Чи стикалися ви у своєму житті з дискримінацією? Звісно, певна кількість із нас відповість стверджувально. І на питання «У чому це виражалося?» назве найпоширеніші випадки, пов’язані з расою, етнічним походженням, інвалідністю, віком. Ну, напевно, і все. І мало хто знає, що ознак дискримінації набагато більше. І ми стикаємося із цим, можливо, кожного дня і навіть не помічаємо, бо… звикли, бо «так завжди ж було», бо «та це ж традиція», бо, «то ви не так понімаєтє» і таке інше. А якщо ми скажемо, що через таке ставлення дискримінація вже супроводжує нас усе життя і закріплюється в школі через освітній контент, що в наших підручниках міститься сила-силенна випадків дискримінації? Повірите? Можливо й ні, хто не пов’язаний зі школою. Але не ми, освітяни й освітянки.
Від 2016 року спочатку кілька людей, потім усе більше й більше експертів і експерток переймаються питанням антидискримінізації освітнього контенту.
Саме з такою фахівчинею, експерткою з антидискримінації в освіті Іриною Литвин ми зустрілися 22 листопада на міжкафедральному вебінарі "Антидискримінаційна експертиза освітнього контенту" на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти, що його організувала кафедра природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті. Удячні пані Ірині за те, що вона зголосилася стати стейголдеркою освітньої програми «Початкова освіта», адже як ніхто інший розуміє, наскільки важливо, аби до школи прийшли саме ті вчительки і вчителі, які не дозволять жодних проявів дискримінації як до себе, так і до нашого майбутнього, тобто, до наших дітей.
Пані Ірина розповіла, що завдяки експертизі у підручниках було виявлено кричущу кількість випадків дискримінації: ви не побачите в них неповну сім’ю – мати і діти або батько і діти; активних бабусь із дідусями, бо вони, як правило, зображуються старенькими та немічними; у них дівчатка завжди з матусями на кухні, хлопці з батьками з молотками; у задачах хтось більш працьовитий, бо зібрав більше буряків (та ну?); або – хто там у нас потенційний злодій – звісно, люди ромської національності; якщо йдеться про релігійні свята, то це апріорі християнські, ба більше – православні; ви не знайдете на сторінках людей з інвалідністю. І таких випадків в підручнику безліч! Було, адже антидискримінаційна експертиза освітнього контенту триває. І зроблено вже багато, завдяки таким завзятим фахівцям і фахівчиням, як Ірина Литвин.
Дякуємо пані Ірині за корисні поради, надані викладачам і викладачкам, які готують майбутнє вчительство Нової української школи, цікаві тренувальні вправи й освітянське натхнення!
21 листопада Україна відзначає День гідності та Свободи. Цього дня ми вшановуємо пам'ять усіх тих, хто під час Помаранчевої революції та Революції Гідності став на захист демократичних цінностей, прав і свобод людей, і живих, і полеглих.
Студенти 1 курсу факультету початкової, технологічної та професійної освіти разом із куратором Корягіною Н.В. та завідувачем кафедри ПМДтаІПО Євтуховою Т.А. у цей день згадували історію цього свята, яка є досить драматичною.
Від 2005 до 2011 в Україні відзначали День Свободи, який скасував тодішній президент Янукович. Сьогодні нам цілком зрозумілі його мотиви, бо невідоме президенту-злочинцю й зраднику поняття свободи.
Наразі від 2014 рок День посідає одну з найголовніших позицій у переліку державних свят. І наразі ми зі зброєю в руках в окопах, у волонтерських пунктах, на своїх робочих місцях, донатуючи рідним ЗСУ, укотре відстоюємо свої Гідність та Свободу. Ми повертаємо наші прапори на їхні законні місця на деокупованих територіях, ми повернемо всі наші міста і містечки, села й селища. Ми здобудемо Перемогу, і вона має стати остаточною в довгій трьохсотлітній боротьбі зі споконвічним ворогом, який усе життя прикидався братом. Нам є кого згадувати в цей День, ким пишатися й про що розповідати дітям – від часів Київської Русі до героїв сьогодення.
А ще ми радіємо тому, що для організації свого заходу подали заявку і стали одним із 1140 закладів освіти України, що відзначають День Гідності та Свободи разом із нашим давнім партнером ГО «ЕдКемп Україна». Це не перше й абсолютно точно не остання подія у межах Меморандуму співробітництва між нашими закладами.
З нагоди Дня Гідності і Свободи в Україні для студентів факультету гуманітарної та економічної освіти проведено тематичну відкриту виховну годину. Головним спікером заходу була Шалашна Н.М., кандидат історичних наук, доцент кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін. Розмовляли про Помаранчеву революцію (2004 р.) та революції Гідності (2013 р.), що стали символом відстоювання українським народом демократичних засад суспільства, виявлення національної позиції щодо вільного вибору європейського майбутнього.
Особливу увагу було приділено висвітленню національної позиції патріотів Донбасу, що виборювали гідність і свободу українського народу на Евромайдані в столиці України і відповідних акціях у Донецьку. Студентська аудиторія, зважаючи на свій юний вік, лише частково пам’ятає ті сумні події, усе ж трохи заглибилися в минуле і поділилися своїми дитячими враженнями. Ми віримо, що ця війна – останнє складне випробування для українського народу, який обов’язково його подолає, і покрокує далі наша славна, квітуча, вільна і незалежна Україна своїм гідним шляхом розвитку, бо «світло» завжди перемагає «темряву»! Усе буде Україна!
Вітаємо нашу зіроньку – студентку факультету фізичного виховання Єлизавету Моренко – із черговими здобутками!!!
14–17 листопада 2022 року в місті Ужгороді відбувся чемпіонат України з сумо серед дорослих та молоді до 21 і 23 років, що зібрав спортсменів із 12 регіонів нашої держави.
Єлизавета Моренко у ваговій категорії понад 80 кг здобула «золото» у вікових групах до 21 року та до 23 років, «срібло» – серед дорослих у категорії понад 80 кг, а також «бронзу» – у жіночій абсолютній вазі.
Тренують нашу спортсменку Олег Рева та Ольга Митник.
Вітаємо Єлизавету та її тренерів із гучними перемогами!
Пишаємось і бажаємо подальших гучних досягнень!
Сторінка 78 із 624