Діти з особливими освітніми потребами
приходять у цей світ, щоб перевірити
нас з вами на людяність.
Р. Шнайдер – педагог і філософ
Відхід від реальності у світ власних переживань, крайня форма самоізоляції, обмеженість у вираженні емоцій, неадекватне реагування і дефіцит соціальної взаємодії – все це відмінні риси аутизму, загадкового комплексу психічних і поведінкових розладів, що становлять зростаючу світову проблему.
Доценти кафедри логопедії та спеціальної психології Кордонець В.В., Малій Н.Ю. та Сильченко В.В. 23 жовтня взяли участь в обласному семінарі-практикумі «Психолого-педагогічні та медичні аспекти допомоги дітям із дитячим аутизмом», проведеного за ініціативою КУОЗ «Краматорський будинок дитини «Антошка», за підтримки Департаменту охорони здоровʼя Донецької облдержадміністрації, метою якого було підвищення майстерності педагогів, обмін педагогічним та медичним досвідом, професійне та особистісне спілкування, практичне знайомство з технологією АВА.
Спікери (Маймуренко Н.А. – педагог-методист експертної групи Департаменту охорони здоровʼя облдержадміністрації; Позднякова І.Г. – лікар-невролог будинку дитини «Антошка», Багдасарова Л.Б. – вихователь б/д «Антошка», Огурцова С.В. – завідувачка ДНЗ № 60, Матвієнко Я.О – дитячий лікар-психіатр, Стеценко Л.А. – практичний психолог КЛПУ «Міська психіатрична лікарня» (м. Краматорськ); Кордонець В.В. – канд. психол. наук, доцент кафедри логопедії та спеціальної психології ДВНЗ «ДДПУ» (м. Словʼянськ); Довган Н.В. – логопед КЗОЗ «Центр реабілітації дітей з органічними ураженнями нервової системи» (м. Бахмут) наголосили на необхідності підвищення рівня обізнаності лікарів, педагогів, батьків про ранні прояви аутизму, створення необхідних умов для освіти дітей із розладом аутистичного спектру (РАС) та створення загальної концепції, системного підходу в наданні допомоги дітям із РАС. У ході практичної частини Куземіч Н.О. – АВА-терапіст, практичний психолог, корекційний педагог (м. Київ) – провела тренінг «Корекція небажаної поведінки із точки зору АВА», під час якого всі присутні мали змогу уявити себе практикуючим АВА-терапістом.
Програма семінару була насиченою та різноманітною: учасники виступали із цікавими доповідями, які переростали у жвавий діалог, ділилися особистим та напрацьованим закладами практичним досвідом, брали участь у тренінгу.
Дякуємо організаторам та учасникам за цікаву дискусію та отримання цікавої і корисної інформації, як для фахівців, так і для батьків, яка допоможе всім нам у вирішенні актуальних питань допомоги дітям із дитячим аутизмом.