Підготовлено до друку наступний випуск Альманаху психолого-педагогічного досвіду № 16, який містить методичні доробки педагогічного колективу ЗДО № 55 «Лелека» (директор В. В. Лічман). Випуск присвячений вивченню актуальної проблеми сьогодення – питанню ранньої профорієнтації дітей дошкільного віку.
Випуску передує стаття «Рання профорієнтація в інклюзивних закладах освіти», яку підготували канд. пед. наук, доцент кафедри спеціальної педагогики та інклюзії ДВНЗ «ДДПУ» Т. Г. Кузнецова та вчитель-логопед ЗДО № 9 «Тополька» Добропільської міської ради Донецької області Ю. В. Аматьєва.
До Альманаху увійшли матеріали, зорієнтовані на ознайомлення дітей дошкільного віку з професіями дорослих (вихователі Н. В. Петухова, Н. М. Бескорса, О. О. Вазанкова, А. О. Задорожна, О. В. Ковальова).
У випуску Альманаху подано значний доробок керівників музичних О. І Панасенко та Н. О. Сисоєвої під керівництвом вихователя-методиста, відмінника освіти України Г. В. Шевченко.
Вивченню означеної проблеми приділили значну увагу вчителі-логопеди профільних груп ЗДО № 55 «Лелека» О. В. Радькова, Л. Є. Коваленко, О. А. Слєпцова.
Доробки педагогів дозволяють знайти шляхи вирішення проблеми ранньої профорієнтації дітей дошкільного віку в різних видах діяльності (на заняттях, в різноманітних іграх, під час свят, театралізацій, розваг тощо).
Рання профорієнтація – відносно новий напрям в психолого-педагогічній науці. Метою ранньої профорієнтації є формування у дітей дошкільного віку емоційного відношення до світу професій, надання їм можливостей спробувати себе в різних видах діяльності, виховання поваги у ставленні до людини праці.