11–12 квітня за ініціативою викладачів кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії на базі комунального закладу «Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» відбулась науково-методична конференція «Сучасні проблеми спеціальної педагогіки: теорія, досвід, інновації». Учасниками конференції стали викладачі кафедри, педагогічний та медичний персонал реабілітаційного центру, студенти факультету спеціальної освіти. Усі присутні виступили з доповідями.
У ході роботи конференції було розглянуто такі питання:
- актуальні питання створення інклюзивного середовища для дітей з особливими освітніми потребами;
- основні теоретичні засади загальних і специфічних закономірностей розвитку дітей з особливими освітніми потребами;
- психолого-педагогічне забезпечення соціалізації дітей у спеціальному навчальному закладі;
- необхідність кваліфікованої педагогічної допомоги, її основні складові;
- особливості використання здоров’язберігаючих технологій у роботі з дітьми з обмеженими можливостями;
- формування інформаційно-комунікаційних компетентностей в учнів з інтелектуальними порушеннями;
- шляхи залучення батьків до корекційно-виховного процесу на рівні партнерства та активної співпраці.
Конференцію було розпочато зі вступного слова в.о. директора закладу Сергієнко Юлії Олександрівни, яка висвітлила специфіку роботи центру соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями, розкрила особливості роботи з дітьми та молоддю з обмеженими можливостями, визначила проблеми та шляхи їх розв’язання.
У виступі завідувача кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії проф. Татьянчикової І.В., було визначено основні напрями науково-дослідницької роботи кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії, яка займається дослідженням актуальних проблем, що висвітлено у новій Концепції спеціальної освіти. Особливий акцент було зроблено на впровадженні інклюзивної форми навчання дітей з психофізичними порушеннями, їхньої соціалізації, особистісно-орієнтованому підході.
Після вступного слова викладачами кафедри та студентами факультету спеціальної освіти було представлено доповіді з актуальних проблем спеціальної педагогіки та психології (теоретична частина конференції – пленарне засідання). Із доповідями виступили: проф. І.В. Татьянчикова, доц. Т.Г. Кузнецова, доц. М.С. Омельченко, ст. викладач С.В. Сарнацький, аспірантка Т.С. Сахно, студенти 3-го курсу О. Івкова, Я. Довгоспинний.
Відбулося також жваве обговорення визначених проблем, у якому взяли участь і батьки вихованців реабілітаційного центру.
Наприкінці викладачі кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії представили свої останні наукові та методичні напрацювання, дали конкретні методичні рекомендації щодо підвищення ефективності навчально-виховного процесу у спеціальних навчальних закладах різного типу, у тому числі й з інклюзивною формою навчання. Педагогам було запропоновано взяти участь у виданні чергового номеру науково-методичного Альманаху кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії: «Від науки − до практики».
Другий день роботи конференції було присвячено практичній частині, доповідачі (викладачі кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії, педагоги та вихователі реабілітаційного центру, студенти факультету спеціальної освіти) мали можливість розкрити методичні та практичні аспекти роботи з дітьми з психофізичними порушеннями в умовах спеціальних та інклюзивних закладів освіти. Було продемонстровано певні успіхи вихованців реабілітаційного центру.