23 січня 2024 року на кафедрі теорії і практики технологічної та професійної освіти відбувся семінар на тему: «Організація STEM-орієнтованого навчання в освітньому процесі сучасної школи»
У семінарі прийняли участь викладачі кафедри, здобувачі 4 курсу бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) та провідні стейкхолдери: Гусак Наталія Володимирівна, завідувачка відділення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання і технології), викладачка спеціальних дисциплін Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж»; кандидатка педагогічних наук та Ковтун Ірина Олександрівна – здобувачка 4 курсу ОП «Середня освіта» бакалаврського рівня вищої освіти, ДВНЗ «ДДПУ, вчитель трудового навчання комунального закладу «Ліцей №1» Кам’янської міської ради.
Гарант ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого бакалаврського рівня Вовк Н. В. зазначила, що упровадження STEM-освіти, орієнтир на практичну спрямованість і розвиток критичного мислення, дослідницько-проєктна діяльність в рамках реалізації Концепції «Нова українська школа» ведуть до оновлення змісту освіти, її модернізації, розвитку освітнього STEM середовища, яке, у свою чергу, сприяє формуванню комплексу ключових, предметних та соціально-особистісних компетентностей здобувачів освіти.
Гусак Н. В. закцентувала увагу, що STEM-освіта – це створення умов для гармонійного формування науково-орієнтованої освіти на основі модернізації усіх напрямів освіти, а також широкий вибір особистісного розвитку. Для того, щоб навчати по-новому, вчитель має отримати: академічну свободу; право на вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; можливість розроблення та впровадження авторських, модельних навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій.
Ковтун І.О., вчитель трудового навчання та технологій, висвітлила інноваційний формат організації STEM-орієнтованого навчання в умовах шкільної та позашкільної освіти. STEM-учитель повинен глибоко знати теорію і практику компетентнісного, особистісно зорієнтованого, діяльнісного підходів, вміло реалізовувати змістові лінії в практичну площину освітнього процесу. Сьогоднішнє завдання педагога в контексті реалізації основних положень Нової української школи та запровадження STEM-освіти – створити умови для розвитку учня, його здібностей творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити, мотивацію до вивчення предметів.
У ході семінару відбулося обговорення значимості й необхідності імплементації STEM-освіти, мотивування учасників освітнього процесу до науково-дослідної діяльності та освіти впродовж життя, що у перспективі сприятиме формуванню ціннісних орієнтирів та світоглядних позицій здобувачів освіти, відповідальної, соціально-активної, громадсько-патріотичної поведінки та комплексу ключових, предметних, соціально-особистісних компетентностей молоді в умовах Нової української школи.
-
-
-