Ми народжуємось слабкими, – нам потрібна сила;
ми народжуємось беззахисними, – нам потрібна допомога;
ми народжуємося нерозумними, – нам потрібний розум.
Усе, чого ми не маємо при народженні
і без чого не можемо обійтись, коли стаємо дорослими,
дає нам виховання.
Ж.-Ж. Руссо
Творчість та креативний підхід – улюблена справа для студентів факультету спеціальної освіти і, коли є нагода, вони залюбки демонструють свої здібності і таланти на заняттях.
Корекційна психопедагогіка (дошкільна) – це навчальна дисципліна, яка часто й густо надає студентам сприятливе підґрунтя для прояву не лише знань теоретичних основ виховання і навчання дошкільників з порушеннями психофізичного розвитку, але й їхніх особистісних якостей, комунікативних здібностей і, звичайно, акторської майстерності, яка у роботі з малечею є просто незамінною.
Так, під час вивчення теми «Моральне виховання дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку», студенти другого курсу скористувалися нагодою вкотре проявити свої акторські таланти. Серед усіх прийомів та засобів морального виховання студентам найбільше сподобалась гра-драматизація. Майбутні педагоги із задоволенням взялись продемонструвати виховні можливості української народної казки на занятті. Об’єднавшись у групи, студенти обрали ті казки, які, на їхню думку, мали виховний потенціал і, перевтілившись у казкових персонажів, показали, як у процесі корекційно-виховної роботи треба подавати цей матеріал дошкільнятам.
На перший погляд нескладне завдання, тим не менш, викликало у студентів низку утруднень, адже треба було не лише обрати казку і розіграти її, але й адаптувати для сприйняття дітьми з інтелектуальними порушеннями.
Після перегляду сюжетів усі разом аналізували роботу, оцінювали виховну значущість обраних казок, доцільність використання у корекційно-виховному процесі, відповідність показаного фрагмента визначеним цілям морального виховання, якість драматизації, емоційність та акторський талант майбутніх педагогів. Важливим стало обговорення спеціальних прийомів, завдяки яким гру-драматизацію можна було б ефективно використати у майбутньому під час проходження педагогічної практики у спеціальних дошкільних установах.
Цікавим для студентів стало також вправляння у використанні наочності та словесних методів, моделювання практичних ситуацій у змісті морального виховання дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку. Усе це стало вагомим внеском у теоретично-практичну скарбницю майбутніх корекційних педагогів, який у подальшому неодмінно допоможе їм якісно здійснювати корекційно-виховну діяльність і долати всілякі професійні труднощі.