Проведення круглого столу зі здобувачами освітньої програми "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)" першого (бакалаврського) рівня

На філологічному факультеті гарантом ОП, доцентом кафедри української мови та літератури І.М.Рябініною зі здобувачами першого (бакалаврського) рівня ОПП "Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))" та "Середня освіта (Українська мова і література. Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)" було проведено круглий стіл із залученням стейкхолдерів – Г.О.Савченко (в.о. директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 7, учителя англійської та української мови) й О.М.Сулакової (заступника директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 10, учителя української мови та літератури). Зокрема, були розглянуті питання оцінювання, вибору напрямку курсових робіт; дотримання академічної доброчесності; форм семестрового контролю на бакалавраті.

Круглий стіл зі здобувачами І курсу щодо особливостей ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня

У жовтні відповідно до плану роботи було проведено круглий стіл зі здобувачами І курсу першого (бакалаврського) рівня. Під час заходу здобувачі мали можливість зустрітися та поспілкуватися зі стейкголдерами, гарантом ОПП. Гарантом освітньої програми доц. Лисенко Н.В. було розкрито особливості змісту освітньої програми, представлено певні зміни в переліку вибіркових освітніх компонентів ОПП, що пов’язано з метою підсилити рівень фахової підготовки здобувачів. Зовнішні стейкголдери (Самохвалова Людмила Віталіївна - заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи, Маторіна Наталя Михайлівна - випускниця ОПП, 2001 рік випуску, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки) висловили цілком позитивну оцінку цим оновленням та надали свої пропозиції щодо модернізації освітньої програми. Здобувачі поділилися своїми спостереженнями щодо змісту ОПП, форм організації освітнього процесу відповідно до Положень ДДПУ. Напрацьовані пропозиції будуть використані у процесі подальшого поліпшення ОПП, що дозволить врахувати запити стейкголдерів та здобувачів відповідно до актуальних для сучасного ринку праці спеціальностей.

Участь стейкхолдерів в обговоренні актуальних напрямів та тематики курсових і магістерських робіт зі спеціальності 013 Початкова освіта

На факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулося обговорення актуальних напрямів та тематики курсових і магістерських робіт зі спеціальності 013 Початкова освіта, що є вагомим для майбутнього вчителя початкових класів як учителя-практика і вчителя-теоретика, який має тримати руку на пульсі, бути креативним та знаходити всі можливі шляхи порозуміння в професійній діяльності задля досягнення високих результатів в освітньому процесі здобувачів початкової освіти. В обговоренні взяли участь стейкхолдери ОП «Початкова освіта» – С. Крапівіна (директорка Слов’янської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 19 Слов’янської міської ради Донецької області), В. Стрілець (учителька початкових класів Шандриголівської загальноосвітньої школи Лиманської міської ради Донецької області, фахівець-практик зі спеціальності 013 Початкова освіта) і М. Головань (завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради Донецької області), які відзначили актуальність і необхідність дослідження таких тем, що стосуються використання штучного інтелекту, проблем соціально-емоційного та етичного навчання в освітньому процесі здобувачів початкової освіти на уроках різних освітніх галузей.

Представлення вибіркових дисциплін магістрантам філологічного факультету

18 жовтня 2023 року група забезпечення ОПП Середня освіта (Українська мова і література) та ОПП Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література) (гаранти — доц.Падалка Р.М, доц.Нестелєєв М.А.) провела зустріч зі здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти освітніх програм денної та заочної форм навчання філологічного факультету. Основне питання зустрічі стосувалося представлення вибіркових дисциплін, про які розповіли викладачі кафедри української мови і літератури (проф. Біличенко О.Л., доц. Лисенко Н.В., доц. Колган О.В, доц. Кочукова Н.І., доц. Решетняк О.О.) і кафедри германської та слов'янської філології (доц. Ананьян Е.Л., доц. Піскунов О.В., доц. Коротяєва І.Б., доц. Роман В.В.). В зустрічі брали участь і стейкхолдери освітніх програм, зокрема вчитель англійської мови ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 Мірошниченко Андрій Миколайович. Стейкхолдер ОПП «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)» Мірошниченко А.М. ознайомив здобувачів із специфікою дисциплін пов’язаних з англійською мовою і наголосив на потребі конкретнішого формулювання практичних аспектів вибіркових дисциплін. Загалом зустріч минула в атмосфері обопільного зацікавлення й обміну інформацією.

Рецензування пакетів завдань із практичної підготовки ОП «Початкова освіта» бакалаврського рівня вищої освіти

У новому 2023/2024 навчальному році на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулося обговорення напрямів практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та рецензування пакетів завдань для цього виду діяльності. В обговоренні взяли участь запрошені стейкхолдери ОП «Початкова освіта» – О. Валюх (директорка КЗ «Святогірський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради») і Ю. Пожитько (учителька початкових класів Слов’янської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 10 Слов’янської міської ради Донецької області, випускниця ОП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта), які відзначили доцільність імплементації поданих завдань у професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів, зокрема їхню спрямованість на вдосконалення теоретико-практичних умінь і навичок здобувачів вищої освіти, формування індивідуальних здібностей, мотивації та активізацію професійно-педагогічного інтересу. Також стейкхолдерами було запропоновано врахувати сучасні вимоги до уроку – насамперед компетентнісно зорієнтований та діяльнісний підходи, що ефективно впливають на формування в здобувачів початкової освіти ключових компетентностей, наскрізних умінь, їх самопізнання та самореалізацію.