Забезпечення шкільних дисциплін сучасним навчально-книжковим комплексом базується на комплексному підході до створення навчальних програм, підручників і посібників в їхньому взаємозв’язку та єдності - в системі, що відрізняється необхідною та органічною цілісністю.
Авторами Одинченко Л.К., канд. пед. наук, доцент кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти Донбаського державного педагогічного університету, та Липою В.О., канд. пед. наук, доцент кафедри корекційної освіти Донбаського державного педагогічного університету, усвідомлюється важливість такого підходу до створення науково-методичного комплексу вивчення окремих дисциплін. Про це свідчить розроблена ними серія програм і підручників, методичних рекомендацій з географії для спеціальних шкіл.
Згідно з сучасними вимогами до розвитку національної освіти з’являються концептуально нові засади підручника географії нового покоління, які ґрунтовно проаналізовано авторами і втілено у зміст новоствореного підручника «Географія України» для 9-го класу спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей з урахуванням домінуючої освітньої концепції.
Підручник «Географія України» є другим виданням, переробленим і доопрацьованим авторами відповідно до вимог сучасних стандартів спеціальної освіти з географії, орієнтованим на компетентністно особисту модель навчання дітей в з вадами розумового розвитку.