Одне з актуальних завдань сучасної педагогіки – пошук оптимальних шляхів зацікавлення учнів навчанням, підвищення їхньої розумової активності, спонукання до творчості, виховання як життєво й соціально компетентної особистості.
Саме такий підхід забезпечує так звана «педагогічна вертикаль», важливою складовою якої є співпраця вишів зі школою.
18 лютого 2016 р. у рамках співпраці факультету психології, економіки і управління нашого університету, секції Малої академії наук України Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості (ДОПДЮТ) та за підтримки громадської організації «Молодь Сходу України» на базі кафедри менеджменту відбулася перша науково-практична конференція секції гуртків МАН – «Мотивація молоді до науково-дослідницької роботи».
Завданням заходу було:
- Створення умов для інтелектуального розвитку учнівської молоді та формування інтелектуального потенціалу нації.
- Підтримка обдарованої учнівської молоді, залучення її до науково- дослідницької та експериментальної роботи.
- Формування активної громадянської позиції учнівської молоді, виховання самостійності, наполегливості, вміння відстоювати власну думку та презентувати дані наукових пошуків.
Відкриваючи конференцію, завідувач кафедри менеджменту к.е.н., доцент Пилипенко О.С. звернула увагу на те, що саме наука є шляхом до пізнання, креативності мислення, творчого пошуку і являє собою важливу складову самореалізації.
Із вітальним словом до присутніх звернувся декан факультету психології, економіки і управління, доктор економічних наук, професор Лазаренко Д.О. Він наголосив, що процес співпраці обдарованої молоді з науковцями має велике значення, розвиває її мислення до більш високих рівнів, додає широти світогляду, налаштовує на серйозну і сумлінну працю, адже юний дослідник відчуває себе залученим до особливого процесу – наукового дослідження та побажав присутнім учням успіхів у їхній діяльності.
Методист ДОПДЮТ Шевєльова С.М. підкреслила, що МАН України є творчим об’єднанням учнівської молоді, яка забезпечує її інтелектуальний і духовний розвиток, підготовку до активної діяльності в галузі науки та сприяє самовизначенню в майбутній професії, а також розповіла про актуальні проблеми науково-дослідницької роботи у рамках МАН України.
На необхідності забезпечення юних дослідників знаннями та навичками, які формують наукове мислення і дослідницьку культуру, основних вимогах щодо науково-дослідницьких робіт у рамках МАН України зосередила увагу к.п.н., доцент кафедри менеджменту Соколенко Т.М.
На конференції свої роботи презентували учні шкіл, ліцеїв, коледжів міст Слов’янська, Красного Лиману, Краматорська, Олексієво-Дружківки. Це є результатом плідної роботи їхніх наукових керівників Бондаренко Г.І., Булдикової Р. Я., Бурлачко М. С., Поух Л. Й., Сєдги А. М., Самохвалової Л.В., Сушко О.І. та Шевченко О.В.
Слід відзначити, що виступи учнів схвально сприймалися всіма присутніми.
Комісія у складі завідувача кафедри менеджмента к.е.н., доцента Пилипенко О.С., викладачів кафедри менеджменту – к.т.н., доцента Кулик Н.М., к.п.н., доцента Соколенко Т.М. відзначила роботи Бутенко Ірини, учениці 11 класу педагогічного ліцею м. Слов’янська (науковий керівник Самохвалова Л.В.) на тему «Організація науково-дослідницької діяльності учнів як ефективний чинник розвитку обдарованої молоді в загальноосвітньому навчальному закладі (на прикладі діяльності Слов’янського педагогічного ліцею)»; Довгоспиного Ярослава учня ЗОШ №11 м. Краматорська (науковий керівник Сушко О.І.) – «Відображення категорії добра і зла в українській та англійській фразеології»; Фесун Єлизавети учениці 9 класу загальноосвітньої санаторної школи-інтернату с.м.т. Олексієво-Дружківки (науковий керівник Бондаренко Г.І.) – «Образи українських козаків у народних піснях та думах» та Шарко Олександра студента Слов’янського коледжу Національного авіаційного університету (науковий керівник Поух Л. Й.) – «Час збирати каміння» Сім'я Андрія Опанасовича Сомборського в історії Ізюмського повіту Харківської губернії XIX століття».
Підсумки конференції підбила заступник директора з навчально-методичної роботи ДОПДЮТ Соловар В.В., яка зазначила, що, коли юний дослідник має постійного уважного наставника у науковому гуртку, знаходить розуміння і допомогу від наукового керівника, – це і є умови, які приводять до очікуваного результату – формування його як науковця, розвитку здібностей і обдаровань, самоактуалізації як особистості.
Усім доповідачам було вручено сертифікат учасника науково-практичної конференції.
Сподіваємося, що і у подальшому стіни нашого вишу слугуватимуть юним дослідникам базою для їх реалізації як науковців зокрема, так і особистості загалом.