Виходячи із зони комфорту під час карантину, учителям-логопедам доводиться швидко орієнтуватися в онлайн-світі, використовуючи новітнє програмне забезпечення, визначаючи та впроваджуючи способи дистанційної корекційної роботи з учнями та співпраці з батьками. Саме з питань, які стосуються особливостей логопедичної роботи в умовах дистанційного навчання, власним практичним досвідом, думками та ідеями ділилися 6-ого травня спеціалісти КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Мирноградської міської ради під час скайп-семінару – практикуму. У заході разом з учителями-практиками працювали науковці ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»: декан факультету спеціальної освіти, професор кафедри логопедії та спеціальної психології Мамічева Олена Володимирівна, доценти цієї ж кафедри Сильченко Вікторія Володимирівна, Кордонець Вікторія Володимирівна і Малій Наталія Юріївна.
Учасники заходу акцентували увагу на питаннях етики онлайн-занять, перевагах та недоліках групових та індивідуальних форм роботи, різниці в структурі очного та онлайн-заняття учителя-логопеда.
Під час практичної частини семінару педагоги ІРЦ Юлія Закірова, Вікторія Заліська, Людмила Яндюк, Ірина Таран по черзі провели вправи класичної артикуляційної гімнастики, продемонстрували прийоми самомасажу й пасивної гімнастики, взяли участь у цікавих логопедичних іграх для автоматизації звуків.
Представники ДДПУ звернули увагу на один з найважливіших етапів дистанційної логопедичної діяльності – системний підхід до формування педагогічної компетентності батьків із метою розширення їхніх можливостей для самостійного розвитку мовлення дітей, профілактики та подолання в них мовленнєвих порушень, поліпшення результативності корекційнорозвивальної роботи.
Якщо врахувати, що вчитель також постійний учень, то знання, набуті під час семінару-практикуму, обовꞌязково сприятимуть підвищенню пpoфeciйнoгo piвня учасників заходу, а розглянуті техніки результативно можна застосовувати у викладацькій діяльності.
Головне, що пpoвeдeний ceмiнap-пpaктикум нaдaв мoжливicть не тільки oзнaйoмитиcя з нoвaцiями, якi учителі-логопеди poзпoчaли зaпpoвaджувaти в своїй діяльності під час дистанційного навчання, а й дозволив разом практикам та науковцям визначити основні чинники забезпечення peзультaтивнocтi кopeкцiйнoї poбoти в умовах вимушеного призупинення освітнього процесу під час проведення карантинних заходів.