Педпрактика для студентів є надзвичайно важливою ланкою в процесі навчання, бо саме в процесі практичних дій вони можуть застосувати отримані на лекціях теоретичні знання, збагнути, як правильно застосовувати різні методи і прийоми під час навчання дітей, а найголовніше − виявити власні прогалини й після інтенсивної роботи під керівництвом досвідчених педагогів покращити рівень своєї професійної підготовки.
На факультеті спеціальної освіти до активної логопедичної практики готуються дуже ретельно. 5 листопада студенти 3-го курсу разом із викладачем логопедії кандидатом психологічних наук, доцентом кафедри логопедії та спеціальної психології Вікторією Володимирівною Кордонець відвідали корекційно-логопедичне заняття за темою «Автоматизація звуку Ш засобами мозжечкової стимуляції» у спеціалізованій групі 3 ДНЗ № 2 «Оленка» (логопед – вчитель-методист вищої категорії Ткаченко Т.В.). Під час роботи Тетяна Вікторівна широко використовувала різноманітні засоби для вдалого засвоєння визначеної теми: комп’ютер, картинки, іграшки, вирізний матеріал, мʼячі, Су-Джок терапію, тарілки, дошку Більгоу та інше.
Готуючись до знайомства з дошкільнятами, студенти підготували їм подарунки − дидактичні іграшки із фетру, які дружно готували декілька тижнів за дизайнерським проектом Анастасії Кінібасової.
Діти радісно зустріли студентський десант, а тому разом із своїми новими наставниками взялися "Садити город". Ця на перший погляд проста гра має велику корекційну цінність: розвиває мовленнєві здібності, просторово-логічні уявлення, дрібну моторику, соціально адаптує.
Велике зацікавлення викликав наступний подарунок "Лісові звірята". Дітям роздали окремі деталі, які потрібно було поєднати так, щоб зʼявилися Сірий Вовк, Хитрий Лис, Сонний Ведмедик. Метою цієї гри було розвиток просторово-логічного мислення, зорової памʼяті, уваги, дрібної моторики пальців рук, звʼязного мовлення, навичок самообслуговування. Усі частини іграшки були скріплені між собою гудзиками, що дало змогу дошкільнятам потренуватися у застібанні-розстібанні дрібних деталей (фото 2).
У ході гри "Приготуй піццу" малюки мали змогу стати кухарями й разом зі студентами спочатку приготувати піццу, а потім нагодувати нею створених раніше звірят. Дошкільнята не лише створили своє блюдо, але й розповіли, що можна додавати ще, де і з ким вони її готували раніше і чому вона їм так подобається (фото 3).
Своїм практичним досвідом поділилася і логопед Ткаченко Т.В., яка проводить корекційно-логопедичні заняття засобами мозжечкової стимуляції (вправи на дошці Більгоу). Під час цих вправ дитина повинна не лише утриматися на дошці, але і виконувати низку завдань: відбити (підкинути) мʼяча, плеснути в долоні, доторкнутися вказівним пальцем правої руки до вуха і одночасно пальцем лівої руки до носа (і навпаки), попасти мʼячиком у відерце різного кольору, цифру, літеру та інше із одночасним промовлянням складів, слів, речень. Ця робота стимулює мозжочкову діяльність і позитивно впливає на послаблення сенсорної дисфункції, розвиває координацію рухів, рівновагу, звʼязне мовлення, орієнтація у власному тілі, просторово-логічне мислення та інше (фото 4). Студенти Жадік Юлія та Довгоспинний Ярослав також випробували виконати деякі вправи на дошці і визначили, що це не так уже і легко, а вихованці виконують вправи із легкістю і задоволенням.
Діти разом із студентами настільки захопилися грою, що не помітили, як минув час, здавалося, що вони щодня проводять разом час. Отже, побувавши на занятті та спробувавши себе в якості логопеда, усі студенти ще раз впевнилися у правильності свого вибору професії та із впевненістю заявили, що готові до активної логопедичної практики в дошкільному дитячому закладі.