинники креативності суб’єкта навчально-професійної діяльності» на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (отримано диплом доктора наук ДД № 012487 від 30 листопада 2021 р.). З 2021 року працюю на посаді професора кафедри загальної психології Донбаського державного педагогічного університету.
За період професійної діяльності викладав дисципліни «Загальна психологія», «Соціальна психологія», «Педагогічна психологія», «Вікова психологія», «Психолого-педагогічна діагностика», «Юридична психологія», «Психологія педагогічної діяльності», «Психологія вищої школи», «Психологія розвитку людини», «Психологія та педагогіка». Здійснюю наукове керівництво аспірантами за спеціальності «053 Психологія», загальною кількістю 5 осіб. Під моїм керівництвом у 2021 році аспірантом Кисельовим К.С. захищено дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора філософії, про що отримано диплом встановленого зразку.
Загальна кількість науково-методичних публікацій 106, серед яких фахов статті з психології та педагогіки, закордонні статті, тези Міжнародних наукових конференцій, одноосібні та колективні монографії, навчальні посібники тощо. Маю сертифікат про володіння англійською мовою на рівні С1 згідно загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти. Маю свідоцтво № 107419 про реєстрацію авторського права на твір наукового характеру «Психотехнології розвитку креативності: майстерня тренера» від 17 серпня 2021 р. про реєстрацію авторського права на літературний твір наукового характеру.
Є членом громадської організації «Товариство незалежних експертів» з 2019 року, членом експертної групи із формування законодавства та нормативно-правових актів у сфері психічного здоров’я Координаційного центру з психічного здоров’я (утворений згідно постанови Кабінету Міністрів України 30 березня 2023 р. № 301).
Курси підвищення кваліфікації для викладачів ДДПУ «Хмарні технології в освіті» (Наказ ДВНЗ «ДДПУ» №181 від 30.03.21р) (м. Слов’янськ) (30 год.). Курси підвищення кваліфікації «Уявлення та реальність як контекст життєдіяльності». Інститут психології Г.С. Костюка НАПН України. 10-14 липня 2023 р. Сертифікат № 1340. (60 годин).
Шайда Наталія Петрівна
кандидат психологічних наук, доцент.
У 1978 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Олігофренопедагогіка і логопедія» Кваліфікація: «Вчитель допоміжної школи і логопед».
З 1981 по 1983 рік мололодший науковий співробітник Слов”янського державного педагогічного інституту.
З 1985 року прийнята на кафедру дефектології старшим викладачем.
У 1994 році переведена на кафедру корекційної педагогіки та спеціальної психології дефектологічного факультету.
У 1995 році відбувся захист дисертаційного дослідження за темою «Психологічні особливості технічного мислення учнів загальноосвітньої середньої та допоміжних шкіл у процесі розв”язання конструктивно-технічних задач» на здобуття наукового ступеня канд. психол. наук зі спеціальності 19.00.07 – педагогіка та вікова психологія (науковий керівник – завідувач кафедри психології ДДПУ факультету психології, економіки та управління - доктор психол., наук, проф. О.Г.Солодухова. м. Харків). Та у 1998 році обрана на посаду доцента цієї ж кафедри.
З 2002 року по 2024 рік була завідувачем кафедри загальної психології.
Є членом Вченої ради Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» та факультету фізичного виховання.
У 2005 році обрана членом-кореспондентом Міжнародної академії наук педагогічної освіти.
Член Громадської організації «Товариство незалежних експертів»
Учасник науково-практичних семінарів та Авторської школи академіка НАПН України Т. С. Яценко.
Учасник психологічної школи «Психологія сучасного способу життя» доктора психологічних наук, професора Ю.М.Швалба та школи экофасилитації профессора Павла Лушина.
Дисципліни, які викладає: “Психологія педагогічної діяльності ”, ”Психологія вищої школи”, “Історія психології” тощо.
Публікації: автор понад 127 публікацій, серед них: зарубіжні колективні монографії, науково-методичні, навчально-методичні посібники, тестові завдання для контролю і самоконтролю знань студентів, статті у провідних фахових виданнях України, участь у міжнародних науково-практичних конференціях публікації у співавторстві зі студентами-дипломниками, магістрантами, практичними психологами закладів освіти тощо.
Видано 2 статі у наукових виданнях, які включені до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science, Index Copernicus.
Сучасний напрямок науково-дослідницької роботи: керує кафедральною темою “Психологічні умови формування творчої особистості в навчальній діяльності”.
Керівник студентського наукового гуртка “Психологія формування творчого мислення особистості”.
Керує науковими дослідженнями студентів.
Є постійним учасником науково-практичних семінарів “Теоретичні та практичні засади практичної психології: діагностика і корекція в їх єдності” під керівництвом Яценко Тамари Семенівни — директора Науково-дослідного центру глибинної психології НАПН Українини, доктор психологічних наук, професор, академік НАПН України.
Регулярно проходить навчання та приймає участь у тренінг-семінарах під керівництвом доктора психологічних наук, професора Швалба Ю.М., таких як:
- “Свобода як атрибут існування особистості”. м. Київ;
- „Культурно-історичні форми свідомості”. м. Нетанія, Ізраїль;
- „Проблема самовизначення і ідентичності особистості”, м. Ларнака, Кіпр;
- “Організація соціальної та психологічної допомоги в постраждалих регіонах” м.Київ;
- “Психологічна структура простору життя особистості”, м.Кам`янець Подільський.
