Проблема соціалізації залишається однією з найбільш актуальних у спеціальній педагогіці та психології, оскільки від успішності соціалізації осіб з вадами розвитку залежить не тільки самовідновлюваність суспільних відносин, але й комфортність їх життєдіяльності у нових соціальних умовах. Водночас, процес соціалізації дітей з психофізичними порушеннями перебігає зі значними труднощами, що зумовлено їх обмеженими можливостями.
Проблемі соціалізації присвячено монографію І.В.Татьянчикової «Соціалізація дітей з порушеннями інтелектуального розвитку», яку було репрезентовано у польському виданні Краківської Академії ім. Анджея Фрича Моджевського «Panstwo i Spoleczenstwo» (Краків, 2016р.). Визначено, що у монографії автором запропоновано нові підходи і технології щодо забезпечення соціалізації дітей з вадами інтелектуального розвитку у навчально-виховний процес спеціальної загальноосвітньої школи, розроблено комплекс корекційних занять на кожній стадії соціалізації, що дає змогу педагогам отримати необхідну методичну допомогу згідно з основними напрямами поетапної соціалізації дітей зазначеної категорії.
Робиться акцент на тому, що монографія І.В.Татьянчикової є фундаментальною працею, приваблює своєю науковою новизною, має вагоме теоретичне та практичне значення та є значним внеском у розроблення проблеми соціалізації. З огляду на це, монографія стала базовим підручником для студентів факультету психології і гуманітарних наук (спеціальність – педагогіка) Краківської Академії ім. Анджея Фрича Моджевського.