Викладачі Донбаського державного педагогічного університету активно залучаються до нової форми підвищення кваліфікації у межах державної політики євроінтеграції. Цієї весни група професорсько-викладацького складу опанувала програму науково-педагогічного стажування у Польщі в межах угоди про співробітництво між Wyższa Szkoła Tehnichna w Katowicach та ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Метою стажування стало підвищення кваліфікації її учасників, розширення теоретичних і практичних знань у зв’язку з оновленням вимог до рівня професіоналізму, професійних компетенцій та необхідності оволодіння сучасними інноваційними технологіями, методами і прийомами вирішення професійних завдань педагогічними та науково-педагогічними працівниками.
Навчальне навантаження стажування становило 180 годин (очно-дистанційна форма навчання: аудиторна та позааудиторна, у тому числі дистанційна, робота). Робота з підвищення кваліфікації і виконання наміченої програми почалася ще 29 січня 2018 року. Протягом 3 місяців викладачі-стажери вивчали досвід організації і проведення навчально-педагогічної роботи у Wyższa Szkoła Tehnichna w Katowicach, а саме: напрями та спеціальності, умови вступу до вишу, факультети та програми підготовки студентів, можливості отримання післядипломної освіти, інноваційні підходи до організації навчального процесу у Wyższa Szkoła Tehnichna w Katowicach, академічну мобільність студентів як органічну частину навчального процесу в цьому європейському університеті та інших вузах-партнерах.
Окремим модулем програми стажування було вивчення організації навчального процесу та застосування інноваційних технологій в освіті Польщі. Вивчалися особливості використання інноваційних технологій в освітньому процесі вузу за напрямками підготовки, аналізувався досвід навчально-методичної діяльності вишу, особливості впровадження інформаційних технологій в організації та супроводі навчального процесу у Wyższa Szkoła Tehnichna w Katowicach.
Особлива увага стажерів приділялася науковій роботі та визначенню її педагогічної цінності в навчальному процесі. Викладачі-стажери отримали методичні матеріали щодо наукових публікацій в журналах міжнародних наукометричних баз, інформацію про системи та індекси цитування наукових журналів, публікаційної активності та продуктивності вчених, принципи вибору журналу з наукометричних баз (Scopus, Web of Science) для публікації статті, якими слід керуватися організовуючи власну наукову діяльність.
Дуже цінними матеріалами для стажерів стали методичні рекомендації щодо правил і традиції написання наукової статті в журнали, що входять до міжнародних наукометричних баз Scopus, Web of Science та ін. У методичних розробках детально описано як саме слід організувати роботу та підготувати статтю для публікації в іноземному виданні. Стажери мали змогу не лише познайомитися з шаблоном статті за вимогами наукометричних баз (Scopus, Web of Science), а й самим написати власну статтю до колективної монографії за цим шаблоном, закріпивши на практиці отримані знання та вміння. Крім того науково-педагогічні працівники, які проходили стажування ознайомилися з науковим журналом «Zeszyty naukowe» (Wyższa Szkoła Tehnichna w Katowicach), який включений до наукометричної бази Index Copernicus (IC), і з вимогами до підготовки і публікації статті.
За результатами роботи учасники отримали сертифікати про проходження науково-педагогічного стажування.
Наші викладачі мали можливість познайомитися з організацією навчання студентів не лише у Вищій технічній школі в Катовах, а й у Вищій школі Карла Енглеше та Масаріковському університеті в м. Брно (Чехія), спілкуватися з колегами-викладачами з України та Європи, студентами, відвідати навчальні аудиторії та спостерігати студентське життя.
Цікавою була інформація про особливості організації і проведення мовних курсів у Чехії для викладачів і студентів для складання іспитів на рівень B2.
Дуже цікаво і корисно було на деякий час зануритися у життя країн Європи, відчути колорит, зрозуміти стиль, цінності та культуру кожного міста, помилуватися архітектурою, природними краєвидами, торкнутися історії, злитися з ритмом сьогодення з тим, щоб мотивувати наших студентів любити свою країну і прагнути робити свій внесок у її розвиток та процвітання як європейської країни.
Було визначено перспективи подальшого культурно-освітнього співробітництва між нашим вишем та польськими і чеськими вищими навчальними закладами – нашими партнерами.