Першокурсники факультету спеціальної освіти групи «1-А» провели профорієнтаційну роботу з учнями шкіл, у яких вони навчалися.
Студенти представили старшокласникам факультет спеціальної освіти і розповіли про те, як цікаво навчатися у Донбаському державному педагогічному університеті, зокрема на факультеті спеціальної освіти. Більшість учнів зовсім і не знали про існування факультету, а дізнавшись, поставили безліч питань про умови до вступу і про специфіку професії колекційного педагога, спеціального психолога і логопеда.
За об’єктивних і суб’єктивних причин сучасна молодь виявляється недостатньо підготовленою до вибору майбутньої професії.
Анкетування учнів, проведені в школі, свідчать, що понад 60% старшокласників мають нестійкі інтереси до професійної діяльності, при цьому більше 70% не володіють способами вивчення своїх індивідуальних можливостей і схильностей, відповідності їх обраної професії.
Виходячи з цього, профорієнтаційна робота полягає в навчанні учнів продуктивної практичної діяльності, спрямованої на формування рефлексивних здібностей пізнання власної діяльності, уміння бачити в ній успіхи і помилки, виправляти їх у підготовці до професійного самовизначення; сприяти активізації процесів і механізмів професійного самовизначення учнів, збагаченню їх знань, умінь і навичок у виборі життєвого та професійного шляху.
Якщо учень бачить практичне застосування своїм навичкам і вмінням, тоді він бачить і розуміє, навіщо йому це потрібно. Саме профорієнтація, що розуміється як спеціально організоване супровід професійного та особистісного самовизначення, допомагає школяреві відповісти на питання, навіщо він взагалі вчиться, тим самим, підвищує мотивацію до навчання, самопізнання і саморозвиток. Ця робота дозволяє нам вирішувати багато нагальних проблем виховання учнів, особливо в старших класах.
Під час зустрічі з старшокласниками ми розповіли про специфіку роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби, акцентували увагу на соціальну політику щодо цієї категорії громадян, висвітлили особистісні якості колекційного педагога.
Сподіваємось, що з кожним роком лави студентів факультету спеціальної освіти поповнятимуться випускниками шкіл, які у майбутньому допомагатимуть дітям з обмеженими можливостями адаптуватися до соціальних умов суспільства.
Смицька Марія – староста 1-Б курсу
факультету спеціальної освіти