Майстер-клас "Інклюзивна освіта: перспективи та реалії"

9.02.2024 р. на факультеті Спеціальної освіти, відповідно до плану роботи зі стейкхолдерами, відбувся захід зі здобувачами другого (магістерського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта, ОП Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедогогіка) з представниками КУ "ІРЦ Слов'янської міської ради Донецької області". Директоркою РЦ Бабенко А. за допомогою фахівців центру (вчителя-логопеда Пахомової Т., практичного психолога Терехової Г., вчителя-реабілітолога Ловінюкової Г.) було проведено майстер-клас "Інклюзивна освіта: перспективи та реалії", в якому було висвітлено інноваційні логопедичні технології в умовах інклюзивного навчання для дітей із мовленнєвими порушеннями.

Учасники обговорили широке коло питань щодо професійної готовності випускників та набуття ними професійних компетенцій. Фахівці ІРЦ поділилися своїм досвідом та вказали на необхідність формування майбутніх логопедів спеціальних навичок і умінь з урахуванням сучасних вимог.

Усі пропозиції та рекомендації будуть враховані викладачами факультету під час перегляду освітньої програми.

Колектив кафедри ЛіСП висловлює щиру вдячність усім учасникам за змістовну зустріч і цінні рекомендації щодо роботи з онлайн сервісами, які дозволяють ефективніше демонструвати та застосовувати інтерактивні логопедичні заняття у подальшій професійній діяльності.

Життєстійкість в умовах війни

Проєкт «Гостьові професори»
Ткалич Маріанна Григорівна
докторка психологічних наук, професорка кафедри
психології Запорізького національного університету,
професорка кафедри психології Національного
університету "Львівська Політехніка",
директорка дослідницької лабораторії "Рейтинг Лаб",
тема лекції:
«Життєстійкість в умовах війни»

12 лютого 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у гостьовій лекції, яку прочитала М.Г.Ткалич. Професорка зупинилася на аспектах життєстійкості через біо-психо-соціо-парадигму, підкресливши психологічну та фізичну стійкість. Вчена поділилася корисними порадами щодо підвищення життєстійкості, такими як зайняття улюбленою справою (навчанням), планування на кілька місяців вперед, перетворення страхів на бажання, життя в теперішньому моменті та зайняття улюбленим хобі.
М.Г.Ткалич ознайомила присутніх із Rating Online: https://rating.online/ – сучасною платформою онлайн досліджень, де кожен бажаючий може пройти тести і соціологічні дослідження, розроблені дослідницькою лабораторією Rating Lab, порівняти свої результати з країною та слідкувати за власною динамікою у персональному кабінеті. Платформа Rating Online проявила себе як ефективний інструмент для збору даних, використовуваний у суспільних та маркетингових дослідженнях і проведенні соціологічних онлайн опитувань. Її багаторівнева сегментація цільових аудиторій дозволяє проводити таргетовані дослідження окремих груп та здійснювати різні панельні та трекінгові дослідження.
М.Г.Ткалич презентувала цікаві результати дослідження життєстійкості в умовах війни, які показали високий рівень життєстійкості громадян України.

Суголосся думок – залог успіху!

Згідно плану роботи зі стейкхолдерами на кафедрі дошкільної освіти відбулася зустріч з керівниками та педагогами педагогічних коледжів, щодо обговорення освітньої програми Дошкільна освіта.
Доцент кафедри к.п.н. Кахіані Юлія Володимирівна ознайомила присутніх із змінами, які відбулися у деяких ЗК, СК та ПРН.
Стейкхолдер Тємнікова Інна Миколаївна (завідувач відділення дошкільної освіти та музичного мистецтва Дніпровський фаховий педагогічний коледж комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія непереривної освіти») висловила думку щодо доцільності таких змін. Наголосила на своєчасності та актуальності внесення правок.

 

Відкрита лекція з навчальної дисципліни «Методика навчання англійської мови»

12.02.24р. за участю стейкголдера освітньо-професійної програми «Середня освіта (Мова і література (англійська))» другого (магістерського) рівня вищої освіти Є. А. Луганцової (вчитель англійської та німецької мов Лиманського ліцею №3 Лиманської міської ради Донецької області, учитель-методист) було проведено відкриту лекцію на тему «Професійна підготовка вчителя іноземної мови – вимоги та виклики сьогодення» в межах навчальної дисципліни «Методика навчання англійської мови». У своїй лекції Є. А. Луганцова звернулася до важливості постійного розвитку професіоналізму вчителя іноземної мови. Одним з ключових питань лекції було обговорення викладання та навчання іноземної мови у важкі часи. Є. А. Луганцова підкреслила, що складні обставини вимагають від вчителів гнучкості, творчості та емпатії; особливої уваги до психологічного стану учнів; здатності формувати в них стресостійкість та створювати безпечне навчальне середовище, надаючи учням можливості для відпочинку та відновлення. Лекція була дуже цікавою завдяки захоплюючому стилю викладання лектора та різноманітному презентаційного матеріалу. Дякуємо шановному стейкголдеру за плідну співпрацю!

Професійна діяльність та практика роботи психометриста

Проєкт
Майстер-клас від психолога-практика
Ошина Аліна В’ячеславівна
бакалавр соціальних наук (психологія та кримінологія) Університет Бар‐Ілан, Рамат‐Ган, Ізраїль;
магістр психології ДНУ ім. О.Гончара, м.Дніпро, Україна;
поліграфолог; психометрист.
«ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПРАКТИКА РОБОТИ ПСИХОМЕТРИСТА»

6 лютого 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у майстер класі від психолога практика Ошиної Аліни В’ячеславівни на тему: «Професійна діяльність та практика роботи психометриста».
Аліна В’ячеславівна розповіла про напрям свої діяльності – оброблення результатів тестувань великої кількості респондентів, що передбачає виконання низки послідовних дій, починаючи з отримання та підготовки даних. Це включає збір результатів тестувань у зручному форматі, а також перевірку даних на помилки та їх кодування для подальшого аналізу. На наступному етапі психолог використовує статистичні методи для аналізу даних, включаючи розрахунок основних показників, таких як середнє значення, медіана, мода, стандартне відхилення тощо. Використання різних тестів, дозволяє порівнювати групи респондентів та виявляти зв'язки між різними змінними, а також перевіряти статистичні гіпотези та інтерпретувати результати. Після цього психолог продемонструвала як вона візуалізує дані за допомогою графіків, діаграм та таблиць, що дозволяє краще уявити результати. Інфографіка використовується для зручного представлення складних даних. Подальша інтерпретація результатів тестувань включає узагальнення отриманих даних, виявлення закономірностей та тенденцій, а також пояснення результатів з точки зору психологічної теорії та практики. Наприкінці процесу психолог готує звіт, який містить детальний опис дослідження, методи, результати та висновки. Цей звіт може бути презентований замовнику або науковій спільноті. Отже, для успішного виконання цих завдань психолог-психометрист повинен мати ґрунтовні знання в галузі статистики та психометрії, досвід роботи з програмним забезпеченням для статистичного аналізу, вміння чітко та лаконічно формулювати висновки, здатність до аналітичного та критичного мислення, а також навички наукової комунікації іноземними мовами.