Метою навчального-методичного посібника є створення умов для закріплення знань із дисципліни «Психологія профорієнтаційної роботи». Запропонований посібник відповідає орієнтовній програмі відповідної дисципліни та складається з восьми тем: «Життєві цілі і плани. Дилема життєвого шляху», «Професійне самовизначення особистості» та ін. Кожна тема містить питання до обговорення на практичному занятті, тестові завдання та методики діагностики.
Видання 2-е доповнене методичними доробками педагогів-практиків із проблеми ознайомлення дітей дошкільного віку із професіями дорослих (проект «Парк професій», розроблений під керівництвом завідувача ЗДО №31 «Мир» м. Костянтинівки, канд. пед. наук Корнєєвої О.; проект «Рання професійна орієнтація дітей дошкільного віку засобами економічного виховання», підготовлений завідувачем ЗДО № 20 «Теремок» м. Слов’янська Артюхіною І. та вихователем-методистом Петуховою Н.; проект «У світі професій дорослих», підготовлений вихователем ЗДО №20 «Теремок» м. Слов’янська Куц С. з використанням коректурних таблиць, представлених у посібнику «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей» (автори: Гавриш Н., Безсонова О.). Представлені проекти мають комплексний характер вирішення різноманітних завдань освітньо-виховної роботи закладів дошкільної освіти.
Включені до посібника методичні матеріали – результат сумісної праці дослідників та педагогів-практиків. Означені матеріали відбивають сучасний інноваційний підхід до організації ігрової діяльності.
До посібника включені теоретичні та практичні матеріали для практичних працівників (вихователі, практичні психологи, соціальні працівники), підготовлені Степаніною К. (керівник прес-служби Донецької міської молодіжної організації «Розвиток. Ініціатива. Партнерство») у рамках роботи Ресурсного центру педагогічного факультету ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Посібник призначено для викладачів, студентів спеціальностей: Дошкільна освіта, Психологія, Соціальна робота, слухачів курсів післядипломної освіти, практичних психологів закладів освіти.