6 червня 2024 року на засіданні кафедри управління та адміністрування відбулося відкрите обговорення освітніх програм «Облік і оподаткування» та «Менеджмент» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти. У заході взяли участь науково-педагогічний персонал кафедри, внутрішні та зовнішні стейкголдери, зокрема представники бізнесу, здобувачі, випускники та інші зацікавлені сторони.
Предметом обговорення стали питання, пов'язані з оптимізацією структури та змісту освітніх програм, які містили можливість уведення в навчальні плани нових дисциплін та окремих тем, акцентованих на розвиток практичних навичок студентів.
Значну увагу було приділено питанням поглиблення інтеграції теоретичного навчання з практичним досвідом шляхом залучення до викладання фахівців-практиків.
Учасники дискусії фокусували увагу на важливості постійного моніторингу та оцінювання якості освітніх програм, а також про активізацію та розширення методів отримання зворотного зв'язку, зокрема регулярні зустрічі зі студентами, обговорення на круглих столах та проведення фокус-груп для детальнішого аналізу їхніх потреб та побажань.
За підсумками обговорення в результаті відкритого голосування ухвалено рішення про необхідність систематичного перегляду та оновлення освітніх програм, більш тісної співпраці з роботодавцями й про активне залучення студентів до процесу вдосконалення складових освітнього процесу, що дозволить підвищити якість освіти та підготувати конкурентоспроможних фахівців, які відповідають вимогам сучасного ринку праці.
9 травня факультет гуманітарної та економічної освіти разом з усією Україною святкував День Європи. На факультеті відбувся інтерактивний онлайн-захід «Ми у Європі: спільні цінності та перспективи майбутнього: Форум майбутніх лідерів», на якому дізналися про історію створення цього свята, обговорили європейські цінності, розглянули Хартію основоположних прав Європейського Союзу, дискутували. На доданок провели гру на платформі Kahoot, визначили переможців, якими стали Світлана Саяпіна, Інесса Сергіїва, Ліза Колодяжна. І за допомогою інтерактивної дошки Padlet висловили свої думки щодо дотримання лідерами-українцями європейських цінностей. Україна – це Європа!
У межах Міжнародного проєкту «Посилення освітніх спроможностей психосоціальної підтримки та розбудова потенціалу служб психосоціальної підтримки в громадах, постраждалих унаслідок конфлікту областях України» від Німецької організації GIZ (Україна – Німеччина) з вересня 2023 по лютий 2024 рр. при співпраці кафедри психології з Національним Університетом «Києво-Могилянска Академія» відбулась сертифікатна програма «Психосоціальна підтримка у громадах під час криз і надзвичайних ситуацій». Її метою було формування знань та розвиток навичок у соціальних працівників і психологів, що працюють у громадах різних регіонів України в сфері послуг із психосоціальної підтримки населення, яке зазнало впливу кризових подій та/або надзвичайних ситуацій, зокрема в контексті війни росії проти України.
Експертами й тренерами навчальних груп виступали завідувач кафедри психології, професор Анаіт Едуардівна Мелоян і доценти кафедри Інесса Вікторівна Сергєєва й Андрій Петрович Кіян.
У сертифікатній програмі взяли участь і здобувачі факультету гуманітарної та економічної освіти, освітніх програм «Психологія» бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти. Продовжують підтримувати зв'язок із кафедрою випускники, які залюбки долучаються до навчання та стають учасниками проєктів із підвищення професійної кваліфікації.
По завершенню навчання учасники отримали сертифікат НаУКМА, який має статус свідоцтва про підвищення кваліфікації та надає право на орієнтування в інтервенціях із психосоціальної підтримки і психічного здоров’я та визначення необхідного рівня допомоги клієнтам із проблемами або запитами різного характеру; першої або вступної консультації з клієнтом, під час якої відбуватиметься первинне орієнтування у стані клієнта і визначення його основних проблем та/або симптомів; проведення консультування клієнтів відповідно до специфічних завдань із використанням навичок кризового консультування (дотримання часових меж консультації, ведення телефонного консультування); складання мапи психосоціальних послуг у громаді і формування системи перенаправлення; оцінювання ступеня ризику в ситуаціях загрози суїциду та/або насильства, надання необхідної допомоги відповідно до ступеня небезпеки і перенаправлення до служби надання адресної допомоги відповідно до мапи психосоціальних послуг у громаді; надання першої психологічної допомоги людині у стані стресу і в суїцидальній кризі (навички гейткіпінгу); стрес-менеджент та профілактики професійного вигорання і вікарної травми; орієнтування в основних підходах до кризового менеджменту і мобілізації громади під час кризи; проведення групової тренінгової роботи у громадах із людьми різних вікових категорій.
Сертифікатна програма «Психосоціальна підтримка у громадах під час криз і надзвичайних ситуацій» відповідає на актуальні запити психологів та фахівців, які працюють із людьми у громадах різних регіонів України в умовах війни та надає можливість її застосування в період кризових подій і надзвичайних ситуацій. Здобуті під час навчання знання і навички лишатимуться необхідними також у роботі з людьми довгий час після цих подій, оскільки наслідки їхнього впливу можуть бути тривалими в часі.
26 квітня 2024 року відбувся вебінар із дуже актуальної теми сьогодення «Психологічна травма: ознаки, критерії та принципи консультування». Захід для здобувачів і викладачів спеціальності 053 Психологія факультету гуманітарної та економічної освіти організували завідувач кафедри психології, професор Мелоян Анаіт Едуардівна та голова ГО «Точка рівноваги» (психосоціальна підтримка вразливим категоріям населення), стейкголдер ОП Психологія другого (магістерського) рівня вищої освіти Гаража Марія Володимирівна.
Спікерами вебінару виступили Ірина Бобок та Ірина Покойна – психологи ГО «Точка рівноваги». За час онлайн-зустрічі учасники розглянули теоретичні аспекти стресу й травми, реакції на психологічні травми та їхню циклічність, безперервність життя та його види, допомога у відновленні безперервності. Група детально розібрала новітні методики в роботі психологів. Наставники нагадали про важливість збереження власного здоров’я та самопомочі фахівцям, які надають допомогу в момент травматичних подій. Спікери провели декілька дієвих вправ і підбили підсумки, наданням рекомендацій майбутнім магістрам психології.
Сторінка 6 із 25