Отримані знання на тренінг–семінарах впроваджуються в навчальний процес ВУЗу та набутий досвід передається колегам. Творча співпраця з провідними вченими психологами дозволяє впроваджувати в практику фахової підготовки студентів інноваційні системи психологічної науки.
Постійно проходить підвищення кваліфікації «Інноваційні технології в освіті» Вища технічна школа (м.Катовіце, Республіка Польща).
Мухіна Вікторія В’ячеславівна
кандидат педагогічних наук, старший викладач.
Закінчила у 2009 році Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю “Дефектологія” та здобула кваліфікацію олігофренопедагога. Викладача корекційної педагогіки. У 2009 році закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю “Дефектологія” та здобула кваліфікацію вчителя старших класів загальноосвітньої спеціальної (корекційної) школи, логопеда.
З 2014 по 2017 рр. – аспірант кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи. З 2015 – 2021 асистент кафедри загальної психології ДВНЗ “ДДПУ”.
У лютому 2021 захистила дисертаційне дослідження на тему: „Соціалізація студентської молоді педагогічного університету у позанавчальній діяльності засобами народного мистецтва” та здобула науковий ступень кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.05 – соціальна педагогіка.
Закінчила у 2021 році “Національний університет цивільного захисту України”. Спеціальність: Психологія. Кваліфікаційна робота на тему: „Дезадаптаційні прояви в поведінці особистості в період життєвої кризи в умовах пандемії”. Освітня програма: робота з персоналом. Присвоєний ступінь: магістр з психології.
З вересня 2021 р. працює старшим викладачем кафедри загальної психології ДВНЗ “ДДПУ”.
Має 20 публікацій (2 публікації − Index Copernicus), приймає участь у Міжнародних та Всеукраїнських науко-практичних конференцій.
Олександр Геннадійович Шайда
кандидат психологічних наук, доцент.
Працює в ДДПУ з 2005 року.
Закінчив у 2006 р. Слов’янський державний педагогічний університет за спеціальністю психологія, кваліфікація - психолог, викладач психології у ВНЗ III-IV рівня акредитації.
У 2014 році захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності: 19.00.07– педагогічна та вікова психологія, за темою : «Психологічні особливості становлення професійного мислення майбутніх вчителів гуманітарного профілю»
За період професійної діяльності викладав дисципліни «Загальна психологія», «Соціальна психологія», «Педагогічна психологія», «Вікова психологія», «Психологія педагогічної діяльності», «Історія психології». Здійснює наукове керівництво аспірантами за спеціальності «053 Психологія», загальною кількістю 3 особи.
автор понад 70 науково-методичних публікацій.
Є членом громадської організації «Товариство незалежних експертів» з 2014 року.
Наукові інтереси: вивчення становлення професійного мислення; вивчення особливості професійного мислення в діяльності викладача; дослідження особливості становлення професійного мислення майбутніх фахівців педагогічної праці.
Кисельов Костянтин Сергійович
доктор філософії зі спеціальності 053 Психологія, 05 Соціальні та поведінкові науки, старший викладач кафедри загальної психології.
У 2009 році закінчив Слов’янський державний педагогічний університет за спеціальністю «Початкове навчання» та здобув кваліфікацію вчителя початкових класів, керівника дитячих (молодіжних) хореографічних колективів.
У 2009 році закінчив Слов’янський державний педагогічний університет за спеціальністю «Початкове навчання» та здобув кваліфікацію викладача педагогіки і методики початкової школи.
У 2016 році закінчив Державний вищий навчальний заклад “Донбаський державний педагогічний університет” за спеціальністю “Управління навчальним закладом”.
У ДДПУ працює з 2018 року. З 2018-2019 асистент кафедри музики і хореографії. З 2019 асистент кафедри загальної психології.
У 2021 році захистив дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 053 Психологія, 05 Соціальні та поведінкові науки за темою ”Регулятивні чинники динаміки креативності особистості майбутнього вчителя початкових класів у процесі навчальної діяльності”під керівництвом Саврасова М.В.
Дисципліни, які викладає: психологія.
Публікації: статті в наукових вітчизняних та закордонних виданнях, тези доповідей на Міжнародних науково-практичних конференціях, публікації у співавторстві практичними психологами закладів освіти тощо.
Сучасний напрямок науково-дослідницької роботи: .
Єрмоленко Катерина Василівна
Аспірант кафедри Психології Державного вищого навчального закладу “Донбаський державний педагогічний університет”, старший лаборант кафедри загальної психології, старший викладач. У 1997 році закінчила з відзнакою Слов’янський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Дефектологія» та отримала кваліфікацію вчителя допоміжної школи, практичного психолога в закладах освіти.
Працює на кафедрі загальної психології ДДПУ з 2003 року старшим лаборантом. З 2004 року — викладачем.
Дисципліни, які викладає: «Психологія» (Загальна психологія, Вікова та педагогічна психологія)
Публікації: має наукові публікації, серед них методичні розробки, авторські робочі програми, публікації у фахових виданнях.
Сучасний напрямок науково-дослідницької роботи: «Психологічні особливості становлення соціальної креативності майбутніх психологів» - затверджено Міжвідомчою радою з координації наукових досліджень з педагогічних та психологічних наук в Україні (пр.№ 5 від 14.06.16 р.) Науковий керівник: канд.психол.наук, доц. Саврасов М.В.