Життя не скупиться на виклики. Так трапилось і тепер, коли ми всі: студенти і викладачі – змушені були вийти із зони комфорту та налаштовувати навчальний процес у нових, незвичних умовах.
Для кафедри російської мови та літератури найважчим був перший тиждень карантину, коли необхідно було налагодити зв'язок зі студентами, продумати гнучкі форми дистанційної роботи, які були б і ефективними, і зручними для студентів. Наразі у кожного викладача кафедри вироблено власне «портфоліо» засобів дистанційного навчання з урахуванням як специфіки певної дисципліни, так і технічних можливостей кожного студента: тут і листування електронною поштою, і запис навчального відео, і проведення лекцій / консультацій у Skype / Zoom.
Але найефективнішою формою роботи виявилося використання платформи дистанційного навчання ДДПУ (Moodle-2), яка надає широкий спектр можливостей для дистанційного навчання, у тому числі:
- виклад лекційного матеріалу з опцією перевірки засвоєння теоретичних положень,
- різноманітні типи тестових завдань з гнучкими параметрами налаштування,
- можливості для організації та перевірки практичних / індивідуальних завдань будь-якого рівня за таксономією Б. Блума,
- організація комунікації «студент - викладач», «студент - студент» засобами форумів та чатів.
Одночасно кілька тижнів карантину виявили «вузькі» місця у використанні платформи дистанційного навчання викладачами кафедри російської мови та літератури: не всі дистанційні курси виявилися цілком придатними для суто дистанційного використання. Зазвичай наші ДК були пристосовані для так званого «змішаного» навчання, коли дистанційна діяльність поєднується з аудиторною роботою. Тож наразі всі викладачі кафедри активно працюють над удосконаленням розроблених дистанційних курсів.
Так, життя не скупиться на виклики, але ми впевнені, що вони зроблять нас сильнішими!