Робота вчителя завжди вважалася дуже складною, але в той же час поважною діяльністю. Дуже точно про вчителя писав відомий письменник і педагог С. Соловейчик: «Він актор, але його глядачі і слухачі не аплодують йому. Він скульптор, але його роботи ніхто не бачить. Він лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування та далеко не завжди бажають лікуватися». Не кожна людина може бути вчителем, адже ця професія вимагає колосальної та кропіткої праці, саможертовності, величезного терпіння, любові до дітей та непідкупного інтересу до своєї професії. Виняткові вимоги висуваються до вчителя дітей з особливими освітніми потребами, адже знати особливості такої дитини, поважно до неї ставитися, розуміти її і знати, як її навчити, – це виклик для педагога, а тим більше для студента, який тільки мріє бути справжнім фахівцем у обраній професії – професії Вчителя особливих дітей.
Саме цією ідеєю була пронизана звітна конференція з педагогічної практики студентів 4-го курсу факультету спеціальної освіти ДДПУ.
У прикрашеній пахучими квітами травня конференц-залі відбувся цей важливий захід. Ніжний аромат весняних квітів нібито підкреслював святковий настрій студентів, нагадуючи їм про ті вразливі та ніжні душі особливих дітей, із якими вони працювали і жили одним із ними життям протягом місяця.
Із привітальним словом до присутніх звернулася завідувач кафедри ТСІО, професор Дмитрієва І. В. Керівник педагогічної практики, доцент Співак Л. А. стисло проаналізувала хід та результати практики, зазначивши, що завдання практичної підготовки студентів 4-го курсу, які полягали в необхідності поглиблення та закріплення теоретичних знань, отриманих при вивченні спеціальних методик, визначених навчальним планом, у практичному оволодінні методами та засобами розвитку і корекції пізнавальної діяльності учнів, формуванні стійкого інтересу до науково-дослідницької роботи та узагальненні передового педагогічного досвіду, були вирішені ними в повному обсязі.
Під час практики студенти закріпили і узагальнили отримані в університеті навички планування та проведення різних типів уроків у спеціальній школі, індивідуальної роботи з дітьми та їхніми батьками, обираючи й використовуючи доцільні методи та прийоми керування навчальною діяльністю учнів молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями.
Звітуючи про свою роботу, студенти Мащенко О., Гетьманенко К., Мазілкіна А., Васечкина І., Мігунова О. підготували обґрунтовані звітні доповіді зі змістовними презентаціями школи та класу, у яких відбувалася практика й проаналізували власні успіхи та труднощі у перших кроках своєї педагогічної діяльності.
Обертаючись назад та підводячи підсумки проходження практичної підготовки студенти 4 курсу одностайно дісталися думки, що професія вчителя дітей з особливими освітніми потребами є вкрай важливою та благородною. Повернувшись зі спеціальних шкіл до навчального процесу університету, у них ніби відкрилось друге дихання, адже завдяки педагогічній практиці майже всі з них усвідомили, що вони перебувають на своєму місці, що спеціальність учителя дітей з особливими освітніми потребами – не просто професія, а покликання. Тому знання, отримані у закладі вищої освіти конче необхідні студентам для забезпечення успішності цієї нелегкої діяльності.
Студенти та викладачі факультету спеціальної освіти щиро вдячні усім працівникам і керівництву СЗОШ № 41, СЗОШ № 23 – Волошиній О. Г., Ушкаловій-Багіашвілі Н. В., Варушкіній А. О., Маліцькій Т. Г., Борисовій А. В. за надану допомогу в організації педагогічної практики, створення ділової атмосфери та доброзичливе ставлення до практикантів.