6 грудня на базі Слов'янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат № 41 Донецької обласної ради відбувся науково-практичний семінар для фахівців районних та міських ПМПК, методичних служб, педагогів закладів дошкільної освіти, фахівців закладів охорони здоров’я: «Актуальні питання раннього психолого-педагогічного супроводу дитини з обмеженими можливостями». Організатори семінару – відділ обласної психолого-медико-педагогічної консультації Донецького обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти при Департаменті освіти і науки Донецької облдержадміністрації – запросили до участі науковців та практичних працівників, які ділились досвідом роботи з дітьми раннього віку. Семінар відбувався під гаслом: «Утрутитись у хворобу швидше, ніж вона втрутиться у життя». Активну участь у семінарі взяли викладачі факультету спеціальної освіти професор О.В. Мамічева, доценти Т.Г. Кузнецова, В.В. Кордонець, Н.Ю. Малій.
Модель раннього втручання або її елементи запроваджені в роботу кількох дитячих закладів та ПМПК Слов’янська та Краматорська, зокрема краматорський дитячий будинок «Гайок» та дитячий будинок «Антошка», слов’янський консультативний центр «Промінчик» ранньої підтримки дітей із вадами зору та інші.
Усі батьки бажають своїм дітям здоров’я, щастя та радості та, на жаль, через різноманітні фактори – соціальні, емоційні, фізичні – маля не завжди може повноцінно розвиватися. У цьому випадку головне вчасно втрутитися у проблему, а не опускати рук та скаржитися на долю. Саме про необхідність надання комплексної допомоги дітям із порушеннями розвитку чи ризиком їх виникнення від самого народження говорили учасники семінару. Якщо малюки із групи ризику вчасно отримують певну реабілітацію, то в подальшому житті вони можуть розвиватися нормально. Є такі діти, яким уже після народження поставили невтішний діагноз, і дуже важливо в цій ситуації допомогти адаптуватися сім’ї та максимально розвинути всі можливості малюка.
Виступи теоретиків і практиків, фахівців з корекційної педагогіки, спеціальної психології, логопедії, дозволили ознайомитися з науковими досягненнями, набутим практичним досвідом, обговорити питання психологічної допомоги сім’ям, міждисциплінарного та командного підходу в системі раннього втручання, ознайомитися із Українсько-Голландським проектом «На сонці» тощо.
Проведений семінар дав змогу присутнім не лише почути проблеми одне одного, дізнатися нові тенденції у питанні надання ранньої допомоги дітям із проблемами розвитку, розширити свій досвід з актуальних проблем корекційної педагогіки і спеціальної психології, отримати відповіді на насущні питання, але й надала упевненості педагогам-практикам у перспективності роботи з ранньої допомоги особливим дітям.