У русі проведення Всеукраїнської науково-практичної конференції «Спадщина Івана Франка у світлі сьогодення», присвяченій 160-річчю від дня народження Івана Франка, (у межах реалізації науково-дослідної проблеми «Перспективні напрями сучасної науки та освіти»), яка відбулася 19-20 травня 2016 року на базі Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» на факультеті спеціальної освіти зібрались науковці та практичні працівники для обговорення актуальних проблем корекційної педагогіки та спеціальної психології.
Відкрила роботу конференції декан факультету, доктор психологічних наук, професор О. В. Мамічева, яка привітала всіх присутніх, ушанувала пам’ять філософа, публіциста, поета, письменника, драматурга, літературного критика, етнографа, перекладача, громадського діяча, представника передової педагогічної думки України кінця XIX - початку XX століття Івана Франка, звернула увагу на його роль у педагогіці, зазначила, що його ідеї мали помітний вплив па піднесення культурно-освітнього рівня українців, їхньої національної свідомості. Іван Франко активно висловлював свою громадянську позицію щодо становлення національної школи, освіти, виховання підростаючих поколінь, виступав виразником потреб освітян та широких верств населення, які прагнув утвердження національної школи європейського рівня. Іван Франко звертався до питань освіти, тому що розумів її роль у формуванні особистості. У своїх творах він гнівно засуджував соціальну і національну дискримінацію в галузі освіти і виховання, відірваність навчання від життя, догматизм, релігійне одурманювання, муштру та фізичні покарання учнів. Іван Франко обстоював демократичну школу. Його ідеї актуальні як ніколи сьогодні стосовно організації процесу навчання, форм і методів роботи з дітьми, особливої уваги до рідної мови, поважного ставлення до дитини, як до особистості. Усі ці питання обговорювалися у ході роботи конференції з урахуванням вимог сьогодення.
У другій частині доповіді проф. О. В. Мамічева звітувалась про наукову роботу на факультеті.
Із доповіддю «Командна взаємодія фахівців у процесі індивідуального супроводу дитини в умовах інклюзивного навчання» виступила зав. кафедри технологій інклюзивної та корекційної освіти, професор, доктор педагогічних наук І. В. Дмитрієва. Нею було зазначено, що інклюзивна освіта тісно пов’язана з новою парадигмою освіти, в основі якої лежить перехід до нових освітніх технологій, що інклюзивна освіта розглядається багатьма міжнародними організаціями, як пріоритетний напрям розвитку національних систем шкільної освіти, бо реалізація права громадян на здобуття якісної освіти та соціальну інтеграцію є важливим фактором стійкого розвитку суспільства. А рішення проблем інклюзивного навчання можливе лише за умовами тісного взаємозв’язку всіх членів команди, які працюють з дитиною з особливими освітніми потребами.
Виваженими та доказовими були відомості, подані у доповіді вихователя ІІ категорії Слов’янської спеціальної загальноосвітньої школи № 41 Л. Б. Соловйової «Національно-патріотичне виховання дітей із порушеннями інтелектуального розвитку як засіб їхньої соціалізації». Сьогодні, як ніколи важливо поглибити роботу з національно-патріотичного виховання молоді, в умовах євроінтеграційних процесів треба застосовувати нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості.
Не менш актуальним було обговорення проблеми використання наочності в роботі з дітьми з порушеннями мовленнєвого розвитку, яку презентувала вчитель-логопед вищої категорії ДНЗ № 15 О. В. Коваленко.
Заступник директора Лиманської спеціальної загальноосвітньої школи № 34 О. С. Тарасова з доповіддю «Педагогічно-корекційний супровід розвитку адаптаційних можливостей особистості учнів спеціальної школи-інтернату» не залишила у залі байдужих. Її розповідь про проблеми організації та проведення роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку, методи та прийоми корекційної роботи з ними в сучасних умовах супроводжувалася відеозаписами уроків, виховних заходів, режимних моментів, що було цікаво педагогам-практикам та корисно студентам.
Доповідь вчителя Слов’янської спеціальної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 23 С. В. Котлярової «Корекційна освіта молодших школярів зі складними вадами розвитку» стала наочним доведенням результативності своєчасного та професійного корекційного впливу на дитину з обмеженими можливостями здоров’я.
Закінчилось пленарне засідання факультету спеціальної освіти ДВНЗ ДДПУ нагородженням викладачів та студентів за вклад у наукову діяльність факультету та найкращі показники у науково-дослідній роботі.
Продовження обговорень актуальних питань корекційної педагогіки та спеціальної психології відбулося на секційних засіданнях.
З вітальним словом виступає декан факультету спеціальної освіти О.В.Мвмічева
Доповідає доктор пед. наук, проф. І.В.Димтрієва
Вихователь ІІ категорії Слов’янської спеціальної загальноосвітньої школи № 41 Л. Б. Соловйова
Вчитель Слов’янської спеціальної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 23 С. В. Котлярова
Заступник директора Лиманської спеціальної загальноосвітньої школи № 34 О. С. Тарасова
Вчитель-логопед вищої категорії ДНЗ № 15 О. В. Коваленко
Нагородження переможця Всеукраїнської олімпіади Авдєєвої А.
За кращі показники у науковій роботі серед кафедр нагороджується зав.кафедри проф. І.В.Дмитрієва
Викладачі факультету спеціальної освіти та практичні працівники - учасники конференції