Нещодавно студенти 4-го курсу дефектологічного факультету проходили активну педагогічну практику у спеціальному дошкільному закладі на базі ДНЗ № 16 «Рушничок» Слов’янської міської ради. Ця педпрактика є обов’язковим і необхідним етапом у системі формування професійних умінь і якостей майбутнього корекційного педагога дошкільних закладів, адже дозволяє студентам використовувати і закріплювати у безпосередній роботі з дітьми, які мають порушення психофізичного розвитку, засвоєні в процесі навчання у вищому навчальному закладі теоретичні знання зі спеціальної дошкільної педагогіки та спеціальних методик дошкільного виховання.
Під час практики студенти повинні були працювати у якості вихователя, вивчати дітей та оцінювати рівень їхнього розвитку, складати на них психолого-педагогічну характеристику, проводити заняття та всі режимні моменти, налагоджувати стосунки з педагогічним персоналом та батьками дітей, мали можливість збирати практичний матеріал для курсових та дипломних робіт. На підсумковій конференції студенти звітувались щодо виконання програми практики та висловили свої враження, які ми наводимо.
Авдєєва Анастасія:
Педагогічна практика є надзвичайно важливою для кожного студента педагогічного університету. Особисто я взяла для себе дуже багато протягом трьох тижнів роботи у спеціальному дошкільному закладі. Це був період випробування моїх сил – чи зможу я бути справжнім педагогом, чи зможу я працювати з дошкільниками, які мають порушення психофізичного розвитку.
Раніше в мене вже була практика роботи з розумово відсталими дітьми, але це були діти шкільного віку. Здавалося б яка різниця? Проте і в процесі вивчення теоретичного матеріалу і, особливо, під час активної практики я усвідомила особливості проведення ранньої корекції психофізичного розвитку. Я самостійно проводила заняття, режимні моменти, обстеження дитини, спілкувалася з педагогами та батьками. Кожного дня я готувала детальні конспекти занять із різних розділів програми, визначала мету, шукала засоби проведення заняття тощо. Ця підготовка забирала багато часу, адже хотілося, щоб заняття були максимально цікаві та корисні для дітей. Значну допомогу надавали мені методист із практики Кузнецова Т.Г. та вихователь групи, у якій я працювала, … Загалом я дуже задоволена практикою, тому що відчула свій потяг до дітей дошкільного віку, переконалася, наскільки цікавою й важливою є робота вихователя у дошкільному закладі для дітей із порушеннями психофізичного розвитку. Також я відчула надзвичайну відповідальність, адже саме від корекційного педагога залежить абілітація та підготовка до школи маленьких вихованців. Ця педагогічна практика збагатила мене новим важливим досвідом, допомогла реалізувати набуті теоретичні знання й відкрила шляхи для подальшої роботи з дітьми, які потребують допомоги корекційного педагога.
Чепіжко Юлія:
«Розкрийте свої таланти», - цими словами нас зустріла вихователь-методист дошкільного закладу Горобець І. В. За короткий час своєї педагогічної практики у ДНЗ № 16 ми відчули радість від спілкування з досвідченими фахівцями, вихователями, дефектологами, допоміжним персоналом, керівництвом закладу та зуміли розвинути з ними теплі стосунки. А завдяки їх допомозі ми намагалися застосувати всі свої знання, уміння, досвід в організації та проведенні всіх режимних моментів. Особливо мені сподобалося проводити розважальні заходи, тому що вони дарили радість дошкільникам із проблемами психофізичного розвитку, викликали їхні посмішки, робили їх щасливими.
Юркова Ольга:
Період, коли я проходила педагогічну практику, можу охарактеризувати як період особистого утвердження і зростання. Спочатку, коли наш викладач Омельченко М. С. давала практичні поради, готувала морально і духовно, усе здавалося легким і зрозумілим. Здавалось, що ми знаємо та можемо майже все. Але коли переступаєш поріг дитячого садочку, залишаєшся сам із маленькими дітьми, які потребують постійної уваги та корекційної допомоги, розумієш, що теоретичні знання необхідно підкріплювати практичним досвідом.
ІндивІдуальна допомога
Заняття з аплікації
Заняття з ознайомлення з навколиші_м проводить Чепіжко Юлія
Малювання красками - заняття проводить Купрієва Вікторія
Обстеження дитини проводить Авдєєва Анастасія
Проведення ігрового заняття
У ролі вихователя Каретна Валерія