До 85-річчя ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» викладачі університету розробили навчальний посібник «Стратегії розвитку філософії освіти і науки у ХХІ столітті». Цей посібник постає унікальним явищем у науковій літературі України, оскільки досліджує проблематику філософії освіти, філософії науки, етики та культури через призму діалогу.
Діалог, у якому беруть участь професорсько-викладацький склад університету, зокрема доктор філософських наук, професор Г.Д. Ємельяненко, кандидат філософських наук, доцент Л.В. Абизова та кандидат педагогічних наук, доцент О.В. Радзієвська, стає своєрідною метафорою безперервного пошуку істини. Це взаємодія різних точок зору, злиття знань і досвіду, що відображає не тільки прагнення до розвитку академічної думки, а й прагнення до глибшого розуміння людського буття.
У діалозі народжуються нові ідеї, у ньому є місце для сумнівів і відкриттів, що є сутністю філософії як мистецтва мислення. Так, цей посібник стає не просто збіркою знань, але й простором для розвитку, де кожне слово і кожна думка сприяють духовному зростанню, етичному вдосконаленню та науковому прогресу.
Авторський колектив укладачів розробив цілісну методологію передачі знань, яка дозволяє перетворювати живе обговорення в науковий текст. Це процес, що відображає діалектичний метод, де взаємодія різних ідей і поглядів породжує нові форми розуміння.
Посібник написаний англійською мовою, що робить його доступним для міжнародної аудиторії. Він містить виважені твердження, огляд концепцій і теорій, а також літературу, питання для обговорення та завдання для самостійної роботи наприкінці кожної теми. Це відповідає методологічному підходу, який передбачає не тільки передачу знань, а й активну участь читача у процесі пізнання, що сприяє критичному мисленню та самостійності.
Навчальний посібник тематично узгоджується з освітніми програмами закладів вищої освіти України, що робить його цінним ресурсом для викладачів, студентів і науковців. У цьому контексті видання слугує інструментом інтеграції філософських методів в освітній процес, де кожен його елемент сприяє розвитку здібності до рефлексії та синтезу знань.
Ця наукова праця безумовно станеться у пригоді всім, хто цікавиться широким спектром питань філософії освіти і науки, прагне розширити власні знання про стратегії розвитку освіти і науки та шукає натхнення для подальших досліджень у цій галузі. Через призму філософської методології він запрошує читача до діалогу, до безперервного пошуку істини та до глибшого розуміння взаємозв'язків між знанням, етикою і культурою.