31 березня – 1 квітня в Києві відбулася П’ята міжнародна науково-методична конференція «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи». Це освітня платформа, яка надала можливість обмінюватися досвідом і знайомитися з міжнародними практиками. Із доповіддю про роль телебачення як складової медіаосвіти у формуванні особистості участь у цьому важливому форумі взяла завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін Тетяна Євтухова. Проблеми, що їх порушили на конференції вкрай актуальні для українського сьогодення:
- медіаграмотність як життєво необхідна навичка в сучасному соціально-політичному та культурному полі України;
- медіаосвіта і громадянське суспільство;
- медіаосвіта і медіаграмотність: інтегровані практики;
- педагогічні інструменти в часи інформаційних війн;
- медіаосвіта і медіаграмотність в дошкільних навчальних закладах;
- медіаосвіта і медіаграмотність у загальноосвітніх навчальних закладах: практика проблеми, перспективи (початкова та загальна середня освіта);
- медіаосвіта і медіаграмотність у післядипломній та вищій педагогічній освіті;
- медіа- та інформаційна грамотність: функціонал сучасної бібліотеки;
- медіаосвіта: моделі впровадження в позашкільних навчальних закладах.
На конференції виступили Тетяна Лебедєва, голова наглядової ради публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України», почесний голова Незалежної асоціації телерадіомовників; Євген Бистрицький, виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження»; Маргарита Захарчук, локальний координатор Академії Deutsche Welle в Україні; Іванна Коберник, радник Міністра освіти і науки України; Томас Вайт, директор офісу демократії та управління USAID; Вейн Шарп, директор Інтерньюс в Україні; Валерій Іванов, Президент Академії української преси, доктор філологічних наук; Андрій Куликов, журналіст, радіо- та телеведучий, медіа-експерт та медіа-тренер.
Від цього року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти викладається дисципліна «Медіаосвіта». Уже давно помітно у суспільстві, що медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання, стають засобом дистанційної і джерелом неформальної освіти. Майбутній учитель має отримати якісні медіакомпетентності, аби правильно й адекватно орієнтуватися у сучасному інформаційному просторі. У Концепції впровадження медіаосвіти в Україні зазначається, що у сучасних умовах медіаосвіта стає фундаментальною складовою інформаційної безпеки країни, відіграє стратегічну роль у вихованні патріотизму молоді, формуванні української ідентичності. Вона має стати одним з головних чинників забезпечення відкритості освіти щодо сучасних швидко змінюваних знань і наближення змісту освіти до потреб повсякденного життя людини. Медіаосвіта – не тільки шлях до ефективності діяльності людини в системі трудових відносин, але спосіб залишатися самим собою, цілісною особистістю, здатною до самовираження і людяності. Не втрачають значення і традиційні завдання медіаосвіти, які полягають у запобіганні вразливості людини до медіаманіпуляцій і медіанасильства, утечі від реальності, у профілактиці поширення медіазалежностей.
Також цими днями в Києві Тетяною Євтуховою укладено угоду з координатором проекту "Кампанія за права людини за допомогою інструментів Міжнародного фестивалю документального кіно Docudays UA" Тетяною Кулик про створення в нашому університеті Кіноклубу медіапросвіти з прав людини Docudays UA. Незабаром він розпочне свою роботу.