Труднощі породжують у людини здібності,
необхідні для їхнього подолання
У. Філліпс
Кожен студент факультету спеціальної освіти добре знає, як важливо вчасно та правильно виявити психофізичні порушення у дошкільників. Звісно, усі розуміють, що справа це нелегка і правильні висновки здебільшого залежать від того, як саме поводить себе педагог із дитиною: від його впевнених дій та уважливих спостережень, від того, наскільки вміло він володіє методикою психолого-педагогічного обстеження.
«Психолого-педагогічне обстеження дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку» стало темою чергового практичного заняття з корекційної психопедагогіки (дошкільної) на другому курсі факультету спеціальної освіти. Креативні та завзяті студенти не обмежилися обговоренням теоретичних аспектів цієї теми, але й взялися спробувати себе у ролі корекційних педагогів: змоделювали ситуації обстеження різних психофізичних функцій та «озвучили» завдання для дітей, які були такими зрозумілими у посібнику з дошкільної олігофренопедагогіки.
Усе, що здавалося таким легким, насправді викликало чимало утруднень і питань. Однак, на щастя, на те вони й практичні заняття, щоб учитися, вправлятися і вдосконалювати свої вміння та навички. Вислухали чимало ідей, дискутували, аналізували помилки й усі разом робили висновки.
Наприкінці заняття всім вже було зрозуміло, що одних книжкових знань замало. Необхідно якомога більше практикуватися, вправлятися й учитися долати труднощі, які можуть виникнути у різних професійних ситуаціях.