У межах співробітництва з Центром соціальної реабілітації дітей-інвалідів Краматорської міської ради викладачі (д. психол. н., проф. Мамічева О. В., к. психол. н., доц. Малій Н. Ю., к. психол. н., доц. Кордонець В. В.) та студенти 1-5 курсів очної форми навчання факультету спеціальної освіти брали участь у семінарі «Раннє втручання: можливості та перспективи» (м. Краматорськ), який відбувався у межах впровадження послуг раннього втручання в Україні ЮНІСЕФ та БФ «Інститут раннього втручання».
У програмі візиту відбулося знайомство з діяльністю команд раннього втручання Донецької області, створених на базах наступних закладів: КУОЗ «Краматорський будинок дитини «Антошка»; Краматорський дошкільний дитячий будинок №3 «Гайок» Донецької обласної ради; Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Краматорської міської ради; ОСБД м. Бахмут.
За участі експертів проекту доктора психологічних наук, завідувача відділення психології розвитку ДУ «Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків НАМН» Кукурузи Г. В. та віце-президента БФ «Інститут раннього втручання» Кравцової А. М. для широкого кола фахівців Донецької області – лікарів, педагогів, соціальних працівників, психологів, логопедів та дефектологів було виділено пріоритетні напрямки раннього втручання: рання допомога, повага до особистості дитини, важливість родини, соціалізація, наукова доведеність та обґрунтування, цілісний підхід до розвитку дитини.
Семінар відбувався під гаслом: «Послуга раннього втручання забезпечує підтримку сім’ї у найважчий період. Вона є доступною, вона поруч та допомагає не тільки дитині, а й всій родині».
Присутні побачили презентацію, яка відобразила діяльність цієї програми майже на всіх континентах світу, де кожна людина має змогу отримати підтримку фахівців раннього втручання.
Під час проведення семінару було обговорено багато питань із приводу взаємодії спеціалістів та батьків із проблеми раннього втручання у розвиток дитини мультидисциплінарної команди фахівців. Наші студенти також брали активну участь в обговоренні різних аспектів з приводу популяризації раннього втручання, яке може стати реальністю для всієї країни.
Після спілкування присутні мали змогу ознайомитися з фільмом, який був створений насамперед спеціалістами програми «Раннє втручання». Саме під час його перегляду було відкрито структуру та засоби роботи цього руху. Було представлено послідовну роботу фахівців із дітьми раннього віку. Крок за кроком продемонстровано кожний етап індивідуального підходу до розвитку та навчання дитини різними спеціалістами: фізичний терапевт (реабілітолог), психолог, учитель-логопед, дефектолог тощо. Саме завдяки ретельному плануванню роботи з дитиною можна досягти великих успіхів у найкоротші терміни, що й було продемонстровано.
Нажаль наше спілкування було обмежено у часі, тому ми щиро сподіваємося на нові зустрічі, які відкривають нам нові вершини спільної для кожного з нас справи.
Викладачі та студенти факультету спеціальної освіти