Серед вимог, що висуваються до сучасного фахівця, найважливішими є активна життєва позиція, стійкість моральних переконань, здатність відстоювати свої принципи. У зв’язку з цим одним із першорядних завдань вищої освіти є формування духовності майбутніх фахівців. Важливу роль у вирішенні даного завдання відіграє правильне використання всього комплексу виховних впливів на студентів у навчальному процесі та позанавчальній роботи. Особливе значення в забезпеченні комплексності і нерозривності навчально-виховної роботи мають гуртожитки.
Педагогічні можливості студентського гуртожитку полягають у створенні матеріально-побутових умов, у реалізації соціально-педагогічної функції, спрямованої на реалізацію у молоді комунікативних якостей і на розвиток спілкування. Створення єдиного виховного простору дозволяє підвищити якість виховної роботи педагогічного колективу в цілому.
Загальною метою виховної роботи у гуртожитку на дефектологічному факультеті є виховання національної свідомості, правової грамотності, моральних принципів, естетичних поглядів, фізичних якостей, а також розвитку художньо-естетичних смаків та творчих здібностей студентів. При відвідуванні студентів у гуртожитку викладачі під керівництвом заступника декана Кузнецової Т.Г. та відповідальної за виховну роботу у гуртожитку факультету Манько О.Г. намагаються вирішувати наступні питання:
- надавати допомогу у забезпеченні контролю і порядку у гуртожитку;
- роз’яснювати студентам права, обов’язки і правила проживання у гуртожитку;
- сприяти у створенні умов безпечної життєдіяльності студентів гуртожитку;
- проводити індивідуальні бесіди, спрямовані на дбайливе ставлення студентів до навчального та житлового фонду, матеріально-технічного майна, до раціонального витрачання води, тепла та електроенергії;
- виявляти проблемні ситуації для регулювання процесів виховання і соціалізації студентів;
- надавати педагогічну допомогу в адаптації студентів до умов життєдіяльності, в рішенні соціально-побутових проблем, проблем навчання і дозвілля;
- цілеспрямовано взаємодіяти з молодими сім’ями студентів з питань зміцнення сім’ї та виховання дітей;
- бути присутніми на культурно-масових та спортивних заходах, що проходять під час відвідувань.
Звичайно це тільки частина питань, які виникають у процесі спілкування викладачів та студентів у гуртожитку університету, тому деякі з них виносяться на обговорення зі студентським самоврядуванням.
У результаті такої взаємодії виграють обидві сторони: студент і викладач, які не тільки вдосконалюють свої комунікативні навички, а й починають краще розуміти і приймати один одного.
Викладачі дефектологічного факультету розуміють, що гуртожиток університету – це другий дім для багатьох студентів. Будемо сприяти тому, щоб вони знайшли там своїх друзів, можливо свою «другу половинку» і відчули наше щире бажання допомогти юнакам і дівчатам на складному шляху становлення професійної і людської особистості.
Відвідування викладачами дефектологічного факультету студентів гуртожитку №3
Бесіду проводить заступник декана дефектологічного факультету Кузнецова Т.Г.
Бесіду проводить куратор 1-го курсу дефектологічного факультету Манько О.Г.
Зустрічі зі студентами дефектологічного факультету