Здобувачі другого (магістерського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта зустрілися зі стейкхолдерами

9.02.2024 р. на факультеті Спеціальної освіти, відповідно до плану роботи зі стейкхолдерами, відбувся захід зі здобувачами другого (магістерського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта, ОП Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедогогіка). Директоркою КУ "ІРЦ Слов'янської міської ради Донецької області" було проведено майстер-клас "Інклюзивна освіта: перспективи та реалії", в якому було висвітлено інноваційні логопедичні технології в умовах інклюзивного навчання для дітей із мовленнєвими порушеннями.
Учасники обговорили широке коло питань щодо професійної готовності випускників та набуття ними професійних компетенцій. Фахівці ІРЦ поділилися своїм досвідом та вказали на необхідність формування у майбутніх логопедів спеціальних навичок і умінь з урахуванням сучасних вимог.
Усі пропозиції та рекомендації будуть враховані викладачами факультету під час перегляду освітньої програми.
Колектив кафедри ЛіСП висловлює щиру вдячність усім учасникам за змістовну зустріч і цінні рекомендації щодо роботи з онлайн сервісами, які дозволяють ефективніше демонструвати та застосовувати інтерактивні логопедичні заняття у подальшій професійній діяльності.

Відвідування стейкхолдерами семестрового екзамену «Теорія і методика професійної освіти» у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)

12.01.2024 року у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти відбувся семестровий екзамен з дисципліни «Теорія і методика професійної освіти». На екзамені були присутні стейкхолдери: Садовий Ілля Миколайович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної та професійної освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка; Стрілець Олександр Іванович – кандидат педагогічних наук, директор Дніпровського центру професійно-технічної освіти, м. Дніпро, які проаналізували відповіді аспірантів та оцінили рівень підготовки до практичної діяльності.
Після екзамену разом із стейкхолдерами було обговорено питання про осучаснення змісту універсальної науково-дослідницької підготовки майбутніх докторів філософії у галузі педагогічних наук зі спеціальності 015 Професійна освіта. Колеги поділилися власним досвідом такої роботи. Результатом заходу стало визначення основних питань, які забезпечать вдосконалення змісту як дисципліни «Теорія і методика професійної освіти», так і інших освітніх компонентів ОНП.

Профорієнтаційна робота зі студентами 4 курсів

Відповідно до освітньої програми «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно))» спеціальності 035 Філологія першого (бакалаврського) рівня та навчального плану у 8 семестрі заплановано «Виробничу перекладацьку практичну підготовку» протягом 5 тижнів. Результатом проходження практики будуть звіти студентів та покращені навички перекладу текстів різних жанрів з української мови на англійську і навпаки, з української на німецьку і навпаки, а також усний переклад двома іноземними мовами. Навички, набуті під час проходження практики студенти реалізовуватимуть в подальшій практичній діяльності на посаді викладача, редактора тощо. З огляду на це гарантом відповідної освітньої програми і водночас керівником практичної підготовки (доц. Орел Анна Сергіївна) було організовано зустріч здобувачів із стейкголдером Лемєшевською Аліною Сергіївною (випускник ОП «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська)»/ спец-ті 035 Філологія, рік вип. 2022), яка поділилася власним досвідом щодо виконання завдань, передбачених програмою практики та можливості використання набутого досвіду на роботі.
Результатом зустрічі стало обговорення пропозицій здобувачів щодо доповнення змісту освітніх компонентів програми з метою поглиблення та розширення необхідних навичок для успішної професійної діяльності. Зокрема, було запропоновано акцентувати більше уваги на спеціалізованому галузевому перекладі під час реалізації освітнього процесу за ОП.

Вплив іграшки на відновлення психологічного здоров’я дитини під час воєнного стану

Проєкт
«Майстер-клас від психолога-практика»
Голощапова Олена Вікторівна – психолог-методист вищої категорії, сертифікований арт-терапевт, голова ГО «Імпульс Донеччини», керівник проєкту в партнерстві з
БФ «Рідні» та ЮНІСЕФ
«Вплив іграшки на відновлення психологічного здоров’я дитини під час воєнного стану»

30 січня 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у майстер- класі від психолога-практика Голощапової Олени Вікторівни на тему: «Вплив іграшки на відновлення психологічного здоров’я дитини під час воєнного стану»». Психологиня поділилась досвідом застосування сучасних психотехнік відновлення психологічного здоров’я дітей в різних куточках України. У теоретичній частині спікерка звернула увагу на психологію стресу та ПТСР, визначила специфіку реакцій дитини на стрес.
Серед наведених психотерапевтичних методик були представлені хібукітерапія, терапевтичний їжачок та ігрові кімнати. На прикладі хібукітерапії психологиня пояснила ключові принципи роботи психолога та практичні вправи.
Іграшка «Терапевтичний їжачок» – це мама-їжачок і дитина-їжачок, які допомагають дітям впоратися із тривогою, фобіями, стресовими станами та формують механізми самозахисту у дитини. Були представлені такі практичні вправи, як-от: «Створи свого їжачка», казки (історії про їжачка), розмальовки та арт бук з різноманітними завданнями.
Отже, учасники отримали можливість ознайомитися із сучасними психотехніками відновлення психологічного здоров’я дітей, які зазнали стресових ситуацій під час повномасштабної війни. Увесь матеріал, поадний на майстер-класі, надав здобувачам цінні інструменти та ідеї для подальшого вивчення та використання сучасних психотехнік у практиці практичної психології.

Обговорення особливостей змісту освітніх компонентів блочного вибору ОП Середня освіта (Історія)

2 лютого відбулась запланована робоча зустріч групи забезпечення ОП Середня освіта (Історія) із залученням стейкхолдерів. До участі були запрошені Буткова Лариса Володимирівна (заст. директора Слов'янського опорного ЗЗСО, учитель історії), Ірина В'ячеславівна Никонова (учитель історії Слов'янської ЗОШ №4), Євдокімова Оксана Валеріївна (директор КПНЗ "Донецька обласна Мала академія наук учнівської молоді"), Удич Артур (здобувач освіти 2 курсу). Було обговорено питання змісту освітніх компонентів блочного вибору. Учасники зустрічі запропонували своє бачення набору освітніх компонентів та їх змісту, надали цінні рекомендації членам групи забезпечення. Ці пропозиції обов'язково будуть враховані під час розробки змісту та методики викладання відповідних курсів.