Свого часу відомий педагог В. Сухомлинський зауважив: «Перетворення наукових істин у живий досвід творчої праці – це найскладніша сфера дотикання науки до практики». У глибоко мудрій правдивості цих слів пересвідчилися студенти 2-го курсу факультету спеціальної освіти під час проходження виховної педпрактики у школах-інтернатах нашої області.
Упродовж своєї практичної діяльності кожен із нас мав нагоду фахово переосмислити розроблене В. Сухомлинським положення про необхідність високих особистих якостей учителя, що ґрунтується на чотирьох вимогах, які власне й сприяють підготовці професійно компетентних і конкурентно спроможних спеціалістів.
Провідною, на думку педагога, є вимога любові до своєї справи. І з цим важко не погодитися, коли заходиш у клас, де тебе зустрічають особливі діти. І ти розумієш, що потрібен їм, що руйнується стереотип про безпорадність цих малюків і ти хочеш із ними працювати.
Ще однією вимогою є висока кваліфікація вчителя. І це важливо в професійній діяльності дефектолога. Здавалося б, як можна викликати жадобу до знань дитини із синдромом Дауна? Та є, на щастя, учителі, які завдяки своїй високій професійності сконцентровували увагу учнів, викликаючи їх зацікавленість предметом і добиваючись помітних результатів. Досвід цих талановитих педагогів знадобиться нам у майбутній професійній діяльності.
Важливу роль відведено вимозі високих моральних якостей учителя. Усі наші наставники виявилися чудовими людьми: терплячими, справедливими, виправдано строгими, що також є гарним для нас прикладом.
Не можна залишити поза увагою вимогу творчого підходу педагога до навчання і виховання. А тому під час практики ми вчилися застосовувати свої теоретичні знання в процесі виховання, проводячи під керівництвом досвідчених учителів різні заходи (виховна година «Подорож у країну ввічливих», «Ярмарок «Твори добро», «Танцювальний вернісаж», «Фантастичний ліс і хто у ньому проживає», художній калейдоскоп «Яким я бачу себе»).
І насамкінець хочемо подякувати нашим викладачам за теоретичну підготовку з фахових дисциплін і вчителям та вихователям шкіл-інтернатів за підтримку в складному процесі втілення теорії у власний практичний досвід.
Студент 2-го курсу ˗ Ярослав Довгоспинний