В останній день зими на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти викладачі кафедри загальнотехнічних дисциплін, безпеки життєдіяльності та автосправи мріяли разом із студентами різних спеціальностей про власні школи.
У межах спільного проекту Норвегії, України та Палестини викладачі Бутиріна Марина Володимирівна, Перейма Володимир Васильович та Ніколайчук Юрій Володимирович організували проведення експерименту за темою «Демократія у природничих науках».
Експеримент полягав у залученні студентів різних спеціальностей до виконання навчально-розрахункового проекту «Відкриваю свою школу», що відбувався у межах самостійної роботи з дисципліни «Охорона праці в галузі освіти». Експериментальні завдання мали 4 рівня демократичності, кожен із яких виконували 4 групи дослідників-магістрантів. До участі було запрошено найкращих студентів магістратури спеціальностей Соціальна робота, Середня освіта (фізична культура), Середня освіта (трудове навчання та технології), Середня освіта (англійська мова), Середня освіта (російська мова), Початкова освіта.
До фінішу дійшли найсильніші!
Магістранти педагогічного факультету (Деркунська Ірина, Гарбуз Ганна, Геряк Каріна, Свистун Юлія, Кібальник Михайло) мали найдемократичніший четвертий рівень дослідження. Результатом став проект позашкільного закладу Центру розвитку дитини «Сонечко». Захист проекту відбувався на високому рівні, супроводжувався презентацією, кресленнями будівлі та планів евакуації, інструктажами з охорони праці і т.і.
Студенти факультету фізичного виховання (Малютіна Дар’я, Трефілов Юрій, Руденко Анастасія) у результаті виконання завдання третього рівня демократичності створили 3-d модель двоповерхового спортивного комплексу «Марафон», що був розрахований за будівельними стандартами. Під час презентації доповідачі надали також санітарно-гігієнічні рекомендації, встановили будівельні обмеження та продемонстрували план евакуації на випадок пожежі у спортивному комплексі.
Представники факультету початкової, технологічної та професійної освіти (Бобров Ілля, Козир Владислав, Позираєва Дар’я та Мікуліна Маргарита) працювали над завданням другого рівня демократичності. Презентували проект 3-поверхової школи, розрахованої на 550 учнів. Бобров Ілля та Козир Владислав представили креслення школи, що було виконано у програмі AutoCAD. Під час презентації студенти досконало розповіли про розташування та квадратуру навчальних приміщень відповідно до існуючих будівельних норм, визначили рекомендації улаштування навчальних кабінетів відповідно до санітарно-гігієнічних норм освітлення, провітрювання і т.і.
Магістранти філологічного факультету (Горбунова Анна, Бойко Ангеліна, Вершиніна Альона, Пащенко Вікторія) отримали завдання першого рівня демократичності проекту і вразили учасників експерименту результатами власного проекту 2-поверхової сільської школи, що розрахована на 300 учнів. Дівчата виконали креслення плану поверхів школи, на якому вказали розташування кабінетів, їхню квадратуру та план евакуації у разі пожежі. Презентація була логічно вибудувана та висвітлювала основні особливості санітарно-гігієнічних, будівельних та пожежних норм навчальних закладів.
Оцінювали проекти викладачі кафедри загальнотехнічних дисциплін, безпеки життєдіяльності та автосправи Шумілова Емілія Дмитрівна, Пліско Юрій Володимирович та Фатальчук Сергій Дмитрович. Журі було вражене глибиною, логічністю та достовірністю проектів.
Виконання проектів мало на меті не тільки набуття нових знань і вмінь, але і розвиток основних демократичних компетентностей: знання та критичне розуміння самого себе; знання та критичне розуміння мови і комунікації; навички вирішувати конфлікти; навички співпраці; комунікативні навички; емпатія; навички аналітичного та критичного мислення; навички автономного навчання; прийняття невизначеності та неоднозначності; відповідальність; самоефективність; громадянська свідомість; повага; відкритість до культурної інакшості, переконань, світоглядів та практик інших людей; поціновування людської гідності та прав людини.
За дружнім чаюванням викладачі і учасники експерименту обговорили основні принципи демократії в освіті, демократичні підходи у навчанні, основні проблеми освіти сьогодення.
Дякуємо всім учасникам експерименту! Ви – найкращі! Із такими фахівцями можна сміливо рухатися у майбутнє!