31 березня у межах співпраці ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» із закладами загальної середньої освіти Мирноградської міської ради відбувся спільний онлайн-семінар-практикум учителів індивідуального навчання ЗЗСО №№ 1, 6, 10 за участю кандидата педагогічних наук, доцента кафедри логопедії та спеціальної психології факультету спеціальної освіти Вікторії Володимирівни Сильченко. Учасники заходу, опрацювуючи тему «Розвиток мовленнєвої компетентності учнів початкових класів із порушенням мовлення», розглянули систему корекційно-педагогічних заходів, спрямованих на гармонійний розвиток особистості та мовлення дитини з урахуванням особливостей її психічного розвитку.
Вікторія Володимирівна Сильченко акцентувала увагу на негативному впливі мовленнєвих порушень школярів на розвиток їхньої комунікативної функції та особистості взагалі як на серйозному бар’єрі на шляху до опанування якісною базовою освітою. Разом із тим було надано змістовні та необхідні рекомендації щодо застосування сучасних методів корекції мовленнєвих порушень.
Рогач Інна, корекційний педагог ЗЗСО № 6, підготувала для учасників заходу майстер-клас «Слухаємо і називаємо, думаємо і вивчаємо» з проблеми ролі соціально-побутового орієнтування при навчанні дітей з ООП.
Педагоги взяли участь у діловій грі «Казка як засіб розвитку творчого мислення та мовлення учнів. Як навчити дітей складати казки», яку провела Олена Труннікова – корекційний педагог ЗЗСО № 1 – у межах опрацювання проблеми «Гіперактивна дитина у школі. Стратегії корекції поведінки та успішності», пов’язуючи успішність дитини зі своєчасною корекцією мовленнєвих порушень.
Під час проведення практичної частини семінару учасники заходу – учителі індивідуального навчання ЗЗСО № 10 – презентували свої наробки з теми «Технології дистанційного навчання в роботі з дітьми з ООП: рекомендації для профі і не тільки».
Хвостікова Ольга, заступник директора з навчально-виховної роботи ЗЗСО № 10, ознайомила присутніх із сучасними методами розвитку мовлення та навчання читанню в початковій школі, зокрема з методичною системою «Щоденні 5».
Підсумовуючи роботу семінару, учасники дійшли спільної думки, що дана тема актуальна завжди, бо із кожним роком усе більше стає дітей, які мають складні порушення мовлення, а досягнення результату – це справа не одного дня, а щоденної, системної роботи із дитиною. Якісні результати такої роботи можливі лише за умови тісної співпраці науковців, вчителів-практиків, психологів та батьків. Завершальним етапом заходу стало розроблення учасниками спільних методичних рекомендацій щодо формування комунікативно-мовленнєвих умінь учнів у початкових класах.