Здобувачка четвертого курсу спеціальності 071 «Облік і оподаткування» Дарія Кретина поділилася враженнями від участі в проєкті Study Tours to Poland, організованому Фондом Тутака:
«Ця подорож стала для мене унікальним досвідом, який поєднав нові знання, натхнення та щирі емоції. Кожен день програми був сповнений змістовних заходів. Найбільше запам’яталася зустріч з істориком, який розповідав про зв’язок історичної спадщини Польщі із сучасністю. Було цікаво дізнатися, як події минулого формують національну ідентичність.
Ми також відвідали органи місцевого самоврядування, де ознайомилися з польською моделлю управління, і це дало мені новий погляд на роботу таких структур.
Дуже цінною для мене стала розмова з філософом. Ми говорили про ідеї, які впливають на польське суспільство. Ця дискусія спонукала замислитися над тим, як цінності формують національний характер і визначають напрямки розвитку держави.
Особливе місце в моїх спогадах посідає зустріч із польськими студентами. Ми ділилися досвідом навчання, обговорювали культурні стереотипи та просто знаходили спільну мову. Це стало не лише приємним спілкуванням, але й першим кроком до руйнування упереджень.
Під час візиту до Білостоцького університету нас знайомили з освітніми програмами та науковими проєктами. Було надзвичайно цікаво дізнатися, як польські студенти працюють над дослідженнями та які можливості надає університет.
Найяскравішим моментом подорожі стало святкування Дня Незалежності Польщі. Я була вражена атмосферою свята, патріотичним духом та теплом, із яким поляки розповідали про свою любов до рідної землі.
Також незабутнім був візит до музеїв. У Музеї ікон у Супраслі ми побачили унікальні зразки сакрального мистецтва. Музей пам’яті Сибіру вразив своєю щирістю і деталями, які розповідали про долі депортованих. А Музей Фредеріка Шопена у Варшаві дозволив краще пізнати життя й творчість великого композитора.
Ця подорож дала мені набагато більше, ніж я очікувала. Я не лише поглибила свої знання про Польщу, а й зрозуміла, наскільки важливими є спільні культурні проєкти для побудови дружніх відносин між нашими країнами. Цей досвід змінив мене, додав упевненості у спілкуванні з новими людьми та бажання розвиватися далі.
Проєкт Study Tours to Poland став для мене незабутнім і надихнув на нові звершення. Я щиро вдячна організаторам та нашому університету, зокрема Українсько-польському міжнародному центру освіти і науки ДДПУ, за цю можливість і сподіваюся, що подібні ініціативи стануть традицією для студентів з України»
27 листопада 2024 року на кафедрі управління та адміністрування відбулася гостьова лекція на тему: "Пошук ресурсів для реалізації власних ідей, або що ми маємо знати про гранти". Лектором виступив Віктор Шулик – координатор напряму "Місцевий економічний розвиток та проєктний менеджмент", директор департаменту управління проектами IBI-Рейтинг, експерт із залучення фінансів.
Під час лекції Віктор Шулик поділився практичними порадами щодо пошуку фінансування для реалізації ідей, зокрема грантових можливостей, доступних для бізнесу та громадських ініціатив. Особливу увагу було приділено основам грантового менеджменту, ключовим етапам підготовки проєктних заявок, а також типовим помилкам, які можуть зменшити шанси на отримання фінансування.
Лекція викликала значний інтерес серед студентів і викладачів, які отримали унікальну можливість дізнатися більше про ефективні стратегії залучення ресурсів та актуальні програми підтримки. Слухачі ставили запитання, обговорюючи практичні аспекти реалізації проектів у різних сферах.
Подія стала важливою складовою професійної підготовки майбутніх фахівців з управління та адміністрування, надавши їм нові інструменти для розвитку власних проєктів.
П’ятого листопада викладачі та магістри 2 курсу спеціальності 053 Психологія факультету гуманітарної та економічної освіти взяли участь у тренінгу «Тілесно-орієнтована самодопомога та профілактика вікарної травми через вправи на зняття напруги». Організатори онлайн-зустрічі Complex Trauma Institute, ведучий тренер Річмонд Хиз (Richmond Heath, TRE Australia).
Тілесно-орієнтована самодопомога та профілактика вікарної травми є надзвичайно актуальними при умовах війни в Україні. Під час війни люди стикаються з високим рівнем стресу, тривожності, страху та інших емоцій, які залишають відбиток на фізичному рівні, спричиняючи напругу в м’язах, порушення сну, апатію чи агресію.
Тілесно-орієнтовані практики допомагають зняти напругу, що накопичується в тілі, дозволяючи людям відчути полегшення і краще поратися з емоціями. Волонтери, медики, рятувальники, психологи та багато інших людей, які працюють із травмованими, можуть відчувати вікарну травму. Це вторинний стрес, який виникає внаслідок допомоги тим, хто переживає травматичні події. Через тілесно-орієнтовані вправи ці люди можуть стабілізувати своє фізичне та емоційне самопочуття, не накопичуючи надмірний стрес.
Такі вправи є доступними для виконання навіть у складних умовах – наприклад, у сховищах або тимчасових приміщеннях, де немає повноцінних умов для відпочинку. Завдяки простоті та практичності, люди можуть швидко застосовувати ці техніки для зняття напруги, не потребуючи особливого обладнання чи підготовки. Коли людина дбає про своє тіло, зменшуючи напругу, вона водночас стабілізує свій емоційний стан. Це дозволяє краще контролювати емоції, розумно підходити до прийняття рішень і бути більш стійкою перед викликами.
В умовах, коли багато чого поза нашим контролем, вправи на розслаблення допомагають повернути відчуття впливу на власний стан і повернути хоч часткове почуття безпеки. Ці фактори роблять тілесно-орієнтовану самодопомогу важливим інструментом для підтримки фізичного та психічного здоров'я українців під час війни.
Сторінка 2 із 25