На засіданні наукової секції кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті, яке відбувалося 22 травня в межах щорічної науково-практичної конференції «Перспективні напрями сучасної науки та освіти», йшлося про актуальне і важливе – обговорювали реалії і виклики імплементації соціально-емоційного навчання в освітній процес закладів освіти. Тема знайома і близька освітянам/ам кафедри, адже професорка кафедри Вікторія Гринько і завідувачка Тетяна Євтухова мали навчання в університеті Еморі (США) і стали сертифікованими тренеркою і фасилітаторкою з соціально-емоційного та етичного навчання. Це відбулося в межах функціонування Двостороннього меморандуму між нашим університетом і ГО «Ед Кемп Україна», адже пілотування програми СЕЕН в Україні успішно здійснює саме ця організація.
Про необхідність формування навичок XXI століття, а саме так називають в освітянській спільноті м’які навички, говорили запрошені педагогині-практикині. Не просто говорили, а ділилися своїм досвідом і відповідали на численні питання в обговоренні, які ставили як колеги-науковці, так і присутні вчительки, студентки та аспірантки.
Ірина Піскова, тренерка The LEGO Foundation, познайомила нас із програмою «СЕН "Зерна"»: розвиток соціально-емоційних навичок та підтримка благополуччя дітей і педагогів в Україні». Ця програма наразі пілотується в Україні, але вже має ефективні результати.
Заступниця директора з виховної роботи, учителька історії Золотоніської спеціалізованої школи інформаційних технологій № 2, сертифікована тренерка з СЕЕН Марина Галат розповіла про програму «Супергерої FAST: як навчити дітей розпізнавати інсульт», за якою школа працює понад три роки, й акцентувала на вкрай актуальних за наших непростих часів знаннях і навичках.
Альона Назарова, учителька початкових класів цієї ж школи поділилася досвідом участі у щорічному Всеукраїнському конкурсі гри, навчання та натхнення Play Fest. Це було цікаво нашим студенткам, які у прийдешньому семестрі вивчатимуть курс «Навчання через гру», який викладається вже кілька років у межах проєкту від фонду The LEGO Foundation щодо впровадження в освітній процес ігрових та діяльнісних методів навчання.
Хвилю теплих емоцій викликала розповідь Дзвенислави Гандурської, учительки початкових класів Коломийського ліцею № 9 про те, як відбувається та як сприймають її учні й учениці соціально-емоційне навчання і які вже мають результати. А результати дуже позитивні. Такі, що підтверджують, що м’які навички можна розвивати, заклавши в дитинстві підґрунтя для розвитку їх протягом життя, адже вони важливі для благополуччя людини, її академічних успіхів, соціальних відносин і згуртованості, конкурентоспроможності на ринку праці і активної громадянської позиції.
Дякуємо нашим спікерам за ґрунтовні доповіді й освітянську небайдужість. Дякуємо першій проректорці нашого університету, професорці Ользі Набоці і проректору з науково-педагогічної роботи, професору Станіславу Чайченку за теплі слова привітання.
Нескінченна подяка нашим славним ЗСУ за можливість успішно працювати, наближаючи Перемогу!