У Донбаському державному педагогічному університеті 23 квітня 2015 року відбулося засідання секції психології у межах Всеукраїнської науково-практичної конференції «Перспективні напрямки сучасної науки і освіти».
У конференції у режимі On-line з боку м. Києва взяли участь науковці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
представляли викладачі кафедри психології, провідні науковці та керівництво університету, а саме перший проректор, доктор педагогічних наук Набока О. Г., проректор з науково-педагогічної роботи Чайченко С. О. На конференції були присутні наші колеги: із Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук – Манилова Л. М., практичний психолог ЗОШ № 7 м. Дружківка Донецької обл. – Кортяк Н. В. та студенти факультету психології, економіки та управління.
Проректор Чайченко С.О. привітав учасників конференції із Днем психолога, побажав їм творчої наснаги.
Серед виступів велику увагу привернула доповідь завідувача відділу професіології і психолого-педагогічної діагностики Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, доктора психологічних наук, професора Помиткіна Е. О. Він представив модель духовного потенціалу особистості та особливості її діагностики.
Наукова доповідь доктора психологічних наук, професора Рибалки В. В. «Психологія формування досвіду педагогічних працівників з розвитку духовного потенціалу учнівської молоді» визвала жваву дискусію серед науковців. У дискусії брали активну участь доктор психологічних наук, професор Мамичева О. В., доктор педагогічних наук, доцент Панасенко Е. А., кандидат педагогічних наук, професор Сипченко В. І., кандидат психологічних наук, доцент Степаненко Л. В.
У доповіді кандидата педагогічних наук, доцента Цвєткової Г. Г. головний акцент було зроблено на аксіологічний підхід сучасної освіти, що ґрунтується на розумінні цінностей у житті людини, механізмах перетворення загальнолюдських суспільно значущих цінностей у власні особистісні. Доповідач зазначила, що самовдосконалення викладача з погляду педагогічної аксіології – неперервний процес набуття та привласнення особистістю морально-ціннісних імперативів, що становлять ядро й підґрунтя професіоналізму.
Із науковими доповідями виступили викладачі кафедри психології. У доповіді кандидата психологічних наук, доцента Сергєєвої І. В. представлені деякі показники професійного здоров'я вчителів. Сутність професійного здоров’я розглядалась із позицій суб’єктного підходу, визнаного у сучасній вітчизняній психології. Показано, що професійне здоров'я – це міра здатності вчителя виступати активним і автономним суб'єктом власної життєдіяльності.
Поряд із цим кандидат психологічних наук, доцент Степаненко Л. В., представила свої результати дослідження прояву емоційних станів у викладачів вищого навчального закладу. Вона відзначила, що емоційні стани педагогів мають багатоякісні характеристики, що потребують визначення внутрішніх критеріїв їхнього виникнення. У якості внутрішніх критеріїв прояву емоційних станів розглядалися: глобальне самоставлення особистості, самооцінка та рівень домагань, мотиваційні тенденції, критерієм яких може бути мотивації афіліації, локалізація контролю за власними діями тощо.
Кандидат педагогічних наук, доцент Дейниченко Л. М. у доповіді розглянула тренінгові освітні технології, що спрямовані на формування умінь і навичок ефективного спілкування педагогів. Доповідач проаналізувала сформованість когнітивного, поведінкового та емоційно-особистісного компонентів комунікативної компетентності педагогів.
Старший викладач Кіян А. П. виступив із доповіддю «Психологічна готовність педагога до протидії маніпулятивному впливу у спілкуванні з підлітками».
Студенти магістратури зі спеціальності “Психологія” Лучинська Ірина, Дандервер Дар’я підготували доповіді, у яких представили результати своїх досліджень. Виявили зацікавленість у обговоренні доповідей провідних науковців.
Різні аспекти розвитку духовності особистості були представлені в доповідях наукових співробітників Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Учасників конференції зацікавила тема доповіді кандидата психологічних наук Становських З. Л. «Мотиваційні та смислові особливості саморегуляції педагога в процесі розвитку духовного потенціалу учнівської молоді». Кандидат психологічних наук Волошко Н. І. виступила з доповіддю «Психодіагностика і розвиток духовних якостей характеру особистості педагога».
Викладачі кафедри психології висловили подяку учасникам конференції за співпрацю, змістовні доповіді, цікаву дискусію та сподівання на подальшу наукову співпрацю з Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.
За результатами Всеукраїнської науково-практичної конференції «Перспективні напрямки сучасної науки і освіти» підготовлено збірник наукових доповідей викладачів і студентів-магістрантів факультету психології, економіки та управління. За участь в On-line конференції усі учасники отримали сертифікати.