Існує безліч соціальних груп, які потребують підтримки: пенсіонери, малозабезпечені сім’ї, діти-сироти, інваліди, хворі люди, які проходять реабілітацію та інші. Кожній із цих груп необхідна допомога. Волонтери – це ті люди, які добровільно, безкоштовно надають різні види послуг та підтримки всім, хто цього потребує, на принципах законності, рівності, безоплатності, неприбутковості. Українська молодь, зокрема студентство, стоїть у перших рядах волонтерського руху.
У березні місяці 2016 р. студенти 1-го курсу факультету спеціальної освіти проходили волонтерську практику у спеціальному дошкільному закладі № 16 «Рушничок» Слов’янської міської ради. Метою практики було формування загальнокультурних і професійних компетенцій студентів за допомогою «занурення» у професійне середовище через освоєння соціальної ролі волонтера. Наша практика була спрямована на ознайомлення і формування практичних фахових знань та умінь надання допомоги дітям із порушеннями психофізичного розвитку. Під час практики ми мали ознайомитися зі змістом та структурою роботи у спеціальному дошкільному закладі, допомагати в організації та проведенні корекційно-виховних заходів, вивчити законодавчі документи, що визначають права дитини, ознайомитися з законами та документами, якими керуються працівники закладу в своїй роботі.
Ми працювали з дітьми, які мають особливі потреби, а саме вади інтелектуального розвитку, затримку психічного розвитку, порушення зору. Вік дітей також був різноманітний, від двох до семі років. Ми вважали, що основним для нас є створення теплої атмосфери у закладі: встановлення контактів з дітьми, пробудження у них радісного настрою, емоційного підйому.
Більшість із нас достатньо швидко освоїлися з ситуацією, хоч було це не легко, бо все ж таки це наша перша практика у житті, тому були необхідні рекомендації фахівців і вихователів.
Особливу увагу ми приділили розвитку у дітей дрібної моторики рук. Разом складали пазли та різні візерунки мозаїки, грали кольоровими кубиками, будували замки та фортеці з них, малювали, проводили фізичну зарядку та пальчикову гімнастику. На душі стає тепліше, коли розумієш, бачиш, що дітям цікаво поряд із тобою, що вони радіють і посміхаються завдяки тобі. А ще разом із дошкільниками ми робили листівки до свята 8 Березня: вирізали з кольорового паперу квіточки і галявину, клеїли квіти на галявину, підписували листівки. Це було дуже тепле, домашнє свято, дітки розповідали вірші, співали пісеньки і танцювали. Ми отримали величезне задоволення, заряд добра і любові. Ми переконались на практиці, що зовсім не важливо, чи є якісь порушення у дітей, чи їх немає, важливо дати зрозуміти малюкам, що вони маленькі яскраві сонечка, важливо дарувати їм посмішки, позитивні емоції, важливо робити все для того, щоб ці квіточки були щасливі.
Ця волонтерська практика поглибила наші знання з фахових дисциплін, викликала прагнення вивчати спеціальні та психолого-педагогічні дисципліни, закріпила впевненість у правильності вибору професії й фаху.
Баранова Валерія, студентка 1-го курсу
факультету спеціальної освіти
Дошкільники ДНЗ №16 - наші підшефні
Данііл Лісняков проводить бесіду до Дня народження Т.Шевченка у спеціальному дошкільному закладі № 16
Будівельно-конструктивні ігри
Вчимо дітей складати пазли
Ручна праця - виготовлення вісняних квітів
Малюємо разом
Розважальний захід
Вчимо з дітьми український танок
Діти, з якими ми дружимо
Творча робота
Діти завжди залишаються дітьми - вони безпосередні, з чистою душею