Для когось карантин став жахливою несподіванкою, а для нас, викладачів і студентів університету, – територією нових можливостей. А освітній процес, що розпочинався у звичних умовах, мав підпорядкуватися цим реаліям, зберігаючи свою основну спрямованість. Специфіка навчальних дисциплін значною мірою впливає на організацію дистанційного навчання. Особливо, коли це вимагає від студентів не тільки наявності засобів комунікації, доступу до мережі Інтернет, лептопу тощо. А якщо необхідне щось більш специфічне?
У шостому семестрі на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти розпочалося навчання студентів ІІІ курсу спеціальності Середня освіта (трудове навчання та технології) з навчальної дисципліни «Технологічний та електротехнічний практикум», який викладає Світлана Борисова, к.п.н., доцент кафедри педагогіки і методики технологічної та професійної освіти. За змістом ця дисципліна передбачає опанування студентами навичками роботи зі швейними машинами з електричним приводом. Для значної частини студентів уже це само по собі стало викликом – перебороти самих себе, свою невпевненість і острах перед такою технікою. І відбулось. У студентів змінився острах на подив (це ж треба, ПРАЦЮЄ), на зацікавленість (а ТАК вона вміє?), на дослідження (а ТАК вона зможе?) і, врешті, (а я зроблю ще й ТАКЕ).
Цей запал не покинув нас і під час навчання дистанційно. Вивчення теоретичної частини курсу активно продовжується через застосування університетської платформи дистанційного навчання Moodlе. Спілкування живе, яке під час карантину є не менш важливим, відбувається в чатах Viber, де можна поставити запитання, поділитися враженнями, здобутками і знахідками. Складне питання, де взяти обладнання, студенти вирішили з притаманною їм творчістю. Обладнання для пошиву (від сучасних напівпрограмованих до стареньких ручних швейних машин), знайшлося у бабусь, батьків, друзів.
Результатом керованого творчого процесу стали японські торбинки, спідниці у стилі печворк, дитячі суконьки і найактуальніші моделі дефіцитних товарів державного значення. Останні – маски – зовсім не за програмою навчання, але це був уже власний вибір студентів. Турбота про здоров’я – пліч о пліч із професійними навичками.