Замислювалися ви коли-небудь над тим, наскільки важливою є вчительська праця? Що незвичайного у професії, яка пов’язана із формуванням і розвитком людської особистості? Батьки дають життя, а вчителі наповнюють його змістом. Батьки дбають про матеріальне, а вчителі – про духовне збагачення дитячої душі.
Це дуже складна і кропітка робота, особливо, якщо це стосується дітей із порушеннями у психофізичному розвитку. Педагогам-дефектологам треба розуміти кожну дитину, знаходити підхід до кожної особистості, враховуючи її характер та вдачу, побачити на що здатна дитина і розвинути її здібності, незважаючи на проблеми розвитку.
Водночас це дуже цікава професія, адже ми, вчителі, маємо змогу спостерігати за розвитком людської особистості, становленням дитячого «Я». І саме від учителя залежить, який життєвий шлях обере учень, чи принесе він користь суспільству. Ця відповідальність спонукає нас постійно вдосконалювати свою майстерність, дбати про рівень професійного розвитку і завжди орієнтуватися на висловлювання Гордона Драйдена, який зазначав, що має значення тільки те знання, яке використовується на практиці.
Педагогічна практика є однією із основних форм професійного становлення майбутнього вчителя, яка дозволяє синтезувати теоретичні знання та практичний досвід, вона виступає органічною складовою єдиного навчально-виховного процесу, психолого-педагогічної та методичної підготовки майбутнього вчителя, пов’язуючи теоретичне навчання студента у виші із його майбутньою самостійною роботою у школі. Створюючи умови, максимально наближені до реальних умов самостійної педагогічної діяльності у школі, практика реалізує сприятливі передумови для формування основ професійної майстерності вчителя. У процесі педагогічної практики є можливість певною мірою осмислити педагогічні явища і факти, закономірності і принципи навчання і виховання, оволодіти професійними уміннями, досвідом практичної діяльності. Вона створює реальні можливості для формування готовності до проведення навчально-виховної роботи зі школярами, потреби здобувати і застосовувати нові теоретичні і методичні знання й одночасно засвоювати передовий педагогічний досвід.
Студенти 4-го курсу дефектологічного факультету проходили педагогічну практику в Слов’янській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті № 41 Донецької обласної ради. Методисти практики – Дмитрієва І.В., Тарасенко Н.В., Татьянчикова І.В., Співак Л.А., Гіренко Н.А., Одинченко Л.К., Манько О.Г., Данільченко Є.В. – приділили багато часу та уваги для того, щоб теоретичні знання студентів набули практичної сутності.
На підсумковій конференції студентка Дар’я Божко у своєму звіті зазначила: «Я здобула цінний досвід, спостерігаючи за навчально-виховною роботою у школі, ознайомилась зі змістом і організацією навчально-виховної роботи в закладі та веденням документації вчителя, вивчила склад дітей, а також особливості комплектування груп, мала змогу проводити власні уроки та виховні заходи. Під час уроків та режимних моментів приділяла увагу корекції мислення, уваги, пам’яті, дрібної моторики учнів, індивідуальну та колективну роботу я проводила з урахуванням принципу корекційної спрямованості. Недоліки, які я виявила під час практики, це недостатня кількість навчальних посібників та наочних матеріалів, які потрібні для підготовки і проведення занять. Через це під час розробок занять виникли труднощі із врахуванням співвідношення програмних вимог із реальними можливостями дітей. При проведенні уроків із подачі нового матеріалу, у його закріпленні особливих труднощів не було. Важко встановлювати зв'язок уже вивченого учнями матеріалу із тим, що вивчається, а також показувати перспективу практичного його використання. Проте консультації з учителем та вивчення додаткової методичної літератури дали можливість подолати всі труднощі.
Позитивним в організації і проведенні педагогічної практики було те, що ми, практиканти, завжди могли отримати консультацію або пораду від вчителів або методистів».
Педагогічна практика дала можливість поглибити та закріпити знання з фахових і психолого-педагогічних дисциплін та застосувати їх на практиці. На практиці студенти набули вміння проводити уроки різних типів, застосовувати різні методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів, вдосконалили свої педагогічні здібності, ще раз впевнились у правильності вибору професії